2020-10-18, 16:09
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom han överklagat så är han inte fängelseplacerad än. Hovrättsförhandlingarna påbörjas 23 okt om jag inte missminner mig.

Ok, så han överklagade alltså? lär väl bli samma dom igen? kommer han hamna på högsäkerhetsanstalt?
Citera
2020-10-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Ok, så han överklagade alltså? lär väl bli samma dom igen? kommer han hamna på högsäkerhetsanstalt?
Som jag förstår det, om han nu blir fälld, så kommer han hamna på Kumla under sex veckor för att utvärdera vilken anstalt han skall hamna på. Så du får nog ställa din fråga till Kriminalvården.
Citera
2020-10-18, 16:12
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Som jag förstår det, om han nu blir fälld, så kommer han hamna på Kumla under sex veckor för att utvärdera vilken anstalt han skall hamna på. Så du får nog ställa din fråga till Kriminalvården.

Får hoppas att han hamnar med några riktigt otrevliga typer som gör hans tid där inne jobbig iallafall.
Citera
2020-10-18, 16:13
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Därför att han tappade ansiktet. Det är HAN som skall göra slut, vilket han gjort många gånger innan. HON skall inte göra slut, eftersom det är han som bestämmer huruvida de skall vara i ett förhållande eller ej.
Jag tror som en annan skribent skrev för ett tag sedan, nämligen att de tjafsat hela dagen. Han sätter sig, tämligen tvärförbannad och irriterad till max, med sina hörlurar på och lyssnar på musik. Då lyfter W av hörluren och skriker i örat på honom. och då blixtrar det till i hans skalle så han slår och slår
Citera
2020-10-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror som en annan skribent skrev för ett tag sedan, nämligen att de tjafsat hela dagen. Han sätter sig, tämligen tvärförbannad och irriterad till max, med sina hörlurar på och lyssnar på musik. Då lyfter W av hörluren och skriker i örat på honom. och då blixtrar det till i hans skalle så han slår och slår
Jag tror inte han satt med något spel alls. Jag tror de började tjafsa så fort han kom hem - utan tv-spel.

Tillägg: Tror han fick spel när hon började samla ihop sina tillhörigheter, som vittnen sagt att hon var där för att hämta.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-18 kl. 16:18.
Citera
2020-10-18, 16:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har nu lyssnat en gång till på när T bedyrar i sitt tal att det var inte han. Förstår inte hur han kan neka så om han är oskyldig. Kan det ha varit så, att dom handlade med knark och hade någon obetald skuld eller liknande och detta skulle vara en hämndaktion pga det? Då skulle ju T ha kunnat komma hem och finna W död. Sedan kanske han städade och packade in huvudet för att han var så chockad eller rädd att få skulden eller för att ev. Knarkhandel skulle bli upptäckt. Men om det var något i den vägens borde han ju gett poliserna någon vägledning om varför detta hänt och inte bara tiga när han tom. riskerar livstidsstraff. Det hade ju i den situationen inte heller funnits någon anledning att håna Ws närstående efter rättegången.
Förstår inte hur han kunnat hålla ett så pass trovärdigt tal om han är oskyldig. Kan man ljuga så man tror på sig själv?

Var kan jag höra hans "tal"? Har försökt söka men hittar ingen länk. Tack på förhand.
Citera
2020-10-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Var kan jag höra hans "tal"? Har försökt söka men hittar ingen länk. Tack på förhand.
https://www.youtube.com/watch?v=AIvL0kl6TTE

Pinsamt att lyssna på....
Citera
2020-10-18, 16:36
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Jag tror inte han satt med något spel alls. Jag tror de började tjafsa så fort han kom hem - utan tv-spel.

Tillägg: Tror han fick spel när hon började samla ihop sina tillhörigheter, som vittnen sagt att hon var där för att hämta.
En lögn brukar ofta innehålla en gnutta sanning som man binder upp historien på, det är därför jag tror att efter tjafset så satte han sig med hörlurarna och då skrek hon i örat på honom, något i stil med "nu går jag" - och där och då åkte topplocket av.
Citera
2020-10-18, 16:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=AIvL0kl6TTE

Pinsamt att lyssna på....

Tack snälla, ska lyssna.
Citera
2020-10-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tack snälla, ska lyssna.
Glöm inte ta fram skämskudden... Tishkos tal kommer gå till historien av meningslösheter och lögner.
Citera
2020-10-18, 17:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Därför att han tappade ansiktet. Det är HAN som skall göra slut, vilket han gjort många gånger innan. HON skall inte göra slut, eftersom det är han som bestämmer huruvida de skall vara i ett förhållande eller ej.
Ja nån svartsjuka normalt sett är det inte tal om utan äganderättssjuka, han som är den bestämmande ska ha sista ordet 🤬
Citera
2020-10-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Och vad menar du att han skulle vinna på det? I din teori blir han ju iaf inte skuldfri för att han dödar lilla Wilma, hon hade ju ingen livförsäkring som han skulle dra nytta av
Han vinner förstås ingenting på det. Men i diskussionens hetta blir han tydligen väldigt aggressiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in