2019-11-13, 09:36
Medlem
Nu skriver expressen att de vet vilka som är mördarna och har bild på dem?
Citera
2019-11-13, 09:37
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Vad förväntar du dig?
Ahmad hamnade i Malmö först 2016 så det är inte så många som känner honom i Malmö. Hans farsa dödades under Syrien-kriget så förvänta dig inte att han uttalar sig som Jaffars pappa.
Personen som äger det Instagramkontot säger sig dock ha kontakt med Ahmads mamma.

Jo då det finns en hel del som skulle kunna uttala sig kring honom...
Citera
2019-11-13, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Det är alltid någon godtrogen och efterbliven batikhäxa eller journalist från Sydsvenskan som köper förklaringarna. Han ljuger skamlöst om allt för att skaffa fördelar (offerkortet spelades ut denna gång).

Sydsvenskan basunerar ut det gråtfyllda reportaget helt skamlöst. Oavsett om det kommer från en thug till palestinier i Adidas-ställ som inte lärt sig ett ord svenska trots 5 år i Sverige.

Enligt Sydsvenskan och deras gelikar är det alltid synd om de kriminella psykopaterna. Vi måste öppna våra hjärtan och omsorgsfullt se till att de får gratis bostad, försörjning och fortsatt möjlighet att förstöra allt som en gång varit svenskt.

Ja. Det är som hon från fryshuset som sa att allt dessa pojkar drömmer om är ett Svenssonliv, de vill ha ett jobb att gå till!

Ok, då ska vi se. Subventionerad förskola - check. Gratis skola - check. Gratis skolböcker - check. Gratis gymnasieskola - check. Gratis gymnasieskolböcker - check. Gratis universitet - check. Studiebidrag och studielån - check.

Vad exakt är det som saknas från statens sida i den listan, för att dessa pojkar skulle ha kunnat uppfylla sin dröm och få ett jobb?
Citera
2019-11-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migsvetsarn
Jo det är precis vad man måste göra en tid framöver. 100% närvaro 24/7 på alla kända knarkgator. Eventuellt ta hjälp av militären som stefan löven sade.

såg att en fritidsledare i malmö hade uttalat sig -gällande att jaffar var känd av polisen.

Jag tror att fritidsledaren är något på spåren....
Killarna var definitivt inte Guds bästa barn, utpressning av företag och försäljning av knark var deras främsta gren. Men det motiverar dock aldrig mord.
Sen är frågan var poliserna borde synas, det är ju inte där det säljs knark som det skjuts ihjäl. Dock behöver man stoppa försäljningen för att förstöra deras ekonomi. Nu är polisen överallt där det säljs, men inte där det skjuts. Möllan var ett undantag när det gäller ställen det skjuts på.
Citera
2019-11-13, 09:38
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Ett väl genomresonerat inlägg där jag kan komplettera ditt rykte nr 3 med detta inlägg under förutsättning att postaren fenrika, som jag citerade där hade angett korrekta fakta betr. namnet på BO2!

Oj oj, är vår BO2 en GM i det fallet så finns ett motiv. Vore dock enklare anfalla honom under mindre spektakulära former.

Det jag tycker avviker från de gängskjutningar vi sett senaste åren är att BO1 & 2 är så unga och okända, och därför inte bör vara svåra att ersätta för gänget om man ser det krasst. Förlusten ligger hos BOs familjer och eventuellt livslånga men för BO2 om han överlever.

Som styrkedemostration från GM om denne representerar ett konkurrerande gäng är det förstås maffigt och effektfullt. "Vi är så målmedvetna att ta över marknaden så vi drar oss inte för att avrätta era nykläckta springisar och dra hit regeringen, så är livet er mer värt än pengar bör ni packa ihop." Som en signal att nu är det krig, äta eller ätas, blir skjutningen mer begriplig. Men varför ta i från tårna utan förvaring, vi har väl inte sett ping-pong-skytte i Malmö under året av modell DP-Shottaz?

Andra fall från året med unga BO följer andra mönster. Vedat och Oliver kommer från en ökänd familj och hela Sverige vet att Malmvägen vill man inte bosätta sig på. Motiv som ett förnedrande krogslagsmål framkom tidigt, så även att 16-årige Vedat befann sig på fel plats vid fel tillfälle. Visst är det anmärkningsvärt att en så ung person mördas, men med den adressen och efternamnet var det inte en WTF-grej som mordet på Peter Plax.

Rapparen Rozh var inte heller gammal och tidpunkten verkar konstig då det i hans tråd påstås att han inte var nämnvärt aktiv, men han hade betydligt mer i bagaget än vad dessa killar tycks ha. Han sköts dessutom på det mer diskreta sättet (för en GM som inte vill exponera sig) vid sin port. Inga kulor som råkade träffa någon annan. Ingen minister som åkte dit. Inga direktsända presskonferenser från Polisen som hela landet tittade på. Hans död var en nyhet i media under en dag, efter det får de som intresserar sig hänga på Flashback. Det hade inte gått under radarn om bara en av trådens BO skjutit till döds på en folktom gata, men det hade absolut inte fått de konsekvenser från polis och politiker vi ser nu.
Citera
2019-11-13, 09:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
P4 M4lick (4=a) på facebook är andra BO
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
BO 2 heter Ahm4d. Smeknamn Ahm*to.

Citat:
Ahm4d hamnade i Malmö först 2016 så det är inte så många som känner honom i Malmö. Hans farsa dödades under Syrien-kriget så förvänta dig inte att han uttalar sig som J4ffars pappa.
Personen som äger det Instagramkontot säger sig dock ha kontakt med Ahm4ds mamma.
Jag ser det som att du och "elva9tolv" därmed bekräftar att namnuppgiften ifrån fenrika (11 trådinlägg) i så fall är ren BS!
Jag uppskattar fakta!👍
Citera
2019-11-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja. Det är som hon från fryshuset som sa att allt dessa pojkar drömmer om är ett Svenssonliv, de vill ha ett jobb att gå till!

Ok, då ska vi se. Subventionerad förskola - check. Gratis skola - check. Gratis skolböcker - check. Gratis gymnasieskola - check. Gratis gymnasieskolböcker - check. Gratis universitet - check. Studiebidrag och studielån - check.

Vad exakt är det som saknas från statens sida i den listan, för att dessa pojkar skulle ha kunnat uppfylla sin dröm och få ett jobb?
Det är jävligt oroande med de som bara varit här ett par år och redan begår brott och tillhör kriminella nätverk. Där måste samhället ta i med hårdhandskarna. Ingen skola eller dagis i världen hjälper det minsta. Ahmads kriminella släkting, hur länge har han varit här? Inget namn på honom ännu?
Citera
2019-11-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Nu behöver förstås inte ”känd” av polisen innebära att han är så mkt kriminell.....
Det går så mkt rykten just nu där det blandannat spekuleras det va BOnr2 som va målet och Jaffa dog av vådaskott...

Undrar om min telning som tagits körandes 38km/h på en 30km/h sträcka skulle klassas som tidigare känd av polisen, knappast.
Jag läser in mera bakom känd av polisen.
Citera
2019-11-13, 09:46
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Oj oj, är vår BO2 en GM i det fallet så finns ett motiv. Vore dock enklare anfalla honom under mindre spektakulära former.
Vill bara påpeka att namnet som fenrika angav tillbakavisas utav två trovärdigare postare!
Beklagar att jag för ovanlighetens skull har vidarebefordrat felaktig info som en annan postare ansvarar för!
Citera
2019-11-13, 09:48
Medlem
Tog tåget 07.00 från Ystad i morse mot Hyllie och i Oxie hoppade det på 3 killar av olika nationaliteter och deras samtalsämne var intressant att tjuvlyssna på. Enligt dom så ska båda dom skjutna killarna hållit på med både väskryckningar och personrån dock sa dom inget om narkotika sen om det ligger nån sanningshalt i deras samtal är jag inte rätt person att uttala mig om.
Hur som helst så några oskyldiga små lamm är det nog inte även om jag inte tror dom blev skjutna på grund av den brottsligheten killarna på tåget pratade om, Då känns narkotikaspåret mer troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina

Givetvis strukturell diskriminering. Det svenska systemet förbjuder i princip invandrare att bli en del av det svenska samhället. Läroböckernas bilder och illustrationer är överrepresenterade av vita män - personer som Muhammed och Jaffar inte identifierar sig med. De känner sig därmed inte som en del av Sverige när de bläddrar i läroböckerna. Utanförskapet är ett faktum och resten historia...

Vi måste kraftsamla på nationell nivå och lagstifta för att klara av att neutralisera illustrationer och bilders rasifierade budskap. Annars kommer aldrig Muhammed och Jaffar att vilja gå klart gymnasiet och få behörighet till Läkarprogrammet som han sedan barnsben drömt om.

Citera
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Vad förväntar du dig?
Ahmad hamnade i Malmö först 2016 så det är inte så många som känner honom i Malmö. Hans farsa dödades under Syrien-kriget så förvänta dig inte att han uttalar sig som Jaffars pappa.
Personen som äger det Instagramkontot säger sig dock ha kontakt med Ahmads mamma.

Jag såg att en tjej skrev på felfri svenska under en post att hon är hans kusin och att hon skulle återkomma med en lägesrapport efter operationerna. Hoppas att hon gör det och har goda nyheter. Vet du om mamman bor i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in