2019-12-13, 16:45
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Hen sa att hen inte kände igen ”Gråkappan” tyvärr. Dock är personen säker på att om hen träffar på personen igen skulle hen kunna peka ut vem ”Gråkappan” är. Just då fanns det inte tillfälle att visa foto på A.A och fråga pga olika omständigheter.
Var exakt stod denna personen när han såg E och Gråkappan?
Stämmer beskrivningarna på Gråkappan som kommer från Susanne?
Hårfärg/Ögonfärg? Själva kappan, mer ingående info ang den än vad S gav?
Och kön är också intressant.
Citera
2019-12-13, 17:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
En man?

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Hen sa att hen inte kände igen ”Gråkappan” tyvärr. Dock är personen säker på att om hen träffar på personen igen skulle hen kunna peka ut vem ”Gråkappan” är. Just då fanns det inte tillfälle att visa foto på A.A och fråga pga olika omständigheter.

Alltså en okänd person för vittnet men det var i a f en man?
Citera
2019-12-13, 18:14
Medlem
vanligajags avatar
Har följt tråden från dag ett men inte ansett att jag har något att tillföra. Men har många funderingar som samlats istället.
En otäck tanke, som flera antagligen haft men låtit bli att sätta ord på: kan GM (eller beställare) blivit osäker på om E verkligen var död - och därför besökt brottsplatsen en andra gång ?
Om GM fått i uppdrag att döda, men inte kunde övertyga varken sig själv eller ev beställare om att så var fallet känns teorin om att GM varit på plats två ggr med kort tidsrymd ganska riktig. Även om GM utförd handlingen själv, i affekt, men sedan blivit nojjig över resultatet - känns ett andra besök inte helt fel.
Citera
2019-12-13, 18:25
Medlem
Finns här säkert någonstans, men har man namn på MGM?
Citera
2019-12-13, 18:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Namn finns.

Citat:
Ursprungligen postat av viking12
Finns här säkert någonstans, men har man namn på MGM?

Ja.

And*eas Anders*on även kallad "Anden" har jag läst här.
Citera
2019-12-13, 18:51
Medlem
Kan Gråkappan vara ett vittne?
Citera
2019-12-13, 19:23
Medlem
Jag har läst alla inlägg med stor bestörtning. Korta stunder tycker jag synd om de här ungdomarna, men till övervägande del är jag vansinnigt förbannad över att det vistas knarkare, transsexuella horor och mördare ett par hundra meter från mina barns skola. Mitt på dagen, när barnen har gått till kärleksstigen med fritids. Det är faktiskt helt oacceptabelt!

Varför är polisen helt oförmögna att röja upp i det här träsket trots att de tar ungdomarna med diverse preparat på sig, trots att de de blir av med körkorten för rattfylla men kör ändå (när mina barn vistas i trafiken), trots att de nästan hugger ihjäl varandra med knivar osv?

Vilka av de släktingar och "bästa kompisar" som har uttalat sig i sociala medier var med och letade efter Emilia? Jag utgår ifrån att släktingar och bästa vänner som inte engagerade sig i sökandet redan visste att Emilia var död. Hur ska man annars tolka det?

"Den mordmisstänkte förnekar brott och är enligt Melka Kjellberg själv förtvivlad över det som hänt Emilia Lundberg.

– Det han själv har sagt, det är en klok ung man, är att det viktigaste är att allt blir utrett så att man får reda på vad som har hänt. Det är faktiskt det han har haft fokus på när jag har pratat med honom i dag, säger advokat Melka Kjellberg."

(Kristianstadsbladet)

Var han verkligen ensam? Jag försvarar inte den misstänkte gärningsmannen på något sätt. Jag vill bara förvissa mig om att alla inblandade i den här fruktansvärda röran försvinner från Tollarp så länge som möjligt.

Fylls det på underifrån? Bör man hålla barnen ifrån alla med släktskap till de här ungdomarna, bröderna och deras respektive, som uppenbarligen är helt förlorade? Ifrån deras föräldrar som antingen inte bryr sig eller helt har tappat kontrollen? Bör man flytta härifrån så fort som möjligt för att skydda sina barn?
Citera
2019-12-13, 19:31
Avstängd
Queen.of.Aeros avatar
Om det finns någon som mer är involverad så snälla släpp att att det skulle vara O/D , låt oss säga att han är inte den skarpaste kniven i lådan , han är rädd tom för hästar och hans egen Far är Farboro Blå . O\D är lika farlig som en Vädurskanin. O\D och Emilia var nära vänner kanske t.o.m. världens bästa!?? och delade samma liv, öde, yrke , dom gick/går båda på droger och jag tror det är av den enkla anledningen att O\D inte var sjukskriven någotlängre efter den stora förlusten av en vän.
Vila i frid Emilia
Senast redigerad av Queen.of.Aero 2019-12-13 kl. 19:39.
Citera
2019-12-13, 19:59
Medlem
O/D är en knarkare och borde sitta bakom galler i vilket fall som helst. Har alla helt förlorat all vett och sans?
Citera
2019-12-13, 20:14
Avstängd
Queen.of.Aeros avatar
Fast isåfall sätter vi dit alla knarkare i Tollarp!? - vad vinner vi på det? Frågan är om häktet har så många platser?!
Jag ville bara släcka tanken på O\D eftersom han är den han är , när han säger han blivit anhållen i 2 dygn och suttit i förhör så kan du räkna med att sankingen är ca 2 h förhör . Han gillar drama och att stretcha sanningen. Ni borde inte driva med mig , har garranterat större insikt och högre högskolepoäng än vad ni har
Citera
2019-12-13, 20:29
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0-18
Jag har läst alla inlägg med stor bestörtning. Korta stunder tycker jag synd om de här ungdomarna, men till övervägande del är jag vansinnigt förbannad över att det vistas knarkare, transsexuella horor och mördare ett par hundra meter från mina barns skola. Mitt på dagen, när barnen har gått till kärleksstigen med fritids. Det är faktiskt helt oacceptabelt!

Varför är polisen helt oförmögna att röja upp i det här träsket trots att de tar ungdomarna med diverse preparat på sig, trots att de de blir av med körkorten för rattfylla men kör ändå (när mina barn vistas i trafiken), trots att de nästan hugger ihjäl varandra med knivar osv?

Vilka av de släktingar och "bästa kompisar" som har uttalat sig i sociala medier var med och letade efter Emilia? Jag utgår ifrån att släktingar och bästa vänner som inte engagerade sig i sökandet redan visste att Emilia var död. Hur ska man annars tolka det?

"Den mordmisstänkte förnekar brott och är enligt Melka Kjellberg själv förtvivlad över det som hänt Emilia Lundberg.

– Det han själv har sagt, det är en klok ung man, är att det viktigaste är att allt blir utrett så att man får reda på vad som har hänt. Det är faktiskt det han har haft fokus på när jag har pratat med honom i dag, säger advokat Melka Kjellberg."

(Kristianstadsbladet)

Var han verkligen ensam? Jag försvarar inte den misstänkte gärningsmannen på något sätt. Jag vill bara förvissa mig om att alla inblandade i den här fruktansvärda röran försvinner från Tollarp så länge som möjligt.

Fylls det på underifrån? Bör man hålla barnen ifrån alla med släktskap till de här ungdomarna, bröderna och deras respektive, som uppenbarligen är helt förlorade? Ifrån deras föräldrar som antingen inte bryr sig eller helt har tappat kontrollen? Bör man flytta härifrån så fort som möjligt för att skydda sina barn?

Som helt utomstående - jag har aldrig varit i Tollarp, hade inte ens hört talas om stället innan Emilias försvinnande - så säger jag: fly medan ni kan! På riktigt. Från en förälder till en annan.

Vi bor också i en mindre ort (dock ca fem gånger större än Tollarp), och här är det största bekymret med ungdomar att de kör för fort med sina A-traktorer. (ok, jag erkänner att det finns några pundhuvuden och några a-lagare, men inte i närheten av vad det verkar finnas hos er om man räknar per capita).

Transgrejen skiter jag i, men prostitution, mordförsök, droghandel etc vill ingen vettig människa utsätta sina barn för. 😱

Så ja, om jag vore du skulle jag packa in ungarna i bilen och flytta innan jul. 😬
Citera
2019-12-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0-18

(Kristianstadsbladet)

Tänkte bara svara på varför antagligen inte släktingar o vänner var med vid söket. Jag har nämligen sett på andra anhörigas Facebook (anhöriga till andra försvunna) att de inte är med på söken därför de blivit avråda att söka. Det är bara tänka själva hur det skulle vara att hitta sin dotter efter en vecka... den synen behöver faktiskt inga anhöriga se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in