Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-11-25, 10:11
Medlem
Pestoleras avatar
Som rubriken lyder. Jag blev lite nyfiken på om fler funkar som jag eller äter ni bara det ni tycker om ?
Själv äter jag ibland både bröd och frukt & grönt som inte är mina favoriter, detta mest för att hålla mage och tarm i form.
Citera
2019-11-25, 10:13
Medlem
Arsenikarsles avatar
Jag har tidigare ätit saker jag verkligen ogillat men då var jag också mer utseendefixerad och trodde det skulle hjälpa, nu skiter jag i.
Det mesta jag äter är gott och om jag äter nåt som är mindre gott är det antagligen för att jag spenderade så lång tid med att laga det att det vore slöseri att slänga.
Citera
2019-11-25, 10:24
Medlem
GeleZachas avatar
Tyvärr inte. Käkar mycket vitaminer dock, men det jämnar ut sig med mycket pizza och pasta
Citera
2019-11-25, 10:26
Medlem
Äter bara det som jag tycker är gott, skulle aldrig ens komma på tanken att äta sånt som är äckligt bara för att det kan va nyttigt.
Citera
2019-11-25, 10:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Som rubriken lyder. Jag blev lite nyfiken på om fler funkar som jag eller äter ni bara det ni tycker om ?
Själv äter jag ibland både bröd och frukt & grönt som inte är mina favoriter, detta mest för att hålla mage och tarm i form.
Äter och dricker bara det som smakar gott det är nog 30 år sedan jag åt grönsaker och frukt
Citera
2019-11-25, 10:57
Medlem
Inte egentligen, men om jag råkar på nån ny grönsak eller så så testar jag alltid flera gånger även om jag inte gillar det första gången. Det som smakar illa första gången kan plötsligt vara jättegott den fjärde gången, eller serverat på annat sätt.

Hur lyckas man undvika grönsaker och frukt i 30 år? Det kan inte vara möjligt.
Citera
2019-11-25, 10:57
Medlem
Ja, ibland.
Citera
2019-11-25, 10:59
Medlem
MataRengis avatar
Många gillar inte blomkål.
Inte jag heller tills jag förstod vad man kan göra med blomkål som gör det till en delikatess!
Citera
2019-11-25, 11:17
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Många gillar inte blomkål.
Inte jag heller tills jag förstod vad man kan göra med blomkål som gör det till en delikatess!

Hatade kål i alla former när jag var ung, nu är det tvärtom kål är fantastiskt vid rätt tillagning som du skriver. Även nyttigt för kroppen men man ska inte äta för mkt av det som har djupa rötter på grund av att tungmetaller söker sig då till rötterna, men lagom är bäst av allt.
Citera
2019-11-25, 11:20
Medlem
Briasccas avatar
Kul fråga! Men svaret är nej, äter inte sådant jag ogillar för att uppnå kroppsliga effekter. Det finns alldeles för många olika slags livsmedel att välja bland för att man ska behöva äta något man ogillar.
Citera
2019-11-25, 11:35
Medlem
elva9tolvs avatar
Jag har väl fördelen då att gilla nyttig mat. Vi finns faktiskt! 🙆‍♂️
Citera
2019-11-25, 11:48
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Nej, jag äter bara sånt jag tycker är gott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in