Citat:
Ursprungligen postat av
IvrigeIvar
Kalla det empirisk forskning om du så vill. Jag har hört vad vänner och bekanta har för erfarenheter av franska bilar som har några år på nacken, och det räcker mer än väl för min del. Sedan kan man självklart ha otur med vilket bilmärke som helst, även så kallade premiumbilar, men när man anar ett tydligt mönster aktar åtminstone jag mig.
Jag har för övrigt inte för vana att dra saker "ur röven", du är säkert mycket bättre på det. Du borde kanske slipa lite på ditt tilltal när du kommunicerar det du vill ha sagt. Folk tar till sig argument bättre om man klarar att hålla en hyfsad ton.
Om man hittar på saker för att man inte orkar ta reda på fakta så får man nog stå ut med ett tråkigt tilltal, jag tycker nog inte att en eufemism för att hitta på är så himla farligt för den delen. Men om du har ont av det ska jag försöka vara snällare.
Jag hänger upp mig på när man, du i det här fallet, påstår saker för att vara sanna men inte klarar av att bevisa att det är så. "Tala är silver men tiga är guld" är ett bra ordstäv att tänka på när man känner en trängande lust att påstå saker man inte har belägg för.