2020-07-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kan man vara både manipulativ och lättstyrd samtidigt menar du?

Nej det tänker jag med. Enligt mig är en manipulativ person duktig på att ljuga trovärdigt. Hon verkar snarare korkad många gånger och enligt beskrivningar av henne från olika vittnen samt hennes egen utsago i fup så är hennes lögner extremt lätt genomskådade.
Citera
2020-07-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBluntManClan
Folk som säger att kvinnan INTE är pedofil är helt ute och cyklar. Läs FUP, visst hon spyr av vissa grejer men det kan lika väl vara för att hon tänker på konsekvenser. Att ens kunna göra något sådan som hon gjort är fruktansvärt och som frisk person bör man genast tappa all sexlust om ens parter ber en blanda in barn, punkt. I detta fall kanske pojkvännen var en bidragande faktor till att kvinnan utförde sexuella handlingar med barn, men det kunde lika väl varit nåt hon stött på senare i livet på t.ex. nätet för att sedan våldta sina barn.

Läs FUP och inte bara tråden för er uppfattning, hon frågar vid minst ett tillfälle om barnet tycker att det är skönt...

Undrar om du har klart för dig vad definierar en pedofil?
Citera
2020-07-10, 19:34
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jo visst men tycker ändå båda två ska ha lagens strängaste straff, även fast det är hon som utfört dessa riktigt sjuka och äckliga handlingarna så är ju han inte ett dugg bättre som varit drivande i det.

Fast är det verkligen så? Jag menar har det inte varit fall där folk som anstiftat andra till att begå mord fått strängare straff?

Jo, exempelvis Knutby. Men där var ju också själva mördaren psykiskt sjuk. Läser man FUP i det är fallet tycker jag det är naturligt att hon får strängare straff. Hade han stått med en pistol mot hennes huvud så hade det varit annorlunda.
Citera
2020-07-10, 19:40
Medlem
Hm har någon varit inloggad på hennes Instagram och tagit bort allt med barnen?
Varför inte ta bort hela kontot då?
Citera
2020-07-10, 19:50
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kan man vara både manipulativ och lättstyrd samtidigt menar du?
Varför skulle man inte kunna vara det?
Citera
2020-07-10, 19:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Är en vän till Eddie Gyllensvaan som mörda det gamla paret i Mantorp.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjawmjaw55
Hon var fosterhemsplacerad där under högstadiet.

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
På allvar? Vad var det för house of horror egentligen?
Intressant fall undrar om hon gjorde driven av lust eller pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Mjawmjaw55
Ja, hon var ett av flera fosterbarn de tog hand om genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Onekligen intressant. Mord och pedofili bland familjens barn, vad driver dem? Varför så mycket hat? Vad har de blivit utsatta för? Hade varit ”spännande” att se hur ev. brottsregister ser ut hos övriga biologiska och placerade barn i den familjen.

Jag har för mig att det står i Mantorpstråden att Gyllensviins mamma (och då Caritas fostermamma) är batikhäxa (socionom).

Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Dock en viktig poäng att varken MGM eller hennes barn i något fall skulle riskera hemlöshet eller att gå hungriga som de hade kunnat i många andra länder, och som hade kunnat tvinga fram en desperation som fått MGM att göra desperata saker utan att nödvändigtvis vara allvarligt psykiskt sjuk.

Du är fruktansvärt naiv. Fram till ungefär år 1990 fick man hjälp av socialen med hyra/matpengar om man hade barn (oftast utan barn också), men idag tar socialen barnen på LVU för du är ett "dåligt föredöme" för barnen om du lever på bidrag, på socspråk ("juridik"språk heter det "risk för barnets utveckling och hälsa". Det varierar i olika kommuner (då de följer sina egna föreskrifter och förordningar FÖRE Socialtjänstlagen), men jag tror att det idag är den vanligaste orsaken till LVU, speciellt på yngre småbarn då soc oftast vill och lovar en uppväxtplacering.
Citera
2020-07-10, 20:24
Medlem
AquaBears avatar
Varför finns inga bilder på CA när han häktades?
Citera
2020-07-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har för mig att det står i Mantorpstråden att Gyllensviins mamma (och då Caritas fostermamma) är batikhäxa (socionom).

Du är fruktansvärt naiv. Fram till ungefär år 1990 fick man hjälp av socialen med hyra/matpengar om man hade barn (oftast utan barn också), men idag tar socialen barnen på LVU för du är ett "dåligt föredöme" för barnen om du lever på bidrag, på socspråk ("juridik"språk heter det "risk för barnets utveckling och hälsa". Det varierar i olika kommuner (då de följer sina egna föreskrifter och förordningar FÖRE Socialtjänstlagen), men jag tror att det idag är den vanligaste orsaken till LVU, speciellt på yngre småbarn då soc oftast vill och lovar en uppväxtplacering.

Nej soc ”tar” inte barnen för att familjen behöver ekonomiskt bistånd och det VET jag utifrån att jag själv jobbar inom socialtjänsten och tidigare som barnutredare. Det krävs en Heeeeeel del för att kunna ta ett LVU med stöd paragraf 2 (miljö) och/eller paragraf 3 (eget beteende) där ett flertal rekvisit behöver bli uppfyllda...
Citera
2020-07-10, 20:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear
Varför finns inga bilder på CA när han häktades?
Du menar bilder tagna av polisen, i FUP? Ja, det har du rätt i, lite skumt, men honom behöver man ju inte jämföra mot några filmer/klipp. Man har nog tagit, men utelämnat dessa i FUP.
Citera
2020-07-10, 20:46
Medlem
Avengerssons avatar
Den där Christian är en feg jävla skit. Hoppas han får ta så mycket stryk när han hamnar i finkan.
I förhör sid 667-670 (976-979) vill han inte ens kommentera det han själv uppmanat till inte heller kännas vid att han har kännedom av Whatsup? är för någonting. Jävla pajas.
Kan nästan "se" framför mig hur jävla nära FHL är att klippa till fanskapet gång på gång men hindras av advokaten (bildlikt talat).

Citera
2020-07-10, 20:49
Medlem
CassandraCs avatar
Mycket manshatande feminister i tråden som hävdar att det endast är mannens fel för det som hände... om ni frågar mig så ser det ut som följande:

1. Mamma till barnen, pissar dem i munnen och göra massa annat sjukt, har alltså så låg empatinivå att hon kan göra detta mot hennes egna barn.

2. Utomstående lirare som är pedofil och knullar hennes barn.

Vem av dem är värst ärligt talat? Såklart pest eller kolera men jag tror den sjukaste måste nog ändå vara mamman för hon gör detta mot sina egna barn. Hoppas båda blir bortplockade från samhället länge nog för barnen att glömma och leva normala liv efter detta, fyhelvette.

Den konstanta offerkoftan kortet som kvinnor spelar är så sjuk, som att en vuxen mamma inte kan avgöra vad som är rätt eller fel... hon är precis lika skyldig i detta som mannen och båda borde få samma straffnivå.
Senast redigerad av CassandraC 2020-07-10 kl. 20:52.
Citera
2020-07-10, 20:55
Medlem
Avengerssons avatar
Ha ha så jävla sjukt, Christian gör anspråk på sin "Gpunktsvibrator" och på sin 126781-4 "maskin".
Det är så man dignar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in