2019-11-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En död kropp i bil avger dofter, absolut sant. Och DÄR kan en hund markerat, i den bil som nu är inne på teknisk undersökning. Var i helvete är Wilma? Det här är ju inte klokt!

Nånting är fel med letandet nu. Det leder ingen vart. Jag tror att kroppen inte är i vattnet, inte i skogen, inte i en baklucka. Nej nu måste vi tänka om och tänka rätt.

Jag tror hon är i en container av något slag som har med sopor att göra. Dom luktar ju så att likdoften maskeras. Hundarna får söka på sopstationer runt stan.
Citera
2019-11-27, 19:18
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Inget är bekräftat, tror de handlar om att GM lånat hans bil under detta tillfället. Så tog dom in Farsan för upplysningar och misstanke. Han kommer frias från alla brottsmisstankar när detta är över
GM hade en egen bil som var skriven på pappan, det är bekräftat i tråden.
Jag tror också det handlar om någonting kring bilen. Att pappan i polisförhör sagt att sonen inte har någon bil, vilket stämmer på pappret, för att inte bli anklagad för försäkringsbedrägeri. Han har på så sätt hindrat polisen från att hitta bilen som GM förfogade över. Och pappan har därför inte heller kunnat ange var bilen varit placerad.
Därför ville jag få bekräftat att det är pappan.

Fast det blev heller aldrig bekräftat att det var den röda Focusen som polisen undersökte?

Edit: Därför ville jag också veta vad som skiljer brott av normalgraden och grovt brott vid skyddande av brottsling.
Senast redigerad av PuncturedBladder 2019-11-27 kl. 19:21.
Citera
2019-11-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Bra jobbat och en puss på foten som tack att du kollade. Tänkte på en sak till du som känner till uddevalla. Kompisens farsa pratade på något som kallas för kalkvägarna och ska finnas någon stans efter Ängebacken på väg mot Vänersborg. Dom skulle ha tippat kalk där fram till på 80 talet. Ska vara en labyrint med småvägar och inga hus. Känner du till om det är något som stämmer? Troligen i helgen ska vi och hämta en bil norr om Göteborg och hinner vi och det inte blir mörkt svänger vi in vid lilla edet och ut mot Ljungskile och tittar på grusgroparna på väg 167? och den stora som är mot ucklum. Vi åker lastbil så man ser bra men kan inte åka in på småvägar och inte utforska dom där kalkvägarna

Känner inte till några kalkvägar, aldrig hört talas om faktiskt. Någon annan kanske har? Känner bara till Ncc asfalt och nån form av grustag som ligger där du beskriver. Det bärjar bli frustrerande, som att hitta en nål i en höstack. Det ska alltså vara helt övergivet vid dessa vägar?
Citera
2019-11-27, 19:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Har aldrig blivit stoppad och bedd att öppna bagageluckan......= liten risk.

Kan mycket väl hända. Med mig körde de tricket att fråga efter varningstriangeln. Detta för att få mig att öppna bagageluckan där de flesta förvarar denna. Fast liten risk iof.
Citera
2019-11-27, 19:21
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Men nog fan blir du om du är nervös, uppjagad, rädd och kör runt med din döda flickvän i bagaget=kör inte längre än du måste, undvik trafik och kameror. Dumpa på enskilt ställe där bilen inte syns från vägen.

Ja, det hade jag kanske vart, men har du dödat en personen, eller är en medhjälpare som har mycke att vinna på att hjälpa skulle jag skita idet, med tanke på hur liten risken är.

Hur många kan säga att dom blivit stoppade och fått begäran att öppna luckan under sin körkortstid?
Citera
Medlem
Jag hoppas med hela mitt hjärta att den skyldiga åker dit något kopiöst inom kort, och att Wilma hittas. Väntar ivrigt på mer detaljer och hoppas polisen m.m verkligen ligger i framkant...
Håller tummarna för att GM på något vis gjort ett misstag som resulterar i att hela planen att komma undan, fallerar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nånting är fel med letandet nu. Det leder ingen vart. Jag tror att kroppen inte är i vattnet, inte i skogen, inte i en baklucka. Nej nu måste vi tänka om och tänka rätt.

Jag tror hon är i en container av något slag som har med sopor att göra. Dom luktar ju så att likdoften maskeras. Hundarna får söka på sopstationer runt stan.
Jag har snöat in på bilskrotar i bygden. Att hon ligger i bakluckan på, antingen en bil avställd nära ett skrotupplag, eller i en bil i bilpress.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Jag tror att hon inte finns i närheten av Uddevalla eller Ljungskile. Eftersom MGM har haft sjukt mycket tid på sig så tror jag att hon är långt långt borta från hennes hemtrakter, dock så tror jag bara att han har slagit/strypt henne, knött in W i en resväska kört långt långt bort, letat upp någon skogsväg med hjälp av kartor och sen dumpat henne i någon skog

Hur lång tid är sjukt mycket tid?

Hur vet du hur mycket tid han hade på sig, och hur visste han hur mycket tid han hade på dig innan någon skulle anmäla W som försvunnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Jag tror också det handlar om någonting kring bilen. Att pappan i polisförhör sagt att sonen inte har någon bil, vilket stämmer på pappret, för att inte bli anklagad för försäkringsbedrägeri. Han har på så sätt hindrat polisen från att hitta bilen som GM förfogade över. Och pappan har därför inte heller kunnat ange var bilen varit placerad.

Fast det blev heller aldrig bekräftat att det var den röda Focusen som polisen undersökte?

Ok, visste inte att de va bekräftat ännu. Men ja precis de jag menar. Ingen aning om vilken bil de handlar om, men antagligen den polisen har
Citera
2019-11-27, 19:23
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Väldigt tättbebyggt där, en väldig risk. I alla dessa lägenheter borde det finnas fler som är upp på natten och kastar ett öga ut genom fönstret!

Det var nog en oundviklig risk de tvingades ta. Kanske var kroppen inlindad i tyg eller något som dolde att det var en kropp vid första anblicken? Nu verkar dock ingen ha tittat ut tyvärr. I någon artikel vittnar en granne om tunga steg, och att hon öppnat och tittat ut i trappen men inte sett någonting. Det framgår inte om hon dessutom tittade ut genom något fönster, men man kan förmoda att polisen knackat dörr i hela huset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Men har han gjort över 4000 tweets? Var har alla de tagit vägen då om han har omvandlat kontot till ett annat namn?

Hans riktiga konto (den jag länka till) är avstängd eller borttagen. Det andra kontot som heter @w*lanouv*lle har aldrig haft namnet @T*shkoAh*ed som användarnamn.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder

Edit: Därför ville jag också veta vad som skiljer brott av normalgraden och grovt brott vid skyddande av brottsling.

Röd bil 🚗
Men den som brann var ju röd!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in