• 1
  • 2
2019-11-03, 01:20
Medlem
Hej,
Jag och min kille har varit tillsammans i ett år. Han flyttade från Italien till mig i början av sommaren och jag har bott hos honom innan det.
Vi har haft väldiga problem och bråkat mycket den senaste tiden. Dels för han för tillfället är arbetslös, vilket gör det jobbigt för vår ekonomiska situation, dels studerar jag och jobbar extra så jag är aldrig hemma. Det resulterar i att han sitter hemma och väntar på mig och känner sig uttråkad.
Då han är härifrån har han heller inga vänner här ännu så mycket ansvar ligger på mig om vi ska göra saker, gå ut och så vidare..
Jag känner mig väldigt kluven om jag ska fortsätta detta förhållandet då jag känner att vi står och stampar på samma ställe.. är det någon som har haft likande situation eller tips på vad jag ska göra?
Senast redigerad av Gara1 2019-11-03 kl. 01:51.
Citera
2019-11-03, 01:23
Medlem
franges avatar
Läs vad du själv skrivit, och fundera på om det låter som ett bra förhållande värt att satsa på - eller inte.
Citera
2019-11-03, 01:29
Medlem
Lethanis avatar
Min främsta tanke är; Vad gör han här om han är arbetslös? Måste säga att det låter ganska oansvarigt av er båda under den premissen.
Enligt vad du skrivit låter lösningen som att han åker tillbaka till Italien och vidareutbildar sig tills så att han är konkurrenskraftig på den svenska arbetsmarknaden. Den nuvarande situationen gynnar varken dig, honom eller ert förhållande.
Citera
2019-11-03, 01:37
Medlem
Cabenstones avatar
Finns ju alltid arbete, även om kanske McDonalds inte är så lockande, så är det ett jobb. Fördelen där är ju att han träffar andra och tjänar pengar. Bara ett exempel.

Men, som Frange skriver. Känns som att ditt beslut redan är taget. Du behöver bara få bekräftelse på att det är rätt.

Hoppas det löser sig.
Citera
2019-11-03, 01:39
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Hur vet du att han älskar dig eller utnyttjar dig för husrum och cashmoney?

Låter iaf inte alls som en sund relation.
Citera
2019-11-03, 01:41
Medlem
Negressdrottningens avatar
När ska ni kvinnor inse att det bara är i filmer som dessa italienska charmörer finns, eller att dom storkukare negrerna faktiskt inte kan knulla.

Var det värt att ingå i detta förhållande bara för att få skriva i sociala medier att du dejtar en italienare?

Han låter som en jävla idiot, fattar inte hur man inte kan jobba. Jag har jobbat i över 5 år och.
Citera
2019-11-03, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gara1
Hej,
Jag och min kille har varit tillsammans i ett år. Han flyttade från Italien till mig i början av sommaren och jag har bott hos honom innan det.
Vi har haft väldiga problem och bråkat mycket den senaste tiden. Dels för han för tillfället är arbetslös, vilket gör det jobbigt för vår ekonomiska situation, dels studerar jag och jobbar extra så jag är aldrig hemma. Det resulterar i att han sitter hemma och väntar på mig och känner sig uttråkad.
Då han är härifrån har han heller inga vänner här ännu så mycket ansvar ligger på mig om vi ska göra saker, gå ut och så vidare..
Jag känner mig väldigt kluven om jag ska fortsätta detta förhållandet då jag känner att vi står och stampar på samma ställe.. är det någon som har haft likande situation eller tips på vad jag ska göra?

Som du beskriver det låter han ju som en stor barnrumpa. Varför sitter han bara hemma och väntar på dig?Varför aktiverar han sig inte? Jobbar med att lära sig svenska, försöker hitta vänner (de finns saker man kan göra som är gratis) men framförallt kan han inte hitta jobb eller vad är det frågan om? Många saker är väl svårt om han inte har språket men städare, eller på någon italiensk restaurang i disken tex borde han kunna få. Eller söka en utbildning han kan få jobb på. Vad är er plan?
Citera
2019-11-03, 08:57
Medlem
har du inte hört att när den ena partnern är hemma hela dagarna spenderar dom tiden med att leta efter andra online
Citera
2019-11-03, 09:35
Moderator
pbos avatar
Jobb går att hitta om man vill och tillsvidare ser han väl till att lägenheten är välstädat och maten står på bordet när du kommer hem? Om inte föreslår jag att du ger honom en enkel biljett till Italien som avskedsgåva.
Citera
2019-11-03, 09:38
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Hur vet du att han älskar dig eller utnyttjar dig för husrum och cashmoney?

Låter iaf inte alls som en sund relation.

Det är aldrig bra med rasblandning, tänk vilka förödande effekter med alla genetiska defekter på deras avkomma 😱😱😱.

Lider med dig TS du måste göra det rätta nu och sterilisera dig.
Citera
2019-11-03, 10:50
Medlem
Låter helt rimligt allt du skriver.
Det är svårare än man tror att flytta till ett nytt land.. man tänker kanske inte på det direkt men man har ju 0 vänner och arbetsmarknaden är svår om man inte kan svenska. Så är det bara.

Han måste börja aktivera sig med något vettigt, annars leder rastlösheten till att man blir deprimerad. Kan han hitta på något sätt att dra in pengar? Jobba på distans från Italien? Hitta på något som kan ge pengar längre fram?

Tycker du är lite taskig som vill avsluta relationen pga att ekonomin är ansträngd och han inte har ett jobb. Då kanske du inte tycker om honom såå jättemycket?
Citera
2019-11-03, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jobb går att hitta om man vill och tillsvidare ser han väl till att lägenheten är välstädat och maten står på bordet när du kommer hem? Om inte föreslår jag att du ger honom en enkel biljett till Italien som avskedsgåva.

Ja som tur är så gör han ändå det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in