2020-10-18, 11:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har nu lyssnat en gång till på när T bedyrar i sitt tal att det var inte han. Förstår inte hur han kan neka så om han är oskyldig. Kan det ha varit så, att dom handlade med knark och hade någon obetald skuld eller liknande och detta skulle vara en hämndaktion pga det? Då skulle ju T ha kunnat komma hem och finna W död. Sedan kanske han städade och packade in huvudet för att han var så chockad eller rädd att få skulden eller för att ev. Knarkhandel skulle bli upptäckt. Men om det var något i den vägens borde han ju gett poliserna någon vägledning om varför detta hänt och inte bara tiga när han tom. riskerar livstidsstraff. Det hade ju i den situationen inte heller funnits någon anledning att håna Ws närstående efter rättegången.
Förstår inte hur han kunnat hålla ett så pass trovärdigt tal om han är oskyldig. Kan man ljuga så man tror på sig själv?
Är man narcissistisk och ser sig som grandios är det troligen lätt att ljuga, tom för sig själv.
Det är inte första fallet där mördaren nekar till ett brott, han påstår ju även att de inte kan ha hittat blod från honom fast det är bevisat.
Skulle någon ha skadat honom utan att han var medveten om det och sedan placera blodet där?
Nej han är skyldig
Citera
2020-10-18, 11:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hmm... gemensamma kriminella drömmar kanske, Bonnie & Clyde? Knarkade båda också?
Vad det gäller W's krigsmålad ansikte (spökmode) såg en bild på systern med likadan, tror definitivt inte att Tishkos makt räckte ända till É! Det var tjejernas eget val och smak av mode och stil. Finns väl inte många killar som gillar dessa spökerier som några tjejer håller på med. Måste väl smaka phyton när (om) man pussas? Tror inte att T tvingade henne behålla make-up på natten också

Från systerns förhör:
Berätta mer om kränkningarna
Hon fick ju inte sova utan smink då han inte tyckte hon var fin då, hon fick aldrig gå utan
smink. Att ingen älskade henne, att hon inte har någon som bryr sig om henne och att hon
inte har någon familj. Han sa att han älskar henne lite och men så lite är ändå mer än någon
annan kommer att älska henne.

Har du hört honom säga det eller har hon berättat det?
Hon har berättat det men jag har hört att han sagt till henne att bättra på sminket. Jag sa att
hon duger som hon är.
Citera
2020-10-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Från systerns förhör:
Berätta mer om kränkningarna
Hon fick ju inte sova utan smink då han inte tyckte hon var fin då, hon fick aldrig gå utan
smink. Att ingen älskade henne, att hon inte har någon som bryr sig om henne och att hon
inte har någon familj. Han sa att han älskar henne lite och men så lite är ändå mer än någon
annan kommer att älska henne.

Har du hört honom säga det eller har hon berättat det?
Hon har berättat det men jag har hört att han sagt till henne att bättra på sminket. Jag sa att
hon duger som hon är.

Stämmer bra, ja, har läst och hört hennes vittnesmål. Samtidigt glömmer jag inte bort det faktumet som gamla talesättet säger, "hon har sin egen kossa i samma diket". Hon väljer nog noggrant vad hon säger eller inte säger, är så illa tvungen, ser jag det som helt enkelt. Men vet inte......
Citera
2020-10-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Stämmer bra, ja, har läst och hört hennes vittnesmål. Samtidigt glömmer jag inte bort det faktumet som gamla talesättet säger, "hon har sin egen kossa i samma diket". Hon väljer nog noggrant vad hon säger eller inte säger, är så illa tvungen, ser jag det som helt enkelt. Men vet inte......
Var har du plockat upp det talesättet och vad betyder det? Ser läser vad du skriver, men förstår faktiskt inte hur strofen kan betyda det du beskriver.

Jag vet att jag själv väljer noga vad jag säger till människor som är lättkränkta, och som gärna vänder det man säger emot den som sagt det. Och jag kan tänka att W behövde göra det, tassa på äggskal, gentemot Tishko. Det var ju väldigt mycket tjafs och bråk dem emellan. Men du får gärna berätta varifrån du fått denna strof nånstans.
Citera
2020-10-18, 12:49
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var har du plockat upp det talesättet och vad betyder det? Ser läser vad du skriver, men förstår faktiskt inte hur strofen kan betyda det du beskriver.

Jag vet att jag själv väljer noga vad jag säger till människor som är lättkränkta, och som gärna vänder det man säger emot den som sagt det. Och jag kan tänka att W behövde göra det, tassa på äggskal, gentemot Tishko. Det var ju väldigt mycket tjafs och bråk dem emellan. Men du får gärna berätta varifrån du fått denna strof nånstans.

”Hon har en egen ko i diket” = hon har egna intressen i saken. Finlandssvenskt idiom.
Gissar jag att skribenten syftar på.
Citera
2020-10-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Talesättet har jag haft släpandes från barndomen, ingen aning om vart det kommer ifrån!
Betydelsen är som det framkommer att man inte pga att själv bli på något negativt sätt drabbad av det man gör eller säger.
E är säkert medveten om att det hon säger blir offenligt, kommer göra hennes egen "hotbildssituation" till värre, obs! eventuellt/förmodligen/risken finns.
Där tänker jag också varför hon "undviker" tala så mycket om förhållandet till R*bin Kurd*s kusin P. Kan tänkas aggressioner från hennes föredettas håll. Bara mina tankar detta!
Citera
2020-10-18, 14:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Och sökande fortsätter! Bra att folk aldrig ger sig. Det tycker jag, även om jag tyvärr är MYCKET osäker på att hon kommer att återfinnas.

Tror klanen med de mystiska vittnesmålen (gällande tider, bilar och annat), dessvärre lyckades röja undan henne. Vill inte ens fundera på hur...

Citat:
Söker efter Wilma – runt ex-pojkvännens bostad

Citat:
Sökandet efter Wilma Anderssons kvarlevor fortsätter.

På söndagen har ett 80-tal frivilliga samlats för att leta på olika platser i Uddevalla.

– Vi utgår från ex-pojkvännens bostad och arbetar oss utåt. Vi letar i skog, brunnar, övergivna byggnader och andra skrymslen, säger Mikael Jensen, insatsledare i frivilligorganisationen Saknad Sverige.

https://www.expressen.se/gt/soker-efter-wilma-runt-ex-pojkvannens-bostad/
Citera
2020-10-18, 15:38
Medlem
zxcvb45s avatar
I vilket fängelse placerade dom denna råtta då?
Citera
2020-10-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
I vilket fängelse placerade dom denna råtta då?
Eftersom han överklagat så är han inte fängelseplacerad än. Hovrättsförhandlingarna påbörjas 23 okt om jag inte missminner mig.
Citera
2020-10-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har nu lyssnat en gång till på när T bedyrar i sitt tal att det var inte han. Förstår inte hur han kan neka så om han är oskyldig. Kan det ha varit så, att dom handlade med knark och hade någon obetald skuld eller liknande och detta skulle vara en hämndaktion pga det? Då skulle ju T ha kunnat komma hem och finna W död. Sedan kanske han städade och packade in huvudet för att han var så chockad eller rädd att få skulden eller för att ev. Knarkhandel skulle bli upptäckt. Men om det var något i den vägens borde han ju gett poliserna någon vägledning om varför detta hänt och inte bara tiga när han tom. riskerar livstidsstraff. Det hade ju i den situationen inte heller funnits någon anledning att håna Ws närstående efter rättegången.
Förstår inte hur han kunnat hålla ett så pass trovärdigt tal om han är oskyldig. Kan man ljuga så man tror på sig själv?
Hans tal är inte alls trovärdig. Så säger alla GM.
Jag har länge sagt att bråket handlade om en skuld förmodligen pga narkotika handel.
Det har varit mycket snack om pengar före mordet.
Påståendet att T mördade W pga svartsjuka att han blev arg på att W ska lämna henne är löjligt.
Han brydde sig inte ett skit om W lämnade honom.
Han ville ju resa till USA utan henne alltså lämna henne i Sverige och separeras.
Varför skulle han bli arg på att hon gör slut med honom !
Däremot tror jag definitivt att det var T som tåg livet av henne men inte av svartsjuka utan pga skulden.
Senast redigerad av Lars48. 2020-10-18 kl. 15:57.
Citera
2020-10-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag har länge sagt att bråket handlade om en skuld förmodligen pga narkotika handel.
Påståendet att T mördade W pga svartsjuka att han blev arg på att W ska lämna henne är löjligt.
Han ville ju resa till USA utan henne alltså lämna henne i Sverige och separeras.
Därför att han tappade ansiktet. Det är HAN som skall göra slut, vilket han gjort många gånger innan. HON skall inte göra slut, eftersom det är han som bestämmer huruvida de skall vara i ett förhållande eller ej.
Citera
2020-10-18, 16:08
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Däremot tror jag definitivt att det var T som tåg livet av henne men inte av svartsjuka utan pga skulden.
Och vad menar du att han skulle vinna på det? I din teori blir han ju iaf inte skuldfri för att han dödar lilla Wilma, hon hade ju ingen livförsäkring som han skulle dra nytta av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in