2019-12-01, 18:52
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Var väl knappast någon ny information. Du tror inte polisen redan har ett ”tryck” på både mgm samt pappan?
Jag hoppas det...ett riktigt fett tryck...med smarta förhörsfolk....
men pappan är väl inte häktad i nuläget?
Citera
2019-12-01, 18:52
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Väldigt starka gener har hon då eftersom barnet INTE är mörkhyat 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Ta reda på fakta innan du skriver
en blåögd en brunögd, spelar ingen roll, handlar inte om hudfärg. Tro, religion OCH det går i arv. Pappans. Em*li*C*rlss*n Alk*abit. F*ndi
Citera
2019-12-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det låter som ett rimligt scenario.

Någon hjälper till att flytta i kroppen i bagageluckan, vilket jag tror kan vara ganska svårt om man inte är ganska stark. Men helt omöjligt är det inte om man är vältränad.

Om han har haft säckar, då borde han varit tvungen att göra någon slags inköp? Vem har stora säckar i en lägenhet om man inte är nyinflyttad?
Jag har alltid en rulle svarta sopsäckar i städskåpet. Bra när man får för sig att rensa ur nån garderob. Typ. Men en såg att stycka med har få lägenhetsboende ii sin bostad.
Citera
2019-12-01, 18:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har alltid en rulle svarta sopsäckar i städskåpet. Bra när man får för sig att rensa ur nån garderob. Typ. Men en såg att stycka med har få lägenhetsboende ii sin bostad.

Dock har väl de allra flesta någon typ av kökskniv, inte orimligt att tänka sig?

Det räcker med en kniv, såg är inte ett måste. (Källa:GW i senaste Brottsjournalen)
Senast redigerad av OY 2019-12-01 kl. 19:00.
Citera
2019-12-01, 18:58
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då får du komma till mig om du behöver låna, har både sopsäckar, silvertejp, fogsvans och geringssåg och en elektrisk sticksåg. Det blir snävt om man tänker att alla är som man själv.
Citera
2019-12-01, 18:58
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Jahapp, ännu en ny trådsanning som ingen verkar vilja rätta till. Enligt vittnesutsagon så är det alltså "tunga steg" som hörts i trapphuset, inte "dunsar". Helt plötsligt så lever hela tråden i tron om att det skulle vara någon som har släpat ner något man inte orkar bära, och att det därför ska ha dunsat mot trappstegen, men det är INTE vad vittnet har framkommit med. Jag är väl medveten om att vittnet inte sett med egna ögon vad som skett, men tunga steg och dunsar är nödvändigtvis inte samma sak och därför bör vi förhålla oss till att det är vittnets öron som sätter sanningen, inte folk som inte vet vad som hörts.

inte undra på att det bara blir en jävla soppa av allt när ni inte ens orkar bemöda er med att begripa vad ni (förhoppningsvis) har läst.

Takk! Ja, tunga steg är det som framkommit enligt vittne! Däremot inte om det är tunga steg från en eller två personer!? Går det att utläsa sådan info tro..?
Citera
2019-12-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Men i skogen på berget ovanför denna roddklubb finns ett ”tillhåll” .

Genomgånget i förra veckan med polis hund
Citera
2019-12-01, 19:02
Medlem
ThordOlavssons avatar
Om vi antar att huvudet har skiljts från kroppen, ett ganska rimligt antagande, så skall man betänka att ett huvud är ganska tungt, dvs har hög densitet pga stor mängd ben.

Ett huvud bör därför vandra minst om det dumpas i strömmande vatten.

Samtidigt är det väl många med mig som kan flyta utan ansträngning i vatten. Visst gör sex liter luft i lungorna sex kilos lyftkraft, men bena och armarna låster man ju flyta med ingen eller ringa ansträngning.

Min poäng med det är att om vissa har rätt i att det är huvudet som hittats så kan det vara så enkelt att resten av Wilma har förts ut med strömmen i Bäveån ut i Byfjorden. Det är inte mycket strömt, men om kroppsdelarna inte har för hög densitet så kan de ändå komma i rörelse, i synnerhet om man ger det några dagar.
Citera
2019-12-01, 19:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Dem måste ha vetat något redan sedan innan fyndet, för dem låg i flera timmar med båt redan i förra veckan utanför det vita huset mitt i farleden.
Som jag skrev innan... dumpningsplatsen är troligen i slutet av Repslagaregatan och inte vid det vita huset för precis utanför det har dom inte sökt i dag.
Dom sökte längre ut i ån och mer utanför slutet av Repslagaregatan och har man dumpat där kan "paketen" ha drivit med strömmen en bit ner mot vita huset därav sökområdet.
Bild på sökets rörelser i dag med båten. Orange och gul linje.
https://minfil.com/L7WbP0C9n2/Uddevalla_Wilma_s_ket_1_dec_med_b_t_JPG
Citera
2019-12-01, 19:03
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det låter som ett rimligt scenario.

Någon hjälper till att flytta i kroppen i bagageluckan, vilket jag tror kan vara ganska svårt om man inte är ganska stark. Men helt omöjligt är det inte om man är vältränad.

Om han har haft säckar, då borde han varit tvungen att göra någon slags inköp? Vem har stora säckar i en lägenhet om man inte är nyinflyttad?

Jag brukar alltid ha svarta sopsäckar hemma, bra när man ska rensa kläder skor eller annat . Är nog inte jättekonstigt.
Citera
2019-12-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Då får du komma till mig om du behöver låna, har både sopsäckar, silvertejp, fogsvans och geringssåg och en elektrisk sticksåg. Det blir snävt om man tänker att alla är som man själv.
Och du har enbart en lght? Ingen kolonilott, lantställe eller annat? Jag begriper inte vad jag själv skulle ha en såg till.
Citera
2019-12-01, 19:04
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
en blåögd en brunögd, spelar ingen roll, handlar inte om hudfärg. Tro, religion OCH det går i arv. Pappans. Em*li*C*rlss*n Alk*abit. F*ndi
Där har du fel!! Inte rätt tjej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in