Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
Ett väl genomresonerat inlägg där jag kan komplettera ditt rykte nr 3 med
detta inlägg under förutsättning att postaren
fenrika, som jag citerade där hade angett korrekta fakta betr. namnet på BO2!
Oj oj, är vår BO2 en GM i det fallet så finns ett motiv. Vore dock enklare anfalla honom under mindre spektakulära former.
Det jag tycker avviker från de gängskjutningar vi sett senaste åren är att BO1 & 2 är så unga och okända, och därför inte bör vara svåra att ersätta för gänget om man ser det krasst. Förlusten ligger hos BOs familjer och eventuellt livslånga men för BO2 om han överlever.
Som styrkedemostration från GM om denne representerar ett konkurrerande gäng är det förstås maffigt och effektfullt. "Vi är så målmedvetna att ta över marknaden så vi drar oss inte för att avrätta era nykläckta springisar och dra hit regeringen, så är livet er mer värt än pengar bör ni packa ihop." Som en signal att nu är det krig, äta eller ätas, blir skjutningen mer begriplig. Men varför ta i från tårna utan förvaring, vi har väl inte sett ping-pong-skytte i Malmö under året av modell DP-Shottaz?
Andra fall från året med unga BO följer andra mönster. Vedat och Oliver kommer från en ökänd familj och hela Sverige vet att Malmvägen vill man inte bosätta sig på. Motiv som ett förnedrande krogslagsmål framkom tidigt, så även att 16-årige Vedat befann sig på fel plats vid fel tillfälle. Visst är det anmärkningsvärt att en så ung person mördas, men med den adressen och efternamnet var det inte en WTF-grej som mordet på Peter Plax.
Rapparen Rozh var inte heller gammal och tidpunkten verkar konstig då det i hans tråd påstås att han inte var nämnvärt aktiv, men han hade betydligt mer i bagaget än vad dessa killar tycks ha. Han sköts dessutom på det mer diskreta sättet (för en GM som inte vill exponera sig) vid sin port. Inga kulor som råkade träffa någon annan. Ingen minister som åkte dit. Inga direktsända presskonferenser från Polisen som hela landet tittade på. Hans död var en nyhet i media under en dag, efter det får de som intresserar sig hänga på Flashback. Det hade inte gått under radarn om bara en av trådens BO skjutit till döds på en folktom gata, men det hade absolut inte fått de konsekvenser från polis och politiker vi ser nu.