• 1
  • 2
2019-11-07, 07:45
Medlem
Insiderinfo

Swedish Match ska som ett slag för miljön fasa ut/byta den svarta plasten mot annan färg (ännu ej fastställt)

Är detta bra eller bara skenheligt utan att se över hela ledet från Planta till Prilla?
Citera
2019-11-07, 07:50
Medlem
Snusar själv inte men ser inte hur detta skulle påverka slutkunden, det är väl ändå innehållet man vill åt? Kvittar om dosan är svart eller rosa?
Citera
2019-11-07, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Insiderinfo

Swedish Match ska som ett slag för miljön fasa ut/byta den svarta plasten mot annan färg (ännu ej fastställt)

Är detta bra eller bara skenheligt utan att se över hela ledet från Planta till Prilla?

Säljer man något som är dokumenterat skadligt för den som använder det känns det fånigt att anstränga sig för miljön.
Citera
2019-11-07, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Säljer man något som är dokumenterat skadligt för den som använder det känns det fånigt att anstränga sig för miljön.

Gäller detsamma för bilar tycker du?

Ont: Bryr mig inte om min snusdosa är svart brun eller vit. ...
Citera
2019-11-07, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Finns inte någon dokumentation som påstår att snus är skadligt.

Hoppas fler dosor går över till papper... Granit lös förtjänar verkligen pappersdosa...
Citera
2019-11-07, 09:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeopoldH
Snusar själv inte men ser inte hur detta skulle påverka slutkunden, det är väl ändå innehållet man vill åt? Kvittar om dosan är svart eller rosa?

General skulle inte funka i en rosa förpackning.

Som konservativ så tycker jag gott att Gothia Tobak kan återgå till pappdosorna med metallock. Sedan kan dosan ha vilken färg som passar.

Men det glädjer mig att orsaken till att slopa den svarta dosan inte är påtryckningar från antirasistiska organisationer.
Citera
2019-11-07, 09:33
Medlem
Marcens avatar
Är snusare men har knappt reflekterat över dosans färg. Min är grå. Hade lika gärna kunnat vara turkos. Spelar mig ingen roll.
Citera
2019-11-07, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Är snusare men har knappt reflekterat över dosans färg. Min är grå. Hade lika gärna kunnat vara turkos. Spelar mig ingen roll.
Om du har en grå snusdosa (kaliber?) så förstår jag om du är helt utan smak.
Citera
2019-11-07, 09:41
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Om du har en grå snusdosa (kaliber?) så förstår jag om du är helt utan smak.

Nej Granit faktiskt, men gissar att du lägger den i samma fack. Tro det eller ej så har jag testat de flesta sorter men fastnat för Granit.
Citera
2019-11-07, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen

Nej Granit faktiskt, men gissar att du lägger den i samma fack. Tro det eller ej så har jag testat de flesta sorter men fastnat för Granit.
Granit är det enda jag snusar, men den är ju svart?
Citera
2019-11-07, 10:19
Medlem
bulten2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Granit är det enda jag snusar, men den är ju svart?

https://www.snusbolaget.se/granit/gr...t-portionssnus
Citera
2019-11-07, 10:32
Medlem
Knucklehugss avatar
Är det inte bättre att byta ut plastlocket helt mot papp då? Vad har färgen för betydelse för miljön? Iof en grön dosa ser mer friluftsliv ut än en svart men men
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in