• 1
  • 2
2019-11-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 521hej
Låter helt rimligt allt du skriver.
Det är svårare än man tror att flytta till ett nytt land.. man tänker kanske inte på det direkt men man har ju 0 vänner och arbetsmarknaden är svår om man inte kan svenska. Så är det bara.

Han måste börja aktivera sig med något vettigt, annars leder rastlösheten till att man blir deprimerad. Kan han hitta på något sätt att dra in pengar? Jobba på distans från Italien? Hitta på något som kan ge pengar längre fram?

Tycker du är lite taskig som vill avsluta relationen pga att ekonomin är ansträngd och han inte har ett jobb. Då kanske du inte tycker om honom såå jättemycket?

Det är inte för den ekonomiska biten jag känner såhär. Finns en hel del andra orsaker, exempelvis att han flera gånger skyllt på mig för att han inte har några vänner här, eller att han inte lär sig svenska tillräckligt fort. Han tycker jag borde hjälpa honom mer även fast jag själv har heltidsstudier och jobbar extra när jag inte studerar. Det är mer att jag önskar han kunde ta tag i saker och vara mer skriv som de flesta ovan har skrivit att han borde.
Citera
2019-11-06, 11:14
Moderator
Nospheratus avatar
Rubrik justerad

Hur ska jag göra? --> Förhållande står och stampar på samma ställe

//Mod
Citera
2019-11-10, 16:28
Medlem
Dejtade också en italienare som flyttat hit. Han klagade jämt på att svenskar va så osociala, tråkiga och tog hit för mycket pack.

Värst var när han klagade på sitt jobb som var på ett café vid ett universitet, jag föreslog att han skulle försöka bli vän med några studenter, alternativt börja jobba eller byta jobb. Men icke han fortsatte klaga och jag hade precis som dig inte tid att vara hans enda livsglädje då jag både pluggade på heltid och jobbade extra.

Avslutade det ganska snabbt när jag insåg att han inte var beredd på att ändra sin situation till det bättre och jag inte orkade va hans allt. Det bästa beslutet jag tagit, träffade världens underbaraste man ett halvår senare som jag inte behöver ”ansvara” för.

Det är inget fel att man tar hand om sin partner och vise versa men det måste finnas en gräns, jag skulle rekommendera att du pratar med honom först och om han inte är beredd att söka jobb, börja plugga men eller skaffa ett liv utöver dig kanske det är dags att lämna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in