2020-10-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tro mig. Schalen hade introducerats ju tokigare T hade blivit och om förhållandet hållit ett par år till med en levande Wilma.
Ja, vem vet.
Citera
2020-10-17, 15:31
Medlem
Nu genomförs de största sökinsatserna på länge efter Wilmas kvarlevor.

Nya organisationen Saknad Sverige hoppas på uppemot hundra frivilliga imorgon. Dykare ska söka i Bäveån och tre hundekipage söker i områden nära Uddevallabron. Man säger att det inkommit nya tips sedan fallet nådde Hovrätten.

https://www.expressen.se/gt/nya-sok-efter-wilma-lever-i-en-mardrom/
Senast redigerad av Olbars 2020-10-17 kl. 15:36.
Citera
2020-10-17, 17:00
Medlem
LuiLuis avatar
Jag undrar så vart han/de har gjort av henne?..., nedsänkt i vatten? Uppbränd i sophanteringen? Gömd i frysen hos en likasinnad? Eller, om jag hade vart tvungen och göra mig av med en kropp då hade jag begravt den, i en redan befintlig nygrävd grav. Inga likhundar släpps väl på en kyrkogård där det redan finns fullt av döda kroppar?..

All min omtanke till föräldrar, syskon, närstående ❤️

Må vi finna henne imorgon 🍀
Citera
2020-10-17, 21:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där sista gjorde han några ggr. Problemet nu var ju att HON gjorde slut, med nu känt resultat. Han blev kränkt och tappade ansiktet. Bara inför sig själv iofs, men det räckte tydligen.
Ja sant. Blir så trött på folk som inte förstår att alla har rätt att klä sig och sminka sig precis som de vill.
Hade en kille för längesedan som tyckte jag skulle gå upp före honom och vara fixad när han vaknade, en svensk man.
Citera
2020-10-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja sant. Blir så trött på folk som inte förstår att alla har rätt att klä sig och sminka sig precis som de vill.
Hade en kille för längesedan som tyckte jag skulle gå upp före honom och vara fixad när han vaknade, en svensk man.

klart oskönt önskemål. men har haft kortare förhållanden, då jag aldrig sett tjejen ofixat, nån endaste gång, dock var vi aldrig sambos,
Citera
2020-10-18, 00:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag undrar så vart han/de har gjort av henne?..., nedsänkt i vatten? Uppbränd i sophanteringen? Gömd i frysen hos en likasinnad? Eller, om jag hade vart tvungen och göra mig av med en kropp då hade jag begravt den, i en redan befintlig nygrävd grav. Inga likhundar släpps väl på en kyrkogård där det redan finns fullt av döda kroppar?..

Ja. Och med huvudet. Inte att rekommendera att ha kvar det hemma i garderoben...

Nej..men det var ju "tur" i detta fallet att han var så korkad annars hade man inte haft något alls på honom. Kroppen är nog nedgrävd någonstans där han haft hjälp skulle jag tro.
Citera
2020-10-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen2
klart oskönt önskemål. men har haft kortare förhållanden, då jag aldrig sett tjejen ofixat, nån endaste gång, dock var vi aldrig sambos,
Haha, det gick nästan två år innan jag såg min fru utan hår extensions första gången. Och vi bodde ihop. Undrade liksom, Va f...men, lilla du, vad har hänt?

Jag har träffat W vid två tillfällen, på ICA Kvantum U-a, då hade hon betydligt mindre smink än på de foton man sett lite här och var. Det jag minns speciellt var hennes fina "pigga ögon". Så som hon är sminkad på en del foto beror väl kanske inte bara på T utan också lite på att hon inte var fullärd om hur hon skall använda det.

Gillar Bailey Sarian's "Murder mysteries & makeup" videos där hon drar "true crime stories" samtidigt som hon kör "make up videos"
Citera
2020-10-18, 01:54
Medlem
Är det någon som vet om det varit sökningar runt Sundsviksgården idag eller tidigare? Det var väl där han bott vid något tillfälle? Kommer inte ihåg var jag läst det men någonstans nämdes det att han kände väl till stället och området där omkring och hade trivts väldigt bra där. Kommer också ihåg att det nämdes vägbommar vilket de har där. Syns i Google Maps i Gatunivå, (glömt vad det heter) Är kanske därifrån han fått sin religiösa vankelmodighet. Stället drivs av "Evangeliska Frikyrkan Väst".
Citera
2020-10-18, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

Skulle du stå på kyrkogården och gräva då? Det måste väl vara bästa sättet att bli upptäckt.
Citera
2020-10-18, 09:12
Medlem
LuiLuis avatar
Har du sett många människor på en muslimsk kyrkogård om natten? Någonsin?
Rätt folktomt skulle jag tro, de är snabba med sina begravningar efter middags-bönen och därefter får man inte beträda graven (därför markerar man ut var huvudet resp fötterna ligger) och graven får inte heller återanvändas. Perfekt ställe att gömma en annan död kropp på.
Citera
2020-10-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nu genomförs de största sökinsatserna på länge efter Wilmas kvarlevor.

Nya organisationen Saknad Sverige hoppas på uppemot hundra frivilliga imorgon. Dykare ska söka i Bäveån och tre hundekipage söker i områden nära Uddevallabron. Man säger att det inkommit nya tips sedan fallet nådde Hovrätten.

https://www.expressen.se/gt/nya-sok-efter-wilma-lever-i-en-mardrom/
Har nu lyssnat en gång till på när T bedyrar i sitt tal att det var inte han. Förstår inte hur han kan neka så om han är oskyldig. Kan det ha varit så, att dom handlade med knark och hade någon obetald skuld eller liknande och detta skulle vara en hämndaktion pga det? Då skulle ju T ha kunnat komma hem och finna W död. Sedan kanske han städade och packade in huvudet för att han var så chockad eller rädd att få skulden eller för att ev. Knarkhandel skulle bli upptäckt. Men om det var något i den vägens borde han ju gett poliserna någon vägledning om varför detta hänt och inte bara tiga när han tom. riskerar livstidsstraff. Det hade ju i den situationen inte heller funnits någon anledning att håna Ws närstående efter rättegången.
Förstår inte hur han kunnat hålla ett så pass trovärdigt tal om han är oskyldig. Kan man ljuga så man tror på sig själv?
Citera
2020-10-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har nu lyssnat en gång till på när T bedyrar i sitt tal att det var inte han. Förstår inte hur han kan neka så om han är oskyldig. Kan det ha varit så, att dom handlade med knark och hade någon obetald skuld eller liknande och detta skulle vara en hämndaktion pga det? Då skulle ju T ha kunnat komma hem och finna W död. Sedan kanske han städade och packade in huvudet för att han var så chockad eller rädd att få skulden eller för att ev. Knarkhandel skulle bli upptäckt. Men om det var något i den vägens borde han ju gett poliserna någon vägledning om varför detta hänt och inte bara tiga när han tom. riskerar livstidsstraff. Det hade ju i den situationen inte heller funnits någon anledning att håna Ws närstående efter rättegången.
Förstår inte hur han kunnat hålla ett så pass trovärdigt tal om han är oskyldig. Kan man ljuga så man tror på sig själv?
Jag tror inte det är en möjlighet.

Vi vet förvisso att personer inom gängkriminella kretsar inte gärna pratar med polisen. Och Tishko har förvisso varit tyst. Så långt går det inbilla sig att han skyddar någon som hotar hans liv.

Men sedan slutar det spåret ganska tvärt. Ingenting har egentligen framkommit om att Tishko ska ha sålt knark i någon betydande omfattning, eller umgåtts med gängkriminella. Det finns ingen känd hotbild och inget känt motiv. Spår efter alternativa gärningsmän har ej påträffats.

Polisen utreder naturligtvis alla sådana scenarios. Så nej, jag vågar faktiskt utesluta det.
Senast redigerad av Olbars 2020-10-18 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in