2019-12-01, 21:23
Medlem
Ja! Jag har oxå uppfattat att fyndet gjordes senare och det var därför polisen tackade nej till att medverka i Efterlyst.
Så det var inte ens ett halvt dygn mellan fyndet och till de gick ut med infon. Vilket innebär att de inte tagit och kollat DNA för det tar lite längre tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Woooow...torsdag kväll är alltså numera "14-tiden"... Och halv tre på eftermiddagen är alltså "middagstid"?
Man baxnar ju snart av allt dravvel och all felaktig info som snurrar hör inne
Citera
2019-12-01, 21:24
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det vet vi inte exakt. Fyndet gjordes vid 14-tiden på torsdagen. När polisen var absolut säker på identitet och att fyndet innebär att W är död så meddelade de familjen först, förstås. Exakt när det kunde ske vet inte utomstående. Men därefter dröjde det till middagstid på fredagen innan de gick ut offentligt med beskedet.
Förlåt att jag citerar mig själv, vill egentligen göra en rättelde men lyckas inte hitta rätt knapp.
Fredag den 29 nov kl 14.30 uppdaterade polisen händelsen på hemsidan med att fyndet gjorts under torsdagskvällen.
"I sökandet efter den försvunna 17-åringen i Uddevalla har polisen nu gjort ett avgörande fynd. Under torsdagskvällen den 28 november gjordes fynd som gör att det med säkerhet kan konstateras att Wilma Andersson är död. Polisen har hittat en kroppsdel som gör att det är uteslutet att hon kommer att hittas vid liv. Anhöriga är underrättade om fyndet."
Citera
2019-12-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror att MGMs pappa förvisso släppt men misstänkt f skyddande av brottsling är minutiöst följd. Han m familj är flyttade fr hemmet till”skyddat boende” t.v.

Ok, tack! Kändes lite märkligt med två bilbränder inom loppet av två veckor bara
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forung
Mycket spekulationer om vilken kroppsdel som hittats, jag trodde självklart som alla andra att det var rätt uppenbart vilken kroppsdel det handlade om.

Tills jag fick höra att så inte var fallet.

Det är inte huvudet, och mer än så tänker jag inte säga. Förstår du inte varför så bemöda dig inte med att fråga.
Undrar om dom hittat någon mer del av kroppen?
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Torson.

Är det helt säkert?
Citera
2019-12-01, 21:26
Medlem
Svensk polis får inte ljuga om såna här saker. De får inte ens ljuga när de gör förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av psycoghost
Finns det en möjlighet att polisen bluffar fynd för att stressa de misstänkta och begå misstag?
Citera
2019-12-01, 21:26
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Torson.
Vem är torson?
Citera
2019-12-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Obs! Endast lite tankar.

Nu ska jag röra till det lite.
(Just för att vi måste försöka se lite bredare och vara lite mer ”open minded”

Möjligt scenario:
1) Onsdagen den 13/11 gick W på fest. (Vittnesuppgifter finns av en granne som mött W festklädd)
2) Senare 13/11. MGM åker och hämtar henne (med pappans bil) på festen och nåt händer på vägen. (Han får reda på något han inte vill höra) får spelet och dödar henne redan då. Lägger henne i bagageluckan. Detta är anledningen till att Polisen vet att MGM är inblandad. Info via mobilpositioneringen att han vistats i områden som är intressanta.
3) 14/11 Ljuden (bråket) från lägenheten kom pga att MGM berättat vad som hänt för sin pappa som blir vansinnig och går bärsärk.
4) Det som sker sen på natten den 14/11 (alt 15/11) då grannen hört ”lite högljudda steg” behöver ju egentligen inte vara nånting. Alternativt att MGM bara var på väg ut eller in.
5) Natten 14/11 eller 15/11 får MGM hjälp av någon/ra att stycka upp (var vet jag inte) och göra sig av med likdelarna. Antingen var han med eller så var han inte det. (Vilket kan vara en orsak till att han inte vet nåt)

Bevisningen har skärps efter att bilen tagits i beslag. Då man hittat DNA och/eller annat i bilen. MGM s pappa tas in till förhör och säger att MGM lånat bilen nämnda dagar.

Obs! Detta är endast en tanke från min sida. Och för att skapa lite annan syn på vad som faktist kan ha hänt.

Inte alls osannolikt. Att grabben hade hetsigt humör visste föräldrarna efter flertal bråk med W. Pappan har nog talat förstånd med honom ett flertal ggr, gissar jag. Han kan äha visat det mot sin yngre broder också under uppväxten dvs dålig impulskontroll.

När han insåg vidden av sitt utbrott mot W, tror jag han blev livrädd, chockad och instinktivt ville gömma W så ingen fick veta. Han vågade inte möta vare sig sina föräldrar eller Ws. Han undvek att träffa att träffa någon av dom han var bara tvungen att göra sig av med Ws kropp. Google....
Citera
2019-12-01, 21:28
Medlem
forungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Undrar om dom hittat någon mer del av kroppen?
Det vet jag inte, kanske.

Jag vet bara att det initiala fyndet inte var huvudet.
Citera
2019-12-01, 21:28
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Frågar igen...

Ingen som vet något om den anlagda bilbranden inatt vid Lerbo-motet??
Det är nog lite för sent att elda upp något nu...polisen har full koll på vad de inblandade pysslar med.
Citera
2019-12-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har alltid en rulle svarta sopsäckar i städskåpet. Bra när man får för sig att rensa ur nån garderob. Typ. Men en såg att stycka med har få lägenhetsboende ii sin bostad.
jodå bor i lägenhet och har fogsvans, lövsåg ,cirkelsåg och vinkelslip.
Citera
2019-12-01, 21:30
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Inte säkert han har styckat utan någon annan.
Om det skulle vara han så handlar det nog mer om panik åtgärd.. Allt för att slippa ta konsekvenserna.

Sen kan det handla om klassiska saker som otrohet eller att hon ville göra slut och det snäppte i huvudet..
Tror det handlar om ett relationsdrama som verkligen gått överstyr.

Jag tror det handlar om att hon befunnit sig i en dålig och förtryckt relation där han ständigt ska ha kontroll över henne. Hon vill lämna och det går emot den hederskultur han vuxit upp med. Mörda eller gå emot hedern, då blir valet lätt för den här lågbegåvade killen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in