Citat:
Ursprungligen postat av
mandanne
Blev tvingad att ta ut semester vilket som vanligt innebär rastlöshet. Går fram och tillbaka i lägenheten, städar, försöker hitta på anledningar att gå utomhus, slår igång något spel men i slutändan känns allt bara som slöseri på tid.
Lösningen borde vara rätt enkel: jobba extra eller sök ett till jobb.
Men samtidigt tycker jag att det borde väl inte vara såhär, eller?
Försök göra alla grejer du "borde" göra typ, gå till tandläkaren, förnya pass, rensa källaren/vinden, gå till frissan, se över ditt pensionssparande. Träna och gör sånt som du mår bra av. Det låter som att du inte är så bra på att vara ledig. Fundera över det och försök komma på saker som gör att du kan vara ännu mer ledig när du jobbar. Låter det konstigt? Det låter för mig som att mycket i ditt liv kretsar kring arbetet. Det är inte ovanligt tror jag. Men jag tror inte det är nyttigt. Uppenbarligen kretsar ditt liv kring jobbet så pass mycket att du knappt klarar av att vara ledig. Lösning? Var ännu mer ledig. Fixa grejer i ditt liv som underlättar vardagen och ger dig ännu mer frihet och färre måsten. Exempelvis, skaffa hemstädning, flytta närmare jobbet, gå ner i arbetstid, byt jobb, skaffa diskmaskin etc etc. Du behöver vara ännu mer ledig.