Är dessa sanna? Var tvungen att läsa detta dravel 2ggr med ett leende. Att ingen har tagit hand om dessa är mig en gåta. ? Inavel som rånar alltså dom svagaste i samhället äldre och sedan en förståndshandikappad. Att ingen har tryckt in ett knä eller två på dessa oavsett att dom är Whitetrash.
"Det var vid 19-tiden den 1 maj som som räddningstjänsten och ambulansen fick rycka till ett flerfamiljshus på Himlastigen"
"Polisen fattade snabbt misstankar om att branden var anlagd. Under torsdagen häktades en kvinna 35-årsåldern som på sannolika skäl misstänkt för grov mordbrand"
"Den nu häktade kvinnan har koppling till fastigheten och anhölls i sin frånvaro i måndags den 15 juni och greps senare av polis samma dag"
MÅSTE ju vara T som sitter häktad. Nån som vet nått? Dags att låsa upp hennes egna tråd kanske?
Tessan. Finns en stor tråd om henne här på FB men den är låst.
Jag har faktiskt begärt ut häktningsprotokollet så vi får se på måndag. Synd att det är långhelg nu bara.
MÅSTE ju vara T som sitter häktad. Nån som vet nått? Dags att låsa upp hennes egna tråd kanske?
Kan rimligtvis inte vara någon annan. Hur uppmärksammar man mods på detta, föredrar de en ny tråd om misstänkt mordbrand eller är det okej låsa upp den gamla tråden?
Tessan. Finns en stor tråd om henne här på FB men den är låst.
Jag har faktiskt begärt ut häktningsprotokollet så vi får se på måndag. Synd att det är långhelg nu bara.
Inte ofta jag längtar till måndagar men nu vill jag bara att den här helgen ska gå fort.
Kan rimligtvis inte vara någon annan. Hur uppmärksammar man mods på detta, föredrar de en ny tråd om misstänkt mordbrand eller är det okej låsa upp den gamla tråden?
Man startar en ny tråd eftersom det inte är känt vem som är häktad. Man sätter en saklig och informativ rubrik. Man skriver ett informativt startinlägg där man citerar lite grann (inte hela) från artikeln samt länkar till källan.
Man skriver några egna ord. Där kan man ta med vad man misstänker, och då ska man tänka på att inte alla som öppnar tråden vet vad det handlar om. Det ska man alltså förklara, och man ska förklara varför man har just dessa misstankar.
Men den egna texten ska inte bara handla om det. Det behöver ju inte vara så som misstankarna går, och då ska tråden med sitt startinlägg stå sig för diskussioner även om det är en annan som är häktad.
Frågor och synpunkter på detta tas i PM, inte i tråden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!