2022-08-30, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Milly Alcock är sjukt sexig

Medhåll.

Passar otroligt bra i rollen.

Den här seriens agenda är främst feministisk, och inkvoterade negrer som en del gråter om i tråden går inte inte att komma runt längre. Ingen kommer att göra en film utan inkvoterade negrer, och inga biografer skulle visa en sådan film. Förstår man inte det så är man förståndshandikappad. Den här serien har dessutom mindre av sådant än många andra.
Citera
2022-08-30, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Om denna serie nu är så dyr att spela in, varför ser den så billig och ful ut jämfört med GoT ? det här känns som en b-serie i jämförelse..

Mycket dyr CGI i varje avsnitt. Drakarna lär kosta en del att animera, samtidigt är de ganska fula. Känns "plastiga" på något sätt och att de inte riktigt "är där" I scenen utan bara inklistrade.

Hade ju inte skadat serien att köpa bättre peruker heller. Corlys och Laenas peruker är skrattretande dåliga.

Annars är väl serien helt okej. Det är inte peak Game of Thrones, men det går an.
Citera
2022-08-31, 03:59
Medlem
MrSokratess avatar
Nästa avsnitt hoppar de fram ytterligare ca två år.
Var visst inte så bråttom att konfrontera crabfeeder.

Ser dock att de ska köra med både yngre och äldre Rhaenyra och Alicent resten av säsongen
så det blir väl två tidslinjer antar jag.
Citera
2022-08-31, 04:39
Avslutad
Pedofili och oklar neger/mulatto ätt som hänger med Targaryens för att rasblanda.

Nej, nu stänger jag av skiten.
Citera
2022-08-31, 22:30
Medlem
Jthunderas avatar
Han skulle halshuggit henne där och då på bron i sann GoT anda. Det hade friskat upp. Nu har de en backstory att hålla sig till dock...
Citera
2022-09-01, 01:02
Medlem
Carrocks avatar
Vad hände med ungen som drottningen födde, Baelon? Dog han ändå sen för man har ju inte sett röken av ungen och efter så vart Rhaenys tronarvinge, i senate avsnittet så sa Viserys att hon var hans enda arvinge??

Men ungen fick ju namn och allt, man visa eller sa inget om att han inte klara sig, kollade om men hitta inget??
Citera
2022-09-01, 01:10
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vad hände med ungen som drottningen födde, Baelon? Dog han ändå sen för man har ju inte sett röken av ungen och efter så vart Rhaenys tronarvinge, i senate avsnittet så sa Viserys att hon var hans enda arvinge??

Men ungen fick ju namn och allt, man visa eller sa inget om att han inte klara sig, kollade om men hitta inget??

Vem tänkte du att den lilla personen som brändes upp i samband med begravningen var?
Citera
2022-09-01, 01:15
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vem tänkte du att den lilla personen som brändes upp i samband med begravningen var?

Jag tänkte faktiskt att de kunde bränna ungen samtidigt så kolla om den scenen men det var väl ändå inte tydligt att det låg en unge där också? Jag såg det i vart fall inte.
Citera
2022-09-01, 01:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Jag tänkte faktiskt att de kunde bränna ungen samtidigt så kolla om den scenen men det var väl ändå inte tydligt att det låg en unge där också? Jag såg det i vart fall inte.

Vette fan, tyckte det kändes ganska tydligt.

1. Kameran sänks sakta ner från mamman till en mycket mindre inlindad person.
2. Fiolstråken i bakgrunden
3. Därefter säger blonda tjejen "I wonder if, during those few hours my brother lived"...

https://youtu.be/s4trD968wBw?t=28
Citera
2022-09-01, 01:25
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vette fan, tyckte det kändes ganska tydligt.

1. Kameran sänks sakta ner från mamman till en mycket mindre inlindad person.
2. Fiolstråken i bakgrunden
3. Därefter säger blonda tjejen "I wonder if, during those few hours my brother lived"...

https://youtu.be/s4trD968wBw?t=28

Ja, jag sa inte att det var så, jag sa att jag inte såg det. Måste väl vara halvblind uppenbarligen.
Citera
2022-09-02, 06:34
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Mycket dyr CGI i varje avsnitt. Drakarna lär kosta en del att animera, samtidigt är de ganska fula. Känns "plastiga" på något sätt och att de inte riktigt "är där" I scenen utan bara inklistrade.

Hade ju inte skadat serien att köpa bättre peruker heller. Corlys och Laenas peruker är skrattretande dåliga.

Annars är väl serien helt okej. Det är inte peak Game of Thrones, men det går an.
Tycker alla drönarbilder över King’s Landning varit riktigt svaga, skrivet av en person som inte noterar dylika detaljer. Beror säkerligen på att de inte kunnat spela in i Kroatien(?) pga covid. Tycker även scenen i episod 2 i Dragonstone kändes väldigt litet GoT-universum och mer Star Wars. Som sagt, brukar inte notera bristfällig CGI och har inga minnen av dålig dito i GoT.

Vem är Crabfeeder? Svara i PM eller spoila. ;-)
Citera
2022-09-02, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Tycker alla drönarbilder över King’s Landning varit riktigt svaga, skrivet av en person som inte noterar dylika detaljer. Beror säkerligen på att de inte kunnat spela in i Kroatien(?) pga covid. Tycker även scenen i episod 2 i Dragonstone kändes väldigt litet GoT-universum och mer Star Wars. Som sagt, brukar inte notera bristfällig CGI och har inga minnen av dålig dito i GoT.

Vem är Crabfeeder? Svara i PM eller spoila. ;-)

Svag början på säsongen, men myclet bättre än vad Got var på slutet.

Angående Crabfeeder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in