Jag försöker tvinga i mig ägg för att få i mig fullvärdigt protein och B12. Som tur är kan de ju inkluderas i rätt många rätter utan att de gör alltför mycket väsen av sig. Pannkakor och pajer gillar jag t.ex. Klarar dock inte av när det blir för mycket äggstanning - uäck! Äggsmör (d.v.s. hackat ägg blandat med smör) på knäckebröd går också ner, men jag skulle aldrig kunna äta hårdkokt skivat ägg på smörgås. För att inte tala om löskokta ägg eller omelett ...
Fisk borde man väl äta egentligen, men jag klarar det helt enkelt inte. Är nog född vegetarian.
När det gäller grönsaker tycker jag om det mesta med ytterst få undantag. Skippar följaktligen detta (t.ex. blomkål och brysselkål) med gott samvete.
Jag hatar tomat över hela mitt hjärta, ändån så äter jag det...
Är inte heller något tomat fan men äter det oftast tillagat (stekt) med kryddor för att frigöra antioxidanterna. Äta tomat å gurka som dom är e inte så kul.
Jag ser det som att stärka mig själv härda, genom att äta sånt som är nyttigt men inte gott, så det gör jag.
Dricker teer av örter som smakar gräs och blad t.ex... Detta har dock börjat bli gott så nu tar jag inte smakfulla sliskiga teer alls längre
Det händer väl nån gång ibland att jag väljer ett nyttigare alternativ även om jag hellre skulle äta något annat (t.ex. basmüsli istället för müsli med en massa torkade frukter och chokladspån). Men annars gillar jag det mesta nyttiga jag äter!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!