2020-07-31, 22:40
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaDeCastell
Att få inblick i hur hon har haft det när hon levt ihop med Thisko är plågsamt. När hon försökte hänga sig på vinden ringde Thisko till pappan. Hade det varit mitt barn hade jag åkt dit direkt och hämtat hem henne eller kört henne till BUP-akuten. Pappan kommer dit dagen efter enligt Thisko. Hur kan föräldrarna ha tillåtit att hon bodde ihop med en här mannen om det haft minsta inblick i hur hon haft det? Skaffar man barn så tar man hand om dem tills de blir vuxna och kan stå på egna ben.
Hon har inte försökt hänga sig på vinden. Han har kört strypsex och nästan dödat henne. Att hänga sig är svårt och nästan aldrig kvinnor som gör. Hon måste haft nyckel till vinden med sig och han också när han ska ha gått efter. Det första T tänker på när åkl frågar om händelsen är: det mjuka skärpet gör inga märken. Skärpet finns inte längre kvar. Det var ett nästan-mord!
Citera
2020-07-31, 22:40
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
T säger att dörren stått vidöppen. Hur vet han det då har jag länge undrat. Skulle polisen ha glömt att låsa dörren efter det att låset var bytt? Är det någon i huset eller någon bekant till T som har varit där och kollat om dörren var låst? Vidöppen tycker jag låter som om dörren inte ens var stängd. Stod på glänt liksom. Hur kunde han se det när han satt i häktet? Har han fjärrsyn? Jag har inte hört att han har fått den frågan. Men det kanske han har fast jag har missat det. Somnade visst en stund i eftermiddags när jag lyssnade på förhöret. Det var så otroligt långt. Ska lyssna en gång till. Skulle polisen ha slarvat med att låsa dörren? Skulle vara en skandal utan like.
Menar han då att W skulle befunnit sig i lägenheten med en annan gärningsman medan han själv satt i häktet?
Eller blev hon mördad på annan plats och huvudet placerades hos T eftersom dörren stod vidöppen? Och den slarviga polisen hade inte låst dörren. Ja i så fall får man sluta tro på mänskligheten om så skulle vara fallet.

Det är nog så att de andra gärningsmännen hade en stege eller en Magirus
http://salabrand.se/magirus-m32l-at/

Eller en hydraulisk stege.

Men sannolikheten för detta är ungefär 0%

Då måste balkongdörren eller fönstren var oreglerad vilket de inte var när polisen var på plats.

Såå.. Jag tror nog inte att polisen lämnade ut nycklar i Uddevalla på torget till allmänheten.

MaMaMia minestrone...
Citera
2020-07-31, 22:43
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jo, du har helt rätt att det finns en hel del oklarheter.
Vi får se när det kommer till Hovrätten (HR). Under tiden så jobbar polis och andra för att kunna hitta nya fynd och bevis.

Det tråkiga i det hela är att om det ska komma upp till HR så är det semester tider och Covid skit som sänker utredningens hastighet.
T sitter fint och så länge sökandet och utredandet pågår är det bra att vinna tid.
Citera
2020-07-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarian
Här har ni nästan 3.5 timmar rättegångsmaterial med Tishko om ni har råd att betala 50 riksdaler

https://www.patreon.com/rattegangen/

Hans patreon är nere nu, vilket är bra. Antar att någon annan anmält honom till patreon. Han tar betalt för verkliga rättsfall utan någon som helst egen kreativitet bakom. Bara rätt upp på tuben med ett litet intro där han säljer in sin så kallade tjänst.

Folk tar det här som ren och skär underhållning och jag tänker inte säga någonting om det. För människan gillar att gotta sig i andras olycka. Därför True-Crime changren är poppis.

Men de som framställer true-crime dokumentärer har i alla fall lite klass och tonar ner sig, är respektfulla, och inte minst, gör något eget kreativt runt det. Den här killen hajpar upp varför man ska betala för hans oerhört tunga jobb han har som tvingas ta emot offentligt material per epost och klippa upp det i delar. Sen har han en uppskruvad ton och behandlar det som det är fiktion, liksom många av hans följare verkar tycka.

Nåväl, jag tror de lär se det osmakliga i detta när någon de håller kärt faller offer för ett fruktansvärt brott och Rättegången på youtube trycker upp deras fejja i thumbnailen och önskar lyssnarna en trevlig lyssningsstund.
Citera
2020-07-31, 22:46
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kan du beskriva lite mer konkret vilka saker som är oklara? Jag är mycket intresserad. Skulle gärna se en annan gärningsman.

Det finns en hel del oklara saker men jag har inte tid att gå in på det här inne på fb.

Då måste läsa på en hel del och dessutom lyssna på alla ljudfilerna först.
Mer än en gång dessutom.

Det kommer ta minst 2-3 dagar för att gå genom hela utrednings materialet.
Citera
2020-07-31, 22:48
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Någon som har en trovärdig teori? Kan inte riktigt släppa hans ord kring det hela. Att det är mjukt och inte lämnar märken.. Osv. Osv.
Strypsex. Mordförsök.
Citera
2020-07-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
De 800kr de betalar till brottsofferjouren går bara till forskning och bidrag till ideell verksamhet inom området om jag förstått det rätt.

Om gärningsmannen är dömd för brottet och kan betala så måste han göra det, i många fall finns det ju ingen gärningsman heller.
I andra hand går försäkringsbolag in från målsägandes sida.
I tredje hand får målsägande ansöka om ersättning från brottsoffermyndigheten, då är det alltså staten som går in och betalar.

Gärningsmannen har absolut inget att säga till om i hur detta sköts, men jag kan ju hålla med om att han bör jagas tills varenda krona har betalats tillbaka som försäkringsbolag/staten fått stöta till med.
Men jag tror tanken är att ersättningen ska finnas för att just ersätta offret, och inte för att straffa gärningsmannen.

Om gärningsmännen senare jobbar på anstalt så får han ju en liten ersättning, denna ersättning borde man ju kunnat ta, kan jag tycka.
Citera
2020-07-31, 22:49
Medlem
Soulquarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hans patreon är nere nu, vilket är bra. Antar att någon annan anmält honom till patreon. Han tar betalt för verkliga rättsfall utan någon som helst egen kreativitet bakom. Bara rätt upp på tuben med ett litet intro där han säljer in sin så kallade tjänst.

Folk tar det här som ren och skär underhållning och jag tänker inte säga någonting om det. För människan gillar att gotta sig i andras olycka. Därför True-Crime changren är poppis.

Men de som framställer true-crime dokumentärer har i alla fall lite klass och tonar ner sig, är respektfulla, och inte minst, gör något eget kreativt runt det. Den här killen hajpar upp varför man ska betala för hans oerhört tunga jobb han har som tvingas ta emot offentligt material per epost och klippa upp det i delar. Sen har han en uppskruvad ton och behandlar det som det är fiktion, liksom många av hans följare verkar tycka.

Nåväl, jag tror de lär se det osmakliga i detta när någon de håller kärt faller offer för ett fruktansvärt brott och Rättegången på youtube trycker upp deras fejja i thumbnailen och önskar lyssnarna en trevlig lyssningsstund.
Jo jag tyckte också det var konstigt att ladda upp offentliga handlingar på en Patreon och ta betalt för det. Håller helt med dig i det andra också men ibland är det skönt att kunna kolla i spellistan och lyssna på rättegångar som en podd då jag är mycket intresserad av brott och straff men det med Patreon var lite väl girigt i min åsikt
Senast redigerad av Soulquarian 2020-07-31 kl. 22:54.
Citera
2020-07-31, 22:53
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Måste man betala för å lyssna på filen?

Den är gratis!
Citera
2020-07-31, 22:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Beror ju lite på vilket lås han har men är den certifierad och skyddat som t.ex: ett lås från ASSA så är det inte bara å sätta in en nyckel i maskinen och kopiera den.
Den butiken tvärs över gatan är gammal och seriös. Skulle inte göra sånt.
Citera
2020-07-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarian
Jo jag tyckte också det var konstigt att ladda upp offentliga handlingar på en Patreon och ta betalt för det. Håller helt med dig i det andra också men ibland är det skönt att kunna kolla i spellistan och lyssna på rättegångar som en podd eftersom jag är mycket intresserad av brott och straff men det med Patreon var lite väl girigt i min åsikt

Har ingenting emot att materialet ligger uppe heller och jag lyssnar på upptagningar han lägger upp också, men jag retar mig på snubben bakom kontot. Inte bara pengargrejen utan hela hans inställning till det han gör. Han borde tona ned sig i sitt upphajpande och inse att det är riktiga människor det handlar om.

Sen borde folk veta att detta är offentligt material som alla kan lägga händerna på innan man funderar på att betala den gnidne snubben bakom kontot för det.
Citera
2020-07-31, 23:00
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Resväskan vill är bevismaterial, den ska inte säljas.
Vad är det för resväska ni pratar om? Menar ni den där huvudet låg eller har det hittats någon mer väska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in