Nej, hitta vad du tycker är roligt utöver jobbet. Det blir farligt om jobbet är den enda livlina du har.
Kanske gå med i nån ideell förening? Hjälpa till med hemsida, ekonomi, marknadsföring, eller vad du nu gillar. Det kan ge en större mening och ett socialt sammanhang. Finns ju flera alternativ; välgörande organisationer, idrottsföreningar, politiska partier...
Alternativt fortbildning? Det finns en hel del intressanta kurser i studieförbunden man kan gå eller så kan du läsa universitetskurser som har med yrket att göra.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
mandanne
"Hobbies kan inte distrahera mig från känslan att det är någonting fundamentalt fel med mitt liv, min omgivning och hur allting är uppbyggt".
Den tanken slog mig precis och jag kom nog åt roten av problemet. Kan en soldat sitta och lägga pussel när hans kamrater är ute i strid? Nej. När jag föreställer mig vara den soldaten så får jag EXAKT samma känsla.
Människor i krig mår inte bra och du är ingen soldat. Jag älskar också mitt jobb och mina kollegor men samtidigt så måste jag komma ihåg att det bara är ett jobb. Det är viktigt för hjärnan och kroppen att släppa ibland och göra något helt annat.
När du skriver som du gör låter det lite som arbetsnarkomani eller tidiga tecken på utbrändhet.