2019-12-02, 20:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men som jag skrev i det inlägg du citerade, så bytte Twitter-kontot "1186054619388092416" namn från "angelshollywoo" till "wilmanouvelle" den 13 november 2019 någon gång mellan klockan 10:49 och 16:06 svensk tid, vilket troligen var samma dag eller dagen innan hon försvann. De eventuella botarna hade kunnat av ren slump bytt namn på kontot till Wilmas nick vilken dag som helst, men det skedde just den dagen. För mycket slump tycker jag.

Dessutom stämmer inte det som står i inlägget nedan, att Twitter-kontona inte skulle ha någon kurdisk koppling:

Se tex det här inlägget av @wilmanouvelle den 13 november 2019:

https://mobile.twitter.com/wilmanouvelle/status/1194656083987578882

Det visar en bild på killen nedan, och han är kurd:

https://www.instagram.com/jad.no1/?hl=sv
Den där killens bilder såg jag nyligen på någons facebook eller insta.
Senast redigerad av TaxenSixten 2019-12-02 kl. 20:39.
Citera
2019-12-02, 20:40
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Tack för ditt kvalificerade "troende"
Kopierade text med info efter, det är liksom inte enbart blod vid mens, koagulerar inte på samma sätt bl.a
Citera
2019-12-02, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läste du verkligen mitt inlägg?
De sa själva på pressträffen att de skulle fortsätta leta men kanske inte i den omfattning som tidigare. omprioritera i ärendet.
SAMMA KVÄLL hittade man en del av W:s kropp och polisen trappade INTE ner men söker själva eftersom området nog är mer begränsat iom fyndet.

Sorry, läste slarvigt. :/
Citera
2019-12-02, 20:44
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Vilka andra fall förutom Billy känner du till isf? Om det är den vanligaste anledningen.

JätteOfT: Han Christoffer i Boden som mördade och styckade(?) sin asiatiska flickvän. Fast han hade visserligen lite andra uppenbara diagnoser inblandade
Citera
2019-12-02, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har fått en teori i skallen som jag har tänkt på ett tag.

Ponera (tunga steg i trappan)
Två stycken bär en sopsäck ner till ett fordon.
Drar iväg till ett ställe en bit ifrån.

Styckar BO och dumpar på olika platser.

Styckplatsen KAN vara där polisen hittade brända och uppeldade saker.

Där finns kanske inte så mycket blod och kroppsdelar kvar då.

Ge mig gärna Era tankar om detta fiktiva scenario...
Det kanske i tillfälle skulle ta längre tid att identifiera den kroppsdel ​​som hittades?
Citera
2019-12-02, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har fått en teori i skallen som jag har tänkt på ett tag.

Ponera (tunga steg i trappan)
Två stycken bär en sopsäck ner till ett fordon.
Drar iväg till ett ställe en bit ifrån.

Styckar BO och dumpar på olika platser.

Styckplatsen KAN vara där polisen hittade brända och uppeldade saker.

Där finns kanske inte så mycket blod och kroppsdelar kvar då.

Ge mig gärna Era tankar om detta fiktiva scenario...
Funderar på samma sak. Det som man måste utgå ifrån är att man hittat läsglasögon,jacka och skor uppeldade. Varför bara dessa saker? Borde inte W haft mer saker i lägenheten som också borde varit uppeldade. Vill bara peka på att är det möjligt att det var dessa saker hon hade på sig i stridens hetta så kan det vara så att antingen har hon blivit berövad livet någonstans förutom lägenheten eller så kan det ha varit i lägenheten men då ska hon ha haft dessa saker på sig när livet tog slut. Men!, hade hon inte mer saker i lägenheten?.
Citera
2019-12-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeljka94
Är denna Emmeli styvmamma eller fostermamma? W ska ha en fostermamma som haft ihop det med MGM. Eller så är det denne Emmeli.
Eftersom hon skriver "mina barns syster" så kan du kanske själv räkna ut att Emmeli har barn tillsammans med Wilmas pappa. Undrar vad medelvärdet på iq är härinne...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Lika korkad som vanligt. Uppfostran har mycket stor betydelse för barnens start i livet, värderingar, synen på faror och kritiskt tänkande. Sådan hjälper dem att överleva.

Korkat? Det är väl precis vad det är. Våld i nära relation.
Vilka fel har föräldrarna gjort när deras dotter blivit mördad av en svensk man?
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Varför är det så många i tråden som hyser motstånd mot att detta är hedersrelaterat?

Jag tycker mig se bara av att titta på BO:s flöde och den lilla kommunikation som finns avlämnad på Facebook att hon blir allt mer innesluten på grund av MGM:s kontroll över henne.

Nu tänker ni säkert att kontrollbehovet återfinns i flera liknande fall men i just detta mål har vi andra grundförutsättningar som jag tror är kopplat till heder och kultur. Inte minst när man studerar MGM:s familj.

Finns även flera uppgifter i tråden som talar för detta.
Senast redigerad av Snubchurp 2019-12-02 kl. 20:56.
Citera
2019-12-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Seriöst!

En bil till?

Och denna gången är det så mycket som samma område som MGM hem?

Nu börjar det väl ändå bli lite många bilbränder i byn eller?

Gatan bredvid Mgms bostad.... Lite för nära, lite för många bränder...
men som det tidigare skrivits, man har tydligen span på hela släkten.... *lite ironi*
Citera
2019-12-02, 20:57
Medlem
Arcadiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower90
Vet någon vem denna pajasen är? Har laddat upp en bild på MGM 2 Tim sen med texten ’new art fromme’ och denne verkar kommentera på W Facebook ganska ofta

https://www.facebook.com/janferenc.weizinger.50

Eller han:https://www.facebook.com/mikh.miran?fref=search&__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARDdphdG-uuUiVCratDxv6ho2FR7G5nzCPIAObtCvJuuSgJ_d1dKv2SYL6S kcHISBPQwOz5wPiFK0xeE

Han egsisterar inte med det här namnet tex. på hitta.se men är kompis på Facebook till "FADERN" och enl Facebook bor i Stockholm, som är inte sant, detta som är sant att han äger 3 pizzerior i Uddevalla (kanske har Vasa knivar i), och han har kommenterat några inlägg på "Uddevalla aktuella händelse" ang M några ggr.värkade så att han ville spåra tåget på fel spår..."hun säkert gömde sig..."

rätt namn på personen är: https://www.ratsit.se/19940526-Hasanain_Alaa_Talib_Al_Saeed_Uddevalla/AWD96yrRwWQjk2cUJ7tpUF6UFTWDUVP-NQGFGGB_Bo4
Citera
2019-12-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Precis alltså inte en styvmamma. En styvmamma är en ny mamma är en ny mamma istället för sin riktiga mamma, i detta fall verkar det inte ens vara en "bonusmamma".

Själv läser jag detta som att ”styvmamman” skriver ”mina barns syster” för att hon tycker det låter mer nära än att skriva ”min sambos dotter”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in