2020-06-20, 16:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Den siffran var någon som sa i en TV-intervju förra året
Minns inte när, men det handlade då om grova övergrepp på mindre barn, upp till 10 år.
Mer uppgifter har jag tyvärr inte.

En avhandling visar på 121 personer i Västra Götalands län som blivit dömda för övergrepp på barn mellan 0 och 11 år (1993-1997). Tar bara med familjerelationer

Very Young Victims 0-5 år
Biological father 9 (29%)
Other close relative 3 (10%)
Stepfather 3 (10%)

Young Victims 6-11 år
Biological father 23 (26%)
Other close relative 11 (12%)
Stepfather 14 (16%)

Flickor var offer i 85 %, pojkar i 12 % och båda könen i 3 % av samtliga fall av dömda sexualbrott mot barn under studieperioden. Brotten var överlag grova, med sexuell penetration som den mest förekommande handlingen. I de flesta fall var förövarna kända av barnen. Brott begångna av främlingar uppgick till 27 % av fallen och förövaren var oftast inte i fysisk kontakt med offret (hands-off crimes)

Angående mörkertal
However, the dark figure of unrecorded sexual crimes against minors is unknown but likely to be vast
https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/29705

"3-5 övergrepp mot barn, grova eller inte" är extremt osannolikt
Citera
2020-06-20, 17:02
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
En avhandling visar på 121 personer i Västra Götalands län som blivit dömda för övergrepp på barn mellan 0 och 11 år (1993-1997). Tar bara med familjerelationer

Very Young Victims 0-5 år
Biological father 9 (29%)
Other close relative 3 (10%)
Stepfather 3 (10%)

Young Victims 6-11 år
Biological father 23 (26%)
Other close relative 11 (12%)
Stepfather 14 (16%)

Flickor var offer i 85 %, pojkar i 12 % och båda könen i 3 % av samtliga fall av dömda sexualbrott mot barn under studieperioden. Brotten var överlag grova, med sexuell penetration som den mest förekommande handlingen. I de flesta fall var förövarna kända av barnen. Brott begångna av främlingar uppgick till 27 % av fallen och förövaren var oftast inte i fysisk kontakt med offret (hands-off crimes)

Angående mörkertal
However, the dark figure of unrecorded sexual crimes against minors is unknown but likely to be vast
https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/29705

"3-5 övergrepp mot barn, grova eller inte" är extremt osannolikt

Tack! Jag får ju ge mig eftersom du har tagit fram dom här uppgifterna.
Helt otroliga siffror för ett län, hur många är det då inte för hela landet?
Och jag måste försöka komma ihåg var jag hörde mina siffror...
Citera
2020-06-20, 19:31
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Det finns inga särskilda sexualbrottsavdelningar på de svenska kvinnofängelserna, så hon kommer att få det jävligt hett om öronen.
Hah! Då är jag nöjd! Det finns riktigt störda damer på kvinnoanstalterna. Undrar hur Carita tänker leva vidare efter detta? Frågan är om det kommer vara jobbigast i fängelset eller när hon kommer ut. Det här kommer vara mycket svårförlåtet. Den där sjuka jäveln har begått extremt grova övergrepp och tillhör numera bottenskrapet i helvetet. 🙃
Citera
2020-06-20, 21:37
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Alltså snälla kan någon kontakta någon i hennes familj/advokat och be dom ta bort hennes sociala medier? Det är så synd om barnen som blir outade överallt.

Jag förstår din känsla, men tror inte att någon har rätt att stänga ner den utan hennes tillstånd (alltså hennes lösenord).
Varför hon själv inte stängde ned den under perioden 10-13 november är en jävla gåta, och det är även det faktum att hon inte bett sin advokat/nära anhörig att stänga ned den.
Om inte av respekt för sina barn (som hon bevisligen inte har), så för sin egen skull?

Å andra sidan kan ju Facebook stänga ner folks sidor om de exempelvis begår hets mot folkgrupp, så det kanske går att anmäla (om inte någon redan testat att anmäla den)?
Citera
2020-06-20, 21:50
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vet ej om man får göra tvångssterilisering faktiskt i Sverige - numera.

Däremot vet jag att man kemiskt kastrera (medicinskt alltså) på sexualbrottslingar som är återfallsförbrytare. Män då ... kvinnor vet jag ej om det går att göra det på.

Läste Stämningsansökan (hela) - nu har jag svårt att sova kan jag säga. Stackars barn vad de har råkat ut för av dessa vidriga människor

Ja, ju mer man läser på Flashback, desto mer önskar man att tvångssterilisering och lobotomi kunde återinföras.

I detta fall känns båda åtgärderna rimliga. ✂️ 💉
Citera
2020-06-20, 22:54
Medlem
Kajsakajakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Alltså snälla kan någon kontakta någon i hennes familj/advokat och be dom ta bort hennes sociala medier? Det är så synd om barnen som blir outade överallt.

Har anmält kontot, svårt med vilken anledning man ska kryssa i dock.
Så ofattbart gjort mot sina barn i total utsatthet.
Citera
2020-06-20, 22:59
Medlem
pentrys avatar
Efter att ha läst från någon i denna tråd , som kände henne, att hon var lätt att manipulera, är det ju inte långtifrån att hon var en troligtvis lätt utvecklingsstörd och empatistörd kvinna som får nuvarande pojkväns perversa lustar att utvecklas i. Detta tar absolut inte bort hennes totala skyldighet i det hon gjort. Hennes döda intryck på insta visar en inte hel frisk människa. Vore intressant att ta del av en psykologisk utvärdering på henne.
Senast redigerad av pentry 2020-06-20 kl. 23:18.
Citera
2020-06-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsakajaken
Har anmält kontot, svårt med vilken anledning man ska kryssa i dock.
Så ofattbart gjort mot sina barn i total utsatthet.
Vi är många som anmält kontot men ändå finns de kvar. Nu återstår bara att kontakta advokaten eller någon som kan se till att skiten blir nedstängt!
Citera
2020-06-20, 23:23
Medlem
PetraParkers avatar
Upptäckte just fallet. Har någon länkar till dokument? Antar att fup inte kommit men annat.
Citera
2020-06-20, 23:27
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetraParker
Upptäckte just fallet. Har någon länkar till dokument? Antar att fup inte kommit men annat.

FUP verkar vara svårt att få tillgång till i detta fall.

Stämningsansökan -

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fforumfiles.com%2FHbc0p1A eo5%2FEksj_TR_B_2038-19_Aktbil_148_ST_MNINGSANS_KA N_pdf
Senast redigerad av pentry 2020-06-20 kl. 23:40.
Citera
2020-06-20, 23:30
Medlem
NamnlosBarns avatar
vad säger peddo morsans föräldrar om detta?
hur reagera dom?
Citera
2020-06-20, 23:40
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
FUP verkar vara svårt att få tillgång i detta fall.

Stämningsansökan -

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fforumfiles.com%2FHbc0p1A eo5%2FEksj_TR_B_2038-19_Aktbil_148_ST_MNINGSANS_KA N_pdf

Tackar. Är förundersökningen pågående eller finns någon annan anledning till att FUP är otillgänglig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in