2022-09-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Denna serie är enormt mycket bättre än sagan om ringen rip off som går nu.
Där de har förstört en viktig del av Loren som Jrr Tolkien skrev. Bara för att

Är sjukt glad över att denna serie slog alla mina förväntningar
Dock har de gjort lite ändringar i denna serie. Men det går att leva med det =)
Hoppas att det inte blir likadant längre fram som med sagan om ringen rip off. Ser inte ut så iaf.

Kan tycka att det går bra med att blanda raser OM det finns fog och story bakom det sedan tidigare.
Inte hux flux så var det blandat, som i sagan om ringen rip off serien.

Hur är det en rip off? Du inser att dom har rättigheterna till storyn va? Du låter jävligt blödig.
Citera
2022-09-05, 19:00
Avslutad
Exakt noll känsla infinner sig för serien....ungefär som Bilbo-filmerna. Enda pluset hittills är hon Rhaenyra.
Daemon är ju helt felcastad.

Och vad är det med scenerna att storma saker helt själv? Bara låt honom stå där med svärdet helt själv om man vet att de har en drake som backar upp honom. Så puckad scen att det inte är sant. "Låt oss överge strategin som ger oss framgång och blotta oss helt öppet draken kanske inte flyger in i skydd av dimman!!!" "åh så episk scen draken sprutar eld "
Citera
2022-09-05, 19:52
Medlem
sebastian_s avatar
Tredje avsnittet var grymt bra. Det hade just den mixen som tidigare avsnitt har saknat en aning.

Kings landing politik- naturskona miljoer som gor westeros varlden levande- andra delar av universumet- bra stridscener= Full GOT klass

Man var lite trott pa Viserys arbetsrum och slottsvaggarna.

Visst var Daemons stridscen aningen overdriven. Men jag forstar samtidigt att den behovde vara utdragen for att bygga upp spanningen kring vad som egentligen skulle handa. Jag som inte kan historien forstod inte om han verkligen skulle sluta fred och alliera sig mot sin bror elelr om det till och med var en arofylld dod som han sokte.
Citera
2022-09-05, 20:21
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Mycket bättre än Rings of Power, men inte nära de tidiga game of thrones säsongerna.
Den enda karaktären som är intressant är kungen Viserys. Hoppas han sitter kvar en säsong iaf.
Citera
2022-09-05, 20:38
Avstängd
XtraXs avatar
Missade Cgi handsken helt o hållet.

https://pbs.twimg.com/media/Fb27bldXgAAqdPk?format=jpg&name=900x900
Citera
2022-09-05, 21:53
Medlem
EggBoxJuans avatar
Håller hög klass 3 avsnitt in.
Skönt att ha denna serien i höst.

Men jag blir lite stressad av att tiden går så fort i serien. Två år har gått sedan förra avsnittet.
Citera
2022-09-05, 22:09
Avslutad
Ännu ett underbart avsnitt. Daemon tar sig som karaktär och även om slutstriden med krabbmataren var överdriven så var den samtidigt magnifik. Det är trots allt en saga så allt behöver inte vara superrealistiskt. Rhaenyra är sexig och cool, och Viserys är sympatisk.

Jag är lite orolig för att det kommer att sluta illa för Viserys, hans nya hustru och hennes ofödda barn. Det är trots allt en GoT-serie så det kommer att flyta blod, och tyvärr inte alltid det blod som man vill ska flyta.
Citera
2022-09-05, 22:59
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Är sjukt glad över att denna serie slog alla mina förväntningar
Dock har de gjort lite ändringar i denna serie. Men det går att leva med det =)
Hoppas att det inte blir likadant längre fram som med sagan om ringen rip off. Ser inte ut så iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tredje avsnittet var grymt bra. Det hade just den mixen som tidigare avsnitt har saknat en aning.

Kings landing politik- naturskona miljoer som gor westeros varlden levande- andra delar av universumet- bra stridscener= Full GOT klass

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ännu ett underbart avsnitt. Daemon tar sig som karaktär och även om slutstriden med krabbmataren var överdriven så var den samtidigt magnifik. Det är trots allt en saga så allt behöver inte vara superrealistiskt. Rhaenyra är sexig och cool, och Viserys är sympatisk.

Jag blir väldigt förvånad när jag läser det fetstilade. Personligen är jag väldigt besviken. Var brände de budgeten på? Karaktärerna är så otroligt platta om man jämför med Got. Got hade Cersei, Tyrion, Littlefinger, Tywin osv. Bra karaktärer med fantastiska skådespelare.

Viserys är ointressant, Otto är kass, Daemon trist. Rhaenyra är iofs rätt het.

Jag tycker de schabblade bort bollen. Jag misstänker att denna serien kommer minska intresset för hela ”universumet”. Finns ju hur mycket som helst de kunnat bygga vidare på. Jag läste någon spin-off bok förra sommaren om en som kämpade för att bli riddare, hade man säkerligen kunnat filmatisera. Nu har man stressat igenom det hela. Halva grejen med Got har ju varit det politiska och uppbyggnaden men allt snabbspolas. Ett halvår dit, tre år där.

HBO brukar stå för kvalitet men detta är ju klass med en engelsk deckare.
Citera
2022-09-05, 23:02
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Man var lite trott pa Viserys arbetsrum och slottsvaggarna.

Visst var Daemons stridscen aningen overdriven. Men jag forstar samtidigt att den behovde vara utdragen for att bygga upp spanningen kring vad som egentligen skulle handa. Jag som inte kan historien forstod inte om han verkligen skulle sluta fred och alliera sig mot sin bror elelr om det till och med var en arofylld dod som han sokte.

Håller med, jag gnällde under första avsnittet men nu är det igång och jag är fast. Haha trodde också att han körde en fuling och skulle alliera sig med krabbsnubben. Bra uppbyggd scen!
Citera
2022-09-05, 23:05
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Jag blir väldigt förvånad när jag läser det fetstilade. Personligen är jag väldigt besviken. Var brände de budgeten på? Karaktärerna är så otroligt platta om man jämför med Got. Got hade Cersei, Tyrion, Littlefinger, Tywin osv. Bra karaktärer med fantastiska skådespelare.

Jag tycker de schabblade bort bollen. Jag misstänker att denna serien kommer minska intresset för hela ”universumet”. Finns ju hur mycket som helst de kunnat bygga vidare på. Jag läste någon spin-off bok förra sommaren om en som kämpade för att bli riddare, hade man säkerligen kunnat filmatisera. Nu har man stressat igenom det hela. Halva grejen med Got har ju varit det politiska och uppbyggnaden men allt snabbspolas. Ett halvår dit, tre år där.

Ja, skådisarna är chanslösa mot GoT, och inte alls samma charm/pondus/uppbyggnad kring karaktärerna, men man är ju inte precis bortskämd med sådana här serier så det får funka...
Citera
2022-09-05, 23:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit

Jag tyckte att senaste avsnittet var Got-klass men jag haller med om att efter 3 avsnitt sammanlagt sa hade Got etablerat en storre och intressantare varld. Den har serien har varit hart fokuserad pa Viserys och Rhaenyra. Jag hoppas att de fortsatter att expandera universumet likt det senaste avsnittet, for det balanserar hela tiden pa gransen till att vara for fokuserad pa de namnda karaktarerna.

Trots tidhoppandet sa tycker jag inte att det ar stressat. Det stor mig faktiskt inte alls. Ganska smart egentligen hur dynamik andras mer likt verkligheten, dar inte allt sker pa ett halvar utan istallet sa forstarks olika karaktarsdrag och saker och ting sker under flera ar som leder till stora handelser.
Citera
2022-09-06, 04:23
Medlem
Saknar bara att det dyker upp nån Night King eller Sauron liknande figur som verkar oövervinnlig till en början iallafall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in