Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-25, 19:22
  #1
Medlem
"Lennart 'Hoa Hoa' Dahlgren, före detta programledare och svensk mästare i tyngdlyftning, berättar nu i Swebbtv om hur det gick till när hans mamma tvingades flytta från ett äldreboende i Stockholm."

"Tidigare i november granskade Swebbtv hur Stockholms stad verkar ha satt i system att stänga ner äldreboenden med hänvisning till påstådda renoveringsbehov. Men när gamlingarna har körts ut får invandrare flytta in istället."

"– Han som ledde samtalet berättade att det inte gick att bo där och att det skulle ta tre och ett halvt till fyra år innan någon kunde bo där, säger Dahlgren."

"– Men så fort de hade tömt det så flyttade invandrarna in. När morsan skulle flytta var det nästa så att hon mötte dem i dörren där de stod med resväskor och skulle in."

"– De levererar rena lögner och påstådda fakta som är fullständiga falsarier. Och nu får jag höra att de har satt det i system och håller på med det fortfarande. Det gör mig jävligt upprörd, säger Lennart 'Hoa Hoa' Dahlgren."

https://www.friatider.se/tv-profilen...med-invandrare
__________________
Senast redigerad av borskungen 2019-11-25 kl. 19:26.
Citera
2019-11-25, 19:26
  #2
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Lennart 'Hoa Hoa' Dahlgren, före detta program*ledare och svensk mästare i tyngd*lyftning, berättar nu i Swebbtv om hur det gick till när hans mamma tvingades flytta från ett äldreboende i Stockholm."

"Tidigare i november granskade Swebbtv hur Stockholms stad verkar ha satt i system att stänga ner äldreboenden med hänvisning till påstådda renoveringsbehov. Men när gamlingarna har körts ut får invandrare flytta in istället."

"– Han som ledde samtalet berättade att det inte gick att bo där och att det skulle ta tre och ett halvt till fyra år innan någon kunde bo där, säger Dahlgren."

"– Men så fort de hade tömt det så flyttade invandrarna in. När morsan skulle flytta var det nästa så att hon mötte dem i dörren där de stod med resväskor och skulle in."

"– De levererar rena lögner och påstådda fakta som är fullständiga falsarier. Och nu får jag höra att de har satt det i system och håller på med det fortfarande. Det gör mig jävligt upprörd, säger Lennart 'Hoa Hoa' Dahlgren."

https://www.friatider.se/tv-profilen...med-invandrare


Tråkigt men sant. Jag antar att fastighetsägaren hyr ut lägenheten till någon myndighet för en kvartsmiljon i månaden, handlar om pengar som vanligt.
Citera
2019-11-25, 19:33
  #3
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Tråkigt men sant. Jag antar att fastighetsägaren hyr ut lägenheten till någon myndighet för en kvartsmiljon i månaden, handlar om pengar som vanligt.
Med våra jävla skattepengar.
Det är dags att jobba svart framöver..
Citera
2019-11-25, 19:37
  #4
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Tråkigt men sant. Jag antar att fastighetsägaren hyr ut lägenheten till någon myndighet för en kvartsmiljon i månaden, handlar om pengar som vanligt.

Det är klart, hela den här asylindustrin har i stort sett alltid handlat om pengar. Så länge skattepengarna kan missbrukas på det här sättet. Fast skattepengarna är inte en oändlig resurs heller, så det är en tidsfråga innan allt kollapsar.
Citera
2019-11-25, 19:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Tråkigt men sant. Jag antar att fastighetsägaren hyr ut lägenheten till någon myndighet för en kvartsmiljon i månaden, handlar om pengar som vanligt.

Jag vet inte hur det var i just det här fallet, men serviceboendet Fristads i Spånga-Tensta stadsdelsnämnd hade kommunala bostadsbolaget Micasa som hyresvärd.

Vad det handlar om är att staten betalar för asylanterna, medan kommunen måste betala för de äldre.

I slutändan är det givetvis skattebetalarna som står för notan.
Citera
2019-11-25, 20:08
  #6
Medlem
De rika svenskarna, den sk eliten, har NOLL lojalitet eller kärlek för sitt eget folk längre. De hade det förr, då ansågs det fint att ta hand om sina egna (då skapades folkhemmet).

Idag? Nu är det bara pengar som räknas, och helst ska man plundra staten på skattepengar: där finns hur mycket som helst, och politikerna är dumma i huvudet och går på vad som helst, och räknar aldrig siffrorna. Dessutom erkänner de aldrig att de gjort fel, så man riskerar inte att råka illa ut.
Citera
2019-11-25, 20:15
  #7
Medlem
Hoa hoa har en fin restaurang i Sthlm, på "söder", väl värd ett besök när man är i stan... svensk husmanskost, enkel, rejäl och god mat för vikingar!

Inte långt därifrån, bara några hundratals meter, blev ett uppskattat åldringsboende omgjort till asylboende. Och direkt fick de problem med vägglöss... .brrr!

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...LQYSAVIlvnlOw/
Citera
2019-11-25, 21:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Med våra jävla skattepengar.
Det är dags att jobba svart framöver..

Det är nästan befogat att vägra betala skatt och bara skjuta fogden om han kommer. Problemet är bara att de snart avskaffat kontanter och då kan man helt enkelt inte ens vägra betala då de bara drar direkt från kontot.
Citera
2019-11-25, 22:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De uppfyller ju vara vad svenskarna vill? Svenskarna röstar på partier som prioriterar flyktingar.

Riktigt så enkelt är det inte. Politikerna ljuger. De har satt i system att hitta på ett svepskäl för att vräka de äldre. De vågar inte stå för sin politik.

Se i den här videon hur politikerna försöker slingra sig:
https://www.youtube.com/watch?v=itwKXceCYtw
Citera
2019-11-25, 22:32
  #10
Medlem
Reguluss avatar
Upprörande om det stämmer.

Det som inte framgår av artikeln är vad som hände med åldringarna. Erbjöds de plats på ett upprustat hem eller kastades de ut på gatan? Jag har svårt att tro på det senare.
Citera
2019-11-26, 11:30
  #11
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Upprörande om det stämmer.

Det som inte framgår av artikeln är vad som hände med åldringarna. Erbjöds de plats på ett upprustat hem eller kastades de ut på gatan? Jag har svårt att tro på det senare.
De gamla blev utslussade till olika boende där det fanns plats. En del avled förmodligen i processen som en flytt innebär.
Vid tiden behövde Sthlm stad finna boende till 2810 som fått asyl.
Citera
2019-11-26, 17:30
  #12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
De gamla blev utslussade till olika boende där det fanns plats. En del avled förmodligen i processen som en flytt innebär. Vid tiden behövde Sthlm stad finna boende till 2810 som fått asyl.

Det är alltid vanskligt att flytta på åldringar. Riskan att de blir förvirrade och får svårare att klara sig är stor.

Detta sagt, så kan man inte ta för givet att flytten inte hade ett gott uppsåt. Det kan ha varit så att hemmet som utrymdes var en gammal byggnad som inte längre uppfyllde de krav som finns på hissar, rullatoranpassning m.m. där åldringar ska bo. Men kanske dög byggnaden trots det som flyktingförläggning, där kraven är lägre.

Kommunens tjänstemän kan alltså ha varit bundna av de regler som finns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback