2019-12-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycoghost
Finns det en möjlighet att polisen bluffar fynd för att stressa de misstänkta och begå misstag?
Jo, men det tror ikke jeg. Når en ser på etterlyst fra 28. November sier talsmannen fra " fikk" at han skal til polisen og lemna et fund (37,8) kvarstår av programmet når han sier dette

https://www.viafree.se/program/samhalle/efterlyst/sasong-54/avsnitt-12
Citera
2019-12-01, 21:31
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Så gott som alltid vid mord inom ett förhållande som i det här fallet så har det föregåtts av misshandel. Med så gott som 100 % säkerhet har gm misshandlat henne. Ett dylikt mord inom ett förhållande sker inte plötsligt och helt oväntat. En människa mördar inte en annan människa helt utan förvarning.

Tyvärr var Wilma helt utan hjälp och stöd från omgivningen. Hennes föräldrar hade släppt iväg henne till en kurd! Som 15-åring! Misshandeln måste de ha vetat om. Åtminstone en del måste ha kommit ut.
Fast föräldrarna hade ju nya familjer. Ingen brydde sig.
Funderat lite på, varför har inte BOs pappa stigit fram?
Inte ett ord.
Citera
2019-12-01, 21:34
Medlem
forungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Inte ett ord.
Jag förmodar att man är occupied med annat...
Sätt dig själv in i situationen...

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Torson är brorson till Göran Kropp
Citera
2019-12-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forung
Mycket spekulationer om vilken kroppsdel som hittats, jag trodde självklart som alla andra att det var rätt uppenbart vilken kroppsdel det handlade om.

Tills jag fick höra att så inte var fallet.

Det är inte huvudet, och mer än så tänker jag inte säga. Förstår du inte varför så bemöda dig inte med att fråga.
Varför är det så viktigt att redan nu få reda på vilken kroppsdel som är hittad? Det får vi väl veta när förundersökningen eller rättegången är klar. Förklara varför det är så viktigt att veta nu.
Citera
2019-12-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Varför är det så viktigt att redan nu få reda på vilken kroppsdel som är hittad? Det får vi väl veta när förundersökningen eller rättegången är klar. Förklara varför det är så viktigt att veta nu.
Folk här på forumet är ju så nyfikna att de kan spricka.
Du har helt rätt, svaret får vi när tiden är mogen.
Citera
2019-12-01, 21:36
Medlem
forungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag håller med dig, det är därför jag inte sagt något om det.
Förklara vad i mitt inlägg som antyder att det skulle vara så viktigt.
Citera
2019-12-01, 21:39
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag tror det handlar om att hon befunnit sig i en dålig och förtryckt relation där han ständigt ska ha kontroll över henne. Hon vill lämna och det går emot den hederskultur han vuxit upp med. Mörda eller gå emot hedern, då blir valet lätt för den här lågbegåvade killen.
Det behövs ingen hederskultur för att en kille slår ihjäl en tjej sv svartsjuka. Sprit eller droger och dålig impulskontroll tycks vara tillräckligt.
Citera
2019-12-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte alls osannolikt. Att grabben hade hetsigt humör visste föräldrarna efter flertal bråk med W. Pappan har nog talat förstånd med honom ett flertal ggr, gissar jag. Han kan äha visat det mot sin yngre broder också under uppväxten dvs dålig impulskontroll.

När han insåg vidden av sitt utbrott mot W, tror jag han blev livrädd, chockad och instinktivt ville gömma W så ingen fick veta. Han vågade inte möta vare sig sina föräldrar eller Ws. Han undvek att träffa att träffa någon av dom han var bara tvungen att göra sig av med Ws kropp. Google....

Måste dock rätta mig själv med datumen då det är bekräftat att W setts sista gången den 14/11 i Walkesborg.

W gick ju möjligen på fest den 13/11. Vistades sen hos MGM den 14/11? (Åtminstone i närområdet Walkesborg)
När har MGM spårat den 14/11 och var?
Tror fortfarande inte att MGM bragt W om livet i lägenheten?
Citera
2019-12-01, 21:40
Medlem
Citat:
Tror att MGMs pappa förvisso släppt men misstänkt f skyddande av brottsling är minutiöst följd. Han m familj är flyttade fr hemmet till”skyddat boende” t.v.
Hoppas att Polisen har kontrollerat faderns verkstad, kanske hon varit gömd där.
Citera
2019-12-01, 21:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Inte ett ord.

Nu är de säkert bara bedrövade.
Däremot under söket funderade jag lite runt varför ingen av dem hördes mer. Kanske de ändå innerst inne förstod att invällaren... vad invällaren gjort. Visa av tidigare händelser så att säga.
Citera
2019-12-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det behövs ingen hederskultur för att en kille slår ihjäl en tjej sv svartsjuka. Sprit eller droger och dålig impulskontroll tycks vara tillräckligt.

Däremot luktar det hederskultur när mgm:s förälder verkar ägna sig åt att påverka pågående utredning eller kanske t.o.m. deltagit i detta tragiska mord av en minderårig tjej!
Citera
2019-12-01, 21:48
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Obs! Endast lite tankar.

Nu ska jag röra till det lite.
(Just för att vi måste försöka se lite bredare och vara lite mer ”open minded”

Möjligt scenario:
1) Onsdagen den 13/11 gick W på fest. (Vittnesuppgifter finns av en granne som mött W festklädd)
2) Senare 13/11. MGM åker och hämtar henne (med pappans bil) på festen och nåt händer på vägen. (Han får reda på något han inte vill höra) får spelet och dödar henne redan då. Lägger henne i bagageluckan. Detta är anledningen till att Polisen vet att MGM är inblandad. Info via mobilpositioneringen att han vistats i områden som är intressanta.
3) 14/11 Ljuden (bråket) från lägenheten kom pga att MGM berättat vad som hänt för sin pappa som blir vansinnig och går bärsärk.
4) Det som sker sen på natten den 14/11 (alt 15/11) då grannen hört ”lite högljudda steg” behöver ju egentligen inte vara nånting. Alternativt att MGM bara var på väg ut eller in.
5) Natten 14/11 eller 15/11 får MGM hjälp av någon/ra att stycka upp (var vet jag inte) och göra sig av med likdelarna. Antingen var han med eller så var han inte det. (Vilket kan vara en orsak till att han inte vet nåt)

Bevisningen har skärps efter att bilen tagits i beslag. Då man hittat DNA och/eller annat i bilen. MGM s pappa tas in till förhör och säger att MGM lånat bilen nämnda dagar.

Obs! Detta är endast en tanke från min sida. Och för att skapa lite annan syn på vad som faktist kan ha hänt.

Bra tanke, men går inte ihop då polisen fann stark bevisning i MGM lägenhet 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in