Citat:
Ursprungligen postat av
Gara1
Hej,
Jag och min kille har varit tillsammans i ett år. Han flyttade från Italien till mig i början av sommaren och jag har bott hos honom innan det.
Vi har haft väldiga problem och bråkat mycket den senaste tiden. Dels för han för tillfället är arbetslös, vilket gör det jobbigt för vår ekonomiska situation, dels studerar jag och jobbar extra så jag är aldrig hemma. Det resulterar i att han sitter hemma och väntar på mig och känner sig uttråkad.
Då han är härifrån har han heller inga vänner här ännu så mycket ansvar ligger på mig om vi ska göra saker, gå ut och så vidare..
Jag känner mig väldigt kluven om jag ska fortsätta detta förhållandet då jag känner att vi står och stampar på samma ställe.. är det någon som har haft likande situation eller tips på vad jag ska göra?
Som du beskriver det låter han ju som en stor barnrumpa. Varför sitter han bara hemma och väntar på dig?Varför aktiverar han sig inte? Jobbar med att lära sig svenska, försöker hitta vänner (de finns saker man kan göra som är gratis) men framförallt kan han inte hitta jobb eller vad är det frågan om? Många saker är väl svårt om han inte har språket men städare, eller på någon italiensk restaurang i disken tex borde han kunna få. Eller söka en utbildning han kan få jobb på. Vad är er plan?