Citat:
Ursprungligen postat av
521hej
Låter helt rimligt allt du skriver.
Det är svårare än man tror att flytta till ett nytt land.. man tänker kanske inte på det direkt men man har ju 0 vänner och arbetsmarknaden är svår om man inte kan svenska. Så är det bara.
Han måste börja aktivera sig med något vettigt, annars leder rastlösheten till att man blir deprimerad. Kan han hitta på något sätt att dra in pengar? Jobba på distans från Italien? Hitta på något som kan ge pengar längre fram?
Tycker du är lite taskig som vill avsluta relationen pga att ekonomin är ansträngd och han inte har ett jobb. Då kanske du inte tycker om honom såå jättemycket?
Det är inte för den ekonomiska biten jag känner såhär. Finns en hel del andra orsaker, exempelvis att han flera gånger skyllt på mig för att han inte har några vänner här, eller att han inte lär sig svenska tillräckligt fort. Han tycker jag borde hjälpa honom mer även fast jag själv har heltidsstudier och jobbar extra när jag inte studerar. Det är mer att jag önskar han kunde ta tag i saker och vara mer skriv som de flesta ovan har skrivit att han borde.