Citat:
Ursprungligen postat av
Larunko
Är en vän till Eddie Gyllensvaan som mörda det gamla paret i Mantorp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mjawmjaw55
Hon var fosterhemsplacerad där under högstadiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
lallisen
På allvar? Vad var det för house of horror egentligen?
Intressant fall undrar om hon gjorde driven av lust eller pengar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mjawmjaw55
Ja, hon var ett av flera fosterbarn de tog hand om genom åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
bullmamman84
Onekligen intressant. Mord och pedofili bland familjens barn, vad driver dem? Varför så mycket hat? Vad har de blivit utsatta för? Hade varit ”spännande” att se hur ev. brottsregister ser ut hos övriga biologiska och placerade barn i den familjen.
Jag har för mig att det står i Mantorpstråden att Gyllensviins mamma (och då Caritas fostermamma) är batikhäxa (socionom).
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud13
Dock en viktig poäng att varken MGM eller hennes barn i något fall skulle riskera hemlöshet eller att gå hungriga som de hade kunnat i många andra länder, och som hade kunnat tvinga fram en desperation som fått MGM att göra desperata saker utan att nödvändigtvis vara allvarligt psykiskt sjuk.
Du är fruktansvärt naiv. Fram till ungefär år 1990 fick man hjälp av socialen med hyra/matpengar om man hade barn (oftast utan barn också), men idag tar socialen barnen på LVU för du är ett "dåligt föredöme" för barnen om du lever på bidrag, på socspråk ("juridik"språk heter det "risk för barnets utveckling och hälsa". Det varierar i olika kommuner (då de följer sina egna föreskrifter och förordningar FÖRE Socialtjänstlagen), men jag tror att det idag är den vanligaste orsaken till LVU, speciellt på yngre småbarn då soc oftast vill och lovar en uppväxtplacering.