• 1
  • 2
2019-11-08, 02:09
Bannlyst
I antalet många falska anmälningar.
https://www.bra.se/download/18.62c6c...n_till_dom.pdf

Sidan 55 och neråt hittar ni varför anmälningar gällande våldtäkt har lags ner.
Av undersökta 785 fall, ledde 6.5% (49 ärande) till åtal resterande lades ner av vissa anledningar.
Nedan ser ni varför dessa 736 anmälningar lades ner
Bortfallskategori Bortfallskategori

Formellt felaktig anmälning 49 7%
Har sannolikt inte hänt 79 11% (PUNKT 1)
Inte utredningsbart 81 11%
Inte våldtäkt i juridisk mening 41 6%
Utredningen väcker tvivel 150 20% (PUNKT 2)
Målsäganden hoppar av 80 11% (PUNK 3)
Misstänkt inte lokaliserad 31 4%
Otillräcklig bevisning, ”ord mot ord” 225 31% (PUNKT 4)
Totalt 736 100%

1. Brå är tydliga med att påpeka med att "har sannolikt inte hänt" inte handlar om falska anmälningar, utan det handlar om tex psykisk sjuk person som tror sig att en våldtäkt har ägt rum, eller förbi passerande som tror sig ha bevittnat en våldtäkt etc. Då tänker jag, hur i det inte handlar om falsk våldtäktsanmälan när det uppenbarligen är en falsk våldtäktsanmälan då en våldtäkt har faktiskt INTE ägt rum ? Jag bryr mig väl inte i första hand att en psykisk sjuk kvinna får för sig för att anmäla någon för våldtäkt för att hon tror det har hänt ? Inte går det till så vid förundersökningar att förhörsledaren frågar om vilka psykiska sjukdomar den anmälaren har ? Det går snarare så till att hennes ord blir tagen som sanning tills motsatsen är bevisad - vilket då blir en omvänd bevisbörda, då måste den tilltalade på något sätt kunna bevisa att anmälaren är psykisk sjuk.

2. Utredningen väcker tvivel, 6% av dessa var fall med stark motbevisning så som ljudinspelning/ filminspelning. Skulle du däremot bli anmäld för våldtäkt och inte ha någon av ovannämnda oavsett om ditt fall läggs ner eller inte så hamnar den alltså inte i denna kategorin (dvs om du är oskyldig då)
Även "Tvivel kring tvångsrekvisitet" faller under den kategorin in min värld där det handlar om falska våldtäktsanmälningar. Antingen säger "offret" ja vi ska ligga eller nej, därefter är det antigen straffbart eller icke straffbart. Även i den kategorin finns det enligt BRÅ övrig bevisning som motsäger att målsäganden skulle ha befunnit sig i en sk särskild utsatt situation i form av vittnen mm.

3.Att målsäganden hoppas av betyder 2 saker, antigen blir hon hotad till att hoppa av eller får lite samvete och tar tillbaka sin anmälan i form av att inte medverka då en våldtäktsanmälan INTE kan tas tillbaka.

4. fjärde och vanligaste anledningen till att förundersökningar läggs ner.
vilket uppnår hela 31%. Uppenbart är det iallafall att någon av en de inblandade icke talar sanning, skulle åtminstone 4-5% även här handla om falska våldtäktsanmälningar då är vi uppe helt plötsligt uppe i att ca 20-25% av 785 anmälda våldtäktsanmälningar är falska.

Årligen anmäls det ca 5000 våldtäkter, vilket innebär lite grovt att ca 1250 av dessa anmälningar handlar om falska anmälningar.
Går även att räkna med några % från andra kategorier så som "okänd gärningsman" , vilket är mycket enklare att hävda och inte behöva peka ut någon misstänkt för att sedan begära 120-150tkr från försäkringsbolaget.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=1386947
Kan nog citera Robert haslinger och även lägga till att samma antalet falska våldtäktsanmälningar gäller inte än idag, utan dom har fördubblats. I ett samhälle där människor blint tror på "offrets" utsago är ju kanon. Inte minst kan vi tacka #Metoo, där alla ville hoppa på offertåget.

Med tanke på hur journalistsverige är PK så är det alldeles för mycket att begära att dom skall undersöka en sådan tabubelagt ämne, skulle journalister börja pratade om falska våldtäktsanmälningar så är arbetsförmedlingen nästa steg för dom.

Om det nu mot förmodan skulle hända att du som läsare är skeptisk till det jag säger, ställ dig själv frågan varför Sverige har så låga straff gällande våldtäkter.

Så ett gott råd till er killar filma eller spela in era samlag! För uppenbarligen är det "OK" att en "psykisk sjuk" kvinna anmäler någon för våldtäkt, samtidigt som forskning visar att människor (framförallt tjejer) som gör skönhetsoperation såsom botox mm beror starkt på psykisk ohälsa. Så ja.. hur många tjejer är friska i samhället idag ? Inte många uppenbarligen, kan nog räknas på en hand.
Citera
2019-11-08, 03:22
Bannlyst
Detta kan vi tacka feministerna för

Va, fick jag inte jobbet?? Intervjuaren tafsade på mig, skadestånd! Metoo!!!

Va?!! Vill inte mitt ex ha tillbaka mig? POLIS, JAG BLEV VÅLDTAGEN AV MITT EX FÖR 4 ÅR SEDAN... Men anmäler först nu...

MEN VA?! ÖKAR SD I OPINIONEN? JIMMIE ÅKESSON SEXUELLT OFREDADE MIG!!!!!
Citera
2019-11-09, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme

Va?!! Vill inte mitt ex ha tillbaka mig? POLIS, JAG BLEV VÅLDTAGEN AV MITT EX FÖR 4 ÅR SEDAN... Men anmäler först nu...

Exakt sådär ser det ut.
Dock verkar ingen ha kritiserat det jag säger... Ingen nyhet för många kanske ha ha
Citera
2019-11-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme

Fin sammanfattning.

Tråden är död. TS MIA.
Citera
2019-11-12, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Fin sammanfattning.

Tråden är död. TS MIA.
Undrar just hur det kommer sig att tråden är så död ?
Ingen verkar vara förvånad, inte heller någon som motsäger det jag har skrivit...

Försök till att soppa sanningen under mattan ?
Citera
2019-11-12, 10:50
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Undrar just hur det kommer sig att tråden är så död ?
Ingen verkar vara förvånad, inte heller någon som motsäger det jag har skrivit...

Försök till att soppa sanningen under mattan ?

Ingen förutom de som bryr sig om rättssäkerheten gynnas av att det pratas om falska våldtäktsanmälningar. Varken feminister eller svärjevänner uppskattar sådana diskussioner. Feminister av förklarliga skäl och svärjevänner eftersom de förlorar ett av sina tyngsta argument. Om inte Sverige har drappats av en "våldtäktsepedemi" kan de självklart inte skylla den på invandringen.

På Flashback har dock ämnet diskuterats tidigare även om intressent oftast varit svagt på grund av ovan nämnda orsaker. Bland annat i en tråd jag startade för två år sedan (FB) Är de flesta överfallsvåldtäktsanmälningar falska?. Jag och andra gick igenom överfallsvåldtäktsanmälningar och av resultatet att döma är helt klart tre fjärdedelar eller mer av dem påhittade.

Även rapporten som du tog upp har diskuterats förr (FB) 50% av våldtäkter är falska anmälningar enligt ny rapport från BRÅ.

Citat:
Så ett gott råd till er killar filma eller spela in era samlag!

Det gjorde Sean Atci då han och en kompis hade gruppsex med en kvinna. Hon anmälde honom men tack vare filminspelningen frikändes han eftersom det syntes i den att hon var med på noterna. (FB) Barnprogramledare anhållen för gruppvåldtäkt (och annat skvaller om Shan Atci ) /mod Istället blev han fälld för kränkande fotografering eftersom han visat filmen för en kompis.

Nu är han persona non grata, känd som "våldtäktskurden" och karriären är över. Så det kan gå.
Citera
2019-11-12, 13:17
Medlem
Det kommer att bli mycket värre.
Det här är bara början.
Citera
2019-11-14, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ingen förutom de som bryr sig om rättssäkerheten gynnas av att det pratas om falska våldtäktsanmälningar. Varken feminister eller svärjevänner uppskattar sådana diskussioner. Feminister av förklarliga skäl och svärjevänner eftersom de förlorar ett av sina tyngsta argument. Om inte Sverige har drappats av en "våldtäktsepedemi" kan de självklart inte skylla den på invandringen.

På Flashback har dock ämnet diskuterats tidigare även om intressent oftast varit svagt på grund av ovan nämnda orsaker. Bland annat i en tråd jag startade för två år sedan (FB) Är de flesta överfallsvåldtäktsanmälningar falska?. Jag och andra gick igenom överfallsvåldtäktsanmälningar och av resultatet att döma är helt klart tre fjärdedelar eller mer av dem påhittade.

Även rapporten som du tog upp har diskuterats förr (FB) 50% av våldtäkter är falska anmälningar enligt ny rapport från BRÅ.

Det gjorde Sean Atci då han och en kompis hade gruppsex med en kvinna. Hon anmälde honom men tack vare filminspelningen frikändes han eftersom det syntes i den att hon var med på noterna. (FB) Barnprogramledare anhållen för gruppvåldtäkt (och annat skvaller om Shan Atci ) /mod Istället blev han fälld för kränkande fotografering eftersom han visat filmen för en kompis.

Nu är han persona non grata, känd som "våldtäktskurden" och karriären är över. Så det kan gå.
Gryma tråd, ser dock samma mönster i dom tråden du har länkat. Inte mer än 2-3 användare som diskuterar tråden aktivt... sen dör den.
Ser en ovilja att vilja diskutera liknande trådar men det är nog som du säger, Sverigevänner har inte mycket nytta av att uppmärksamma denna hemska "tradition" medans det skulle innebär slutet för feminismen om detta uppmärksammades
Oavsett så drabbar detta falska våldtäktsanmälningsepdemin de killar som blir anmälda men också de tjejer som faktiskt bli våldtagna med inte betrodda...
Citera
2019-11-25, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det kommer att bli mycket värre.
Det här är bara början.
Finns uppenbarligen många, börjar man läsa våldtäktsmål inser man ganska snart vad det handlar om och hur det egentligen ligger till.
https://www.facebook.com/leonard.muc...74508620031335
Citera
2020-01-05, 00:37
Medlem
Är det någon som har invändningar mot detta?

Jag kan själv säga att jag känt en tjej som har erbjudit sex i utbyte mot knark för att sedan anmäla killen i fråga, efter att hennes moder sannolikt eggat på henne. Har även känt en kille som erbjuder cannabis i utbyte mot sex från tjejer, inte helt omöjligt att han i framtiden kan bli anmäld, om han inte redan har blivit det. Det är ju minst sagt äckligt, men är verkligen en så stor del utav våldtäktsanmälningarna ogrundade? Tycker det är på tok för lite aktivitet i den här tråden, med tanke på vad trådstarten insinuerar.
Senast redigerad av antilife 2020-01-05 kl. 00:40.
Citera
2020-01-16, 10:22
Medlem
https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran-...UbCHxkIX2wNgms Skrämmande läsning som kom ut idag.

QUOTE=anoxanox|69231128]I antalet många falska anmälningar.
https://www.bra.se/download/18.62c6c...n_till_dom.pdf

Sidan 55 och neråt hittar ni varför anmälningar gällande våldtäkt har lags ner.
Av undersökta 785 fall, ledde 6.5% (49 ärande) till åtal resterande lades ner av vissa anledningar.
Nedan ser ni varför dessa 736 anmälningar lades ner
Bortfallskategori Bortfallskategori

Formellt felaktig anmälning 49 7%
Har sannolikt inte hänt 79 11% (PUNKT 1)
Inte utredningsbart 81 11%
Inte våldtäkt i juridisk mening 41 6%
Utredningen väcker tvivel 150 20% (PUNKT 2)
Målsäganden hoppar av 80 11% (PUNK 3)
Misstänkt inte lokaliserad 31 4%
Otillräcklig bevisning, ”ord mot ord” 225 31% (PUNKT 4)
Totalt 736 100%

1. Brå är tydliga med att påpeka med att "har sannolikt inte hänt" inte handlar om falska anmälningar, utan det handlar om tex psykisk sjuk person som tror sig att en våldtäkt har ägt rum, eller förbi passerande som tror sig ha bevittnat en våldtäkt etc. Då tänker jag, hur i det inte handlar om falsk våldtäktsanmälan när det uppenbarligen är en falsk våldtäktsanmälan då en våldtäkt har faktiskt INTE ägt rum ? Jag bryr mig väl inte i första hand att en psykisk sjuk kvinna får för sig för att anmäla någon för våldtäkt för att hon tror det har hänt ? Inte går det till så vid förundersökningar att förhörsledaren frågar om vilka psykiska sjukdomar den anmälaren har ? Det går snarare så till att hennes ord blir tagen som sanning tills motsatsen är bevisad - vilket då blir en omvänd bevisbörda, då måste den tilltalade på något sätt kunna bevisa att anmälaren är psykisk sjuk.

2. Utredningen väcker tvivel, 6% av dessa var fall med stark motbevisning så som ljudinspelning/ filminspelning. Skulle du däremot bli anmäld för våldtäkt och inte ha någon av ovannämnda oavsett om ditt fall läggs ner eller inte så hamnar den alltså inte i denna kategorin (dvs om du är oskyldig då)
Även "Tvivel kring tvångsrekvisitet" faller under den kategorin in min värld där det handlar om falska våldtäktsanmälningar. Antingen säger "offret" ja vi ska ligga eller nej, därefter är det antigen straffbart eller icke straffbart. Även i den kategorin finns det enligt BRÅ övrig bevisning som motsäger att målsäganden skulle ha befunnit sig i en sk särskild utsatt situation i form av vittnen mm.

3.Att målsäganden hoppas av betyder 2 saker, antigen blir hon hotad till att hoppa av eller får lite samvete och tar tillbaka sin anmälan i form av att inte medverka då en våldtäktsanmälan INTE kan tas tillbaka.

4. fjärde och vanligaste anledningen till att förundersökningar läggs ner.
vilket uppnår hela 31%. Uppenbart är det iallafall att någon av en de inblandade icke talar sanning, skulle åtminstone 4-5% även här handla om falska våldtäktsanmälningar då är vi uppe helt plötsligt uppe i att ca 20-25% av 785 anmälda våldtäktsanmälningar är falska.

Årligen anmäls det ca 5000 våldtäkter, vilket innebär lite grovt att ca 1250 av dessa anmälningar handlar om falska anmälningar.
Går även att räkna med några % från andra kategorier så som "okänd gärningsman" , vilket är mycket enklare att hävda och inte behöva peka ut någon misstänkt för att sedan begära 120-150tkr från försäkringsbolaget.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=1386947
Kan nog citera Robert haslinger och även lägga till att samma antalet falska våldtäktsanmälningar gäller inte än idag, utan dom har fördubblats. I ett samhälle där människor blint tror på "offrets" utsago är ju kanon. Inte minst kan vi tacka #Metoo, där alla ville hoppa på offertåget.

Med tanke på hur journalistsverige är PK så är det alldeles för mycket att begära att dom skall undersöka en sådan tabubelagt ämne, skulle journalister börja pratade om falska våldtäktsanmälningar så är arbetsförmedlingen nästa steg för dom.

Om det nu mot förmodan skulle hända att du som läsare är skeptisk till det jag säger, ställ dig själv frågan varför Sverige har så låga straff gällande våldtäkter.

Så ett gott råd till er killar filma eller spela in era samlag! För uppenbarligen är det "OK" att en "psykisk sjuk" kvinna anmäler någon för våldtäkt, samtidigt som forskning visar att människor (framförallt tjejer) som gör skönhetsoperation såsom botox mm beror starkt på psykisk ohälsa. Så ja.. hur många tjejer är friska i samhället idag ? Inte många uppenbarligen, kan nog räknas på en hand.[/quote]
Citera
2020-02-10, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran-...UbCHxkIX2wNgms Skrämmande läsning som kom ut idag.

Ja det är skrämmande att antalet påhittade våldtäkter ökar så rejält.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in