Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-25, 11:58
Medlem
Fbadgers avatar
Ibland, typ 50/50, men man måste unna sig lite matglädje också!
Citera
2019-11-25, 12:00
Medlem
Aldrig att jag skulle äta mat "bara för att".

Antingen är det gott och jag vill ha det eller inte.

Simple as that!
Citera
2019-11-25, 12:02
Medlem
Jag hatar tomat över hela mitt hjärta, ändån så äter jag det...
Citera
2019-11-25, 12:30
Medlem
Kul fråga!

Jag försöker tvinga i mig ägg för att få i mig fullvärdigt protein och B12. Som tur är kan de ju inkluderas i rätt många rätter utan att de gör alltför mycket väsen av sig. Pannkakor och pajer gillar jag t.ex. Klarar dock inte av när det blir för mycket äggstanning - uäck! Äggsmör (d.v.s. hackat ägg blandat med smör) på knäckebröd går också ner, men jag skulle aldrig kunna äta hårdkokt skivat ägg på smörgås. För att inte tala om löskokta ägg eller omelett ...

Fisk borde man väl äta egentligen, men jag klarar det helt enkelt inte. Är nog född vegetarian.

När det gäller grönsaker tycker jag om det mesta med ytterst få undantag. Skippar följaktligen detta (t.ex. blomkål och brysselkål) med gott samvete.
Citera
2019-11-25, 12:45
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FofoStrones
Jag hatar tomat över hela mitt hjärta, ändån så äter jag det...

Är inte heller något tomat fan men äter det oftast tillagat (stekt) med kryddor för att frigöra antioxidanterna. Äta tomat å gurka som dom är e inte så kul.
Citera
2019-11-25, 13:14
Medlem
Äter bara mat jag tycker är god.
Citera
2019-11-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Äter och dricker bara det som smakar gott det är nog 30 år sedan jag åt grönsaker och frukt

Herregud och jag som äter det varje dag!
Snacka om 2 liv några ljusår ifrån varandra!
Citera
2019-11-25, 14:02
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosby1.0
Herregud och jag som äter det varje dag!
Snacka om 2 liv några ljusår ifrån varandra!
Haha ja det är lustigt vad olika man är när det gäller mat
Citera
2019-11-25, 14:26
Medlem
YP4XQs avatar
Jag ser det som att stärka mig själv härda, genom att äta sånt som är nyttigt men inte gott, så det gör jag.
Dricker teer av örter som smakar gräs och blad t.ex... Detta har dock börjat bli gott så nu tar jag inte smakfulla sliskiga teer alls längre
Citera
2019-11-25, 14:57
Medlem
Selfefficacys avatar
Det händer väl nån gång ibland att jag väljer ett nyttigare alternativ även om jag hellre skulle äta något annat (t.ex. basmüsli istället för müsli med en massa torkade frukter och chokladspån). Men annars gillar jag det mesta nyttiga jag äter!
Citera
2019-11-25, 16:40
Medlem
I princip inte. Kan äta mat som är nyttig ibland om den är ok, även om det inte skulle varit mitt första val.
Citera
2019-11-25, 17:18
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
I princip inte. Kan äta mat som är nyttig ibland om den är ok, även om det inte skulle varit mitt första val.
Men all nyttig mat är väl inte äcklig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in