Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Hans patreon är nere nu, vilket är bra. Antar att någon annan anmält honom till patreon. Han tar betalt för verkliga rättsfall utan någon som helst egen kreativitet bakom. Bara rätt upp på tuben med ett litet intro där han säljer in sin så kallade tjänst.
Folk tar det här som ren och skär underhållning och jag tänker inte säga någonting om det. För människan gillar att gotta sig i andras olycka. Därför True-Crime changren är poppis.
Men de som framställer true-crime dokumentärer har i alla fall lite klass och tonar ner sig, är respektfulla, och inte minst, gör något eget kreativt runt det. Den här killen hajpar upp varför man ska betala för hans oerhört tunga jobb han har som tvingas ta emot offentligt material per epost och klippa upp det i delar. Sen har han en uppskruvad ton och behandlar det som det är fiktion, liksom många av hans följare verkar tycka.
Nåväl, jag tror de lär se det osmakliga i detta när någon de håller kärt faller offer för ett fruktansvärt brott och Rättegången på youtube trycker upp deras fejja i thumbnailen och önskar lyssnarna en trevlig lyssningsstund.
Håller med, det är just sättet han framställer det på... hypen, thumbnailsen och rubrikerna på filerna som skapar en så jävla kommersiell och osmaklig ton över något som är så fruktansvärt och nära verkligheten.
Det blir så tydligt att det publiceras enbart i syfte för underhållning som blir så konstigt... och att han ständigt sträcker sig den extra metern för att få folk att betala för detta.
När jag hittade kanalen ifrågasatte jag varför rubrikerna såg ut som aftonbladet artiklar, när de vore extremt mycket mer praktiskt att bara skriva namnet på den som hörs och kanske hur den personen är relevant till fallet.
Det var innan man kunde prenumerera eller betala på patreon, så det kopplade helt enkelt inte att någon skulle ladda upp sånt här i ett kommersiellt syfte... men nu är det ju tydligt.