Citat:
Ursprungligen postat av
0-18
Jag har läst alla inlägg med stor bestörtning. Korta stunder tycker jag synd om de här ungdomarna, men till övervägande del är jag vansinnigt förbannad över att det vistas knarkare, transsexuella horor och mördare ett par hundra meter från mina barns skola. Mitt på dagen, när barnen har gått till kärleksstigen med fritids. Det är faktiskt helt oacceptabelt!
Varför är polisen helt oförmögna att röja upp i det här träsket trots att de tar ungdomarna med diverse preparat på sig, trots att de de blir av med körkorten för rattfylla men kör ändå (när mina barn vistas i trafiken), trots att de nästan hugger ihjäl varandra med knivar osv?
Vilka av de släktingar och "bästa kompisar" som har uttalat sig i sociala medier var med och letade efter Emilia? Jag utgår ifrån att släktingar och bästa vänner som inte engagerade sig i sökandet redan visste att Emilia var död. Hur ska man annars tolka det?
"Den mordmisstänkte förnekar brott och är enligt Melka Kjellberg själv förtvivlad över det som hänt Emilia Lundberg.
– Det han själv har sagt, det är en klok ung man, är att det viktigaste är att allt blir utrett så att man får reda på vad som har hänt. Det är faktiskt det han har haft fokus på när jag har pratat med honom i dag, säger advokat Melka Kjellberg."
(Kristianstadsbladet)
Var han verkligen ensam? Jag försvarar inte den misstänkte gärningsmannen på något sätt. Jag vill bara förvissa mig om att alla inblandade i den här fruktansvärda röran försvinner från Tollarp så länge som möjligt.
Fylls det på underifrån? Bör man hålla barnen ifrån alla med släktskap till de här ungdomarna, bröderna och deras respektive, som uppenbarligen är helt förlorade? Ifrån deras föräldrar som antingen inte bryr sig eller helt har tappat kontrollen? Bör man flytta härifrån så fort som möjligt för att skydda sina barn?
Som helt utomstående - jag har aldrig varit i Tollarp, hade inte ens hört talas om stället innan Emilias försvinnande - så säger jag: fly medan ni kan! På riktigt. Från en förälder till en annan.
Vi bor också i en mindre ort (dock ca fem gånger större än Tollarp), och här är det största bekymret med ungdomar att de kör för fort med sina A-traktorer. (ok, jag erkänner att det finns några pundhuvuden och några a-lagare, men inte i närheten av vad det verkar finnas hos er om man räknar per capita).
Transgrejen skiter jag i, men prostitution, mordförsök, droghandel etc vill ingen vettig människa utsätta sina barn för. 😱
Så ja, om jag vore du skulle jag packa in ungarna i bilen och flytta innan jul. 😬