2023-06-16, 07:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Som många skriver i tråden så här bara början =),(2-3 expansioner , seasons massor nya saker) mitt tips att du försöker lära känna andra spelare för sitta själv är as tråkigt om inte trvis med det. I D3 var antingen att man valde att spela själv eller så gick spela publicgames då träffade folk direkt vilket skönt ibland för då slapp man lära känna andra de kan ta tid när man spelar i mmo. Jag kör nu efter väntat en vecka, jag skulle väntat ett par veckor men de gick inte. Kör om fast på hardcore och javisst redan dött men kör upp nya figurer och lärt känna trevliga spelare ifrån england/europe.
Vi kör 2-3 spelare och voice funktionen i spelet guldvärt!! så enkelt slå på prata, visst jobbigt början presentera sig prata med okända på engelska? men jag tycker roligt som sjutton! skrivande stund har jag lvl 17 druid en så länge.

I softcore kan jag få känslan att allt blir bara en upprepning för de går dö hur mycket helst? inget straff heller på att man förlorar exp? men kanske man gör på högre levels? har bara kommit till lvl 50 på en softcore figur. Nu är det bara HC för mig, jag ser de svårt gå tillbaks till softcore, jovisst medveten om buggar och de kan bli disconeted men HC är så jävla mycket roligare gameplay.

Vi är ett gäng som spelar ihop, memymo och ett gäng polare och de gillar spelet. Det är bara inget för mig.
Citera
2023-06-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Som många skriver i tråden så här bara början =),(2-3 expansioner , seasons massor nya saker)

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vi är ett gäng som spelar ihop, memymo och ett gäng polare och de gillar spelet. Det är bara inget för mig.
kikar på blizz-spelens historiska utveckling är det ofta redesign av spel från första expansion, trenden började med World of Warcraft och är extrem i diablo spel sedan D3.

Jag undrar D3 hade fått ett andra expansion hur det hade sett ut?

@Eaz din beskrivning verkar det som att det är level scaling som saboterar spelglädjen mest för dig, kan garantera att det inte dröjer så länge för D4 att bli precis som D3 rifts full med pinata mobs och helt tok overpowered items som gör farming i turbo fart och chilla framför TV . Det är bara så spelutvecklingen ser ut numera for good or worse.

LvL 100 barbarian ww spec kunde farma precis som i D3 innan Blizzard nerfade ww barbs. NM dungeons är rätt så tråkiga med lite mob så inte en chans att det inte kommer ändras.
Citera
2023-06-16, 12:51
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Tidigt i akt 4.
Ah tack. Funderar om man ska rusa fram dit så man får hästen och göra de grottor man missat sen. Lite smådrygt att springa runt.
Citera
2023-06-16, 13:52
Medlem
Hrass avatar
Hur mycket missar man om man inte har ett gäng vänner att spela med?
Aldrig spelat Diablo. Tänkte om det är som WoW att endgame content* i mycket står och faller på att man kan dra ihop 5+ pers som redan är samspelta (det kan jag icke).

*det roliga
Citera
2023-06-16, 14:17
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Aldrig spelat Diablo. Tänkte om det är som WoW att endgame content* i mycket står och faller på att man kan dra ihop 5+ pers som redan är samspelta (det kan jag icke).

*det roliga
Inget alls. Diablo är först och främst ett single player-spel.
Citera
2023-06-16, 14:51
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ah tack. Funderar om man ska rusa fram dit så man får hästen och göra de grottor man missat sen. Lite smådrygt att springa runt.

Så gjorde jag, sjukt mycket smidigare att ta sig runt på hästen
Citera
2023-06-16, 16:40
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Ja, gör det! I det här förlorar du många spel år på att springa till fots.
Vänta med sidequest och skit tills du har den eller har kommit upp till ny svårighetsgrad också.

Allting ligger kvar, och du kan göra dom medans du fixar andra grejer, eller är på dina alts i varje zon.
Citera
2023-06-16, 17:05
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras

*det roliga

Man får mer XP (10%?) om man är i ett party. Men det är väl allt
Citera
2023-06-16, 23:01
Medlem
Tänkte fråga er som har lite mer efarenhet av just Diablo.

Jag tycker pacingen är lite konstig i D4. Jag har alltid varit lite av en completionist, vill göra alla quests, besöka alla zoner osv.

Nu är jag runt l20 i första zonen, har ett klassquest som priority två zoner bort (druid), inte ens klar med storyquestarna i första zonen. Det känns så skevt bara.

Är alltså spelet gjort för att du inte ska göra allt?

Lite bakgrund: köpte min första c64 för reklambudspengar på 80-talet. Senaste 10 åren har jag spelat Grim Dawn HC som avkoppling då och då. Ville verkligen se om det här var något för mig.
Citera
2023-06-16, 23:02
Medlem
chiliislifes avatar
Jag har inte spelat D4 på några dagar nu. Tröttnade.
Citera
2023-06-16, 23:09
Medlem
Nihennas avatar
Brukar ni göra alla dungeons ni stöter på? Börjar bli lite utbränd av att göra varje liten jag kommer till. Funderar på att skippa några och bara göra storyn, alternativft kolla upp vilka som ger bäst enchants för den klass man spelar (sorc) och eventuellt någon till klass man vill lira, som druid.
Citera
2023-06-17, 01:30
Medlem
DrWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d99mlu
Tänkte fråga er som har lite mer efarenhet av just Diablo.

Jag tycker pacingen är lite konstig i D4. Jag har alltid varit lite av en completionist, vill göra alla quests, besöka alla zoner osv.

Nu är jag runt l20 i första zonen, har ett klassquest som priority två zoner bort (druid), inte ens klar med storyquestarna i första zonen. Det känns så skevt bara.

Är alltså spelet gjort för att du inte ska göra allt?

Lite bakgrund: köpte min första c64 för reklambudspengar på 80-talet. Senaste 10 åren har jag spelat Grim Dawn HC som avkoppling då och då. Ville verkligen se om det här var något för mig.

Main story är väl främst det man kör för att side quests är inte viktiga i det stora hela men kan vara avkopplande att göra allt eftersom du stöter på det, precis som dungeons. Visst kan du göra precis allt men det blir väldigt onödigt att göra det med en gång därför att all din utrustning inom world tier 1/2 blir helt värdelös när du klarat main storyn och låser upp world tier 3 så därför kan det vara skönt att spara en del tills dess.

Personligen så kör jag mest med frugan och vi köttar på, gör det mesta vi stöter på.

Måste säga att spelet är roligare och svårare när man kör två också. När jag säger svårare så skrockar säkert vissa till men min maxar man inte och bara kör det man tycker verkar roligt så blir det lite klurigt ibland.
Senast redigerad av DrWang 2023-06-17 kl. 01:30. Anledning: Typo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in