2022-09-02, 21:58
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Medhåll.

Passar otroligt bra i rollen.

Den här seriens agenda är främst feministisk, och inkvoterade negrer som en del gråter om i tråden går inte inte att komma runt längre. Ingen kommer att göra en film utan inkvoterade negrer, och inga biografer skulle visa en sådan film. Förstår man inte det så är man förståndshandikappad. Den här serien har dessutom mindre av sådant än många andra.

Därför kan man kolla tex Koreanska filmer och serier, inte en enda person som inte är Korean ser man..
Citera
2022-09-03, 08:23
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Därför kan man kolla tex Koreanska filmer och serier, inte en enda person som inte är Korean ser man..
Fast då är det ju koreaner och inte vita människor? Du vill väl ha vita människor, d e väl därför ni gråter? Eller är mörka personer problemet?
Citera
2022-09-03, 09:40
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Fast då är det ju koreaner och inte vita människor? Du vill väl ha vita människor, d e väl därför ni gråter? Eller är mörka personer problemet?

Är du verkligen så här retarderad? Vi vill inte se blattar och negrer där de inte hör hemma.

De hör absolut inte hemma i medeltida fantasy-miljöer.
Citera
2022-09-03, 14:13
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Är du verkligen så här retarderad? Vi vill inte se blattar och negrer där de inte hör hemma.

De hör absolut inte hemma i medeltida fantasy-miljöer.
Jag raljerade. Ledsen för det. Kränkta svärjisar inbjuder till det. Medeltiden är ju en faktisk period i historien och fantast en genre. Kan köpa kritiken till viss del men i detta fall har Martin själv varit involverad i processen så om man inte har mer än woke-tourettes och konspirationer att gå på får man väl köpa att det är så.
Citera
2022-09-03, 14:36
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Jag raljerade. Ledsen för det. Kränkta svärjisar inbjuder till det. Medeltiden är ju en faktisk period i historien och fantast en genre. Kan köpa kritiken till viss del men i detta fall har Martin själv varit involverad i processen så om man inte har mer än woke-tourettes och konspirationer att gå på får man väl köpa att det är så.

Ja, RR Martin har accepterat dessa förändringar men frågan är hur nöjd han är med tanke på att han, i och med detta beslut, gör sig själv och sina berättelser till åtlöje.

De får nog göra om GoT då samtliga Targaryens borde vara negrer/halvnegrer

Vi har redan diskuterat detta i tråden så jag ser ingen mening med att dra igång samma diskussion igen. Tack för mig.
Citera
2022-09-03, 16:23
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, RR Martin har accepterat dessa förändringar men frågan är hur nöjd han är med tanke på att han, i och med detta beslut, gör sig själv och sina berättelser till åtlöje.

De får nog göra om GoT då samtliga Targaryens borde vara negrer/halvnegrer

Vi har redan diskuterat detta i tråden så jag ser ingen mening med att dra igång samma diskussion igen. Tack för mig.
Han bryr sig nog inte så värst mycket om vad en liten högljudd skara incels och svärjisar tycker faktiskt. Han tog det aktiva beslutet så han är nog nöjd. Finns det i någon av förlagorna någon bild på personen? Har sett fanfiction av personen ifråga men det är ju just fanfiction.
Citera
2022-09-03, 23:36
Medlem
Fejkits avatar
Finns inget djup i serien. Otrolig skillnad från GOT. Detta känns som en kopia från Wish.
Citera
2022-09-04, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plabber
Från?

Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Eztv.ag men det brukar också komma samtidigt från piratebay.

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Ap-Kung
Men det var väl typiskt. Det är ingen idé att Anti-pirat Byrån (om de fortfarande finns kvar) skyller på mig. Men om HBO nu väljer att visa detta så är det inte mitt fel att jag måste ladda ner med hjälp av en torrentklient för att få en insikt i vad folk talar om.

Finns det då även med svensk undertext eller bara engelska?
Citera
2022-09-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Finns inget djup i serien. Otrolig skillnad från GOT. Detta känns som en kopia från Wish.

Jag håller med, usel, högtravande dialog, mediokert levererad av svaga skådespelare och en mycket svag storyline är mitt intryck efter två avsnitt. Det kan kanske komma att bli bättre men mina förväntningar är mycket, mycket låga.
Citera
2022-09-05, 10:50
Medlem
Svampspors avatar
Ytterligare ett helt godkänt avsnitt, även om det periodvis går lite väl långsamt framåt. Jag blev nästan lite förvånad över att det helt saknades POC i det stora jaktlägret. Serien kanske inte riktigt är i klass med de bästa säsongerna av GOT, men något vettigt alternativ när det gäller nya fantasyserier finns ju inte i dagsläget.
Citera
2022-09-05, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Korea är inte Hollywood. Korea influerar inte hela världen.

Jag vidhåller att det är betydligt mindre negrer i denna tv-serie än jag förväntat mig, och det får man vara nöjd med. Den som tror att vi någonsin kommer att gå tillbaka till helvita filmer kommer att bli grymt besviken.
Citera
2022-09-05, 12:16
Medlem
löls avatar
Denna serie är enormt mycket bättre än sagan om ringen rip off som går nu.
Där de har förstört en viktig del av Loren som Jrr Tolkien skrev. Bara för att

Är sjukt glad över att denna serie slog alla mina förväntningar
Dock har de gjort lite ändringar i denna serie. Men det går att leva med det =)
Hoppas att det inte blir likadant längre fram som med sagan om ringen rip off. Ser inte ut så iaf.

Kan tycka att det går bra med att blanda raser OM det finns fog och story bakom det sedan tidigare.
Inte hux flux så var det blandat, som i sagan om ringen rip off serien.
Senast redigerad av löl 2022-09-05 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in