Citat:
Ursprungligen postat av
löl
Är sjukt glad över att denna serie
slog alla mina förväntningar 
Dock har de gjort lite ändringar i denna serie. Men det går att leva med det =)
Hoppas att det inte blir likadant längre fram som med sagan om ringen rip off. Ser inte ut så iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Tredje avsnittet var grymt bra. Det hade just den mixen som tidigare avsnitt har saknat en aning.
Kings landing politik- naturskona miljoer som gor westeros varlden levande- andra delar av universumet- bra stridscener= Full GOT klass
Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Ännu ett underbart avsnitt. Daemon tar sig som karaktär och även om slutstriden med krabbmataren var överdriven så var den samtidigt magnifik. Det är trots allt en saga så allt behöver inte vara superrealistiskt. Rhaenyra är sexig och cool, och Viserys är sympatisk.
Jag blir väldigt förvånad när jag läser det fetstilade. Personligen är jag väldigt besviken. Var brände de budgeten på? Karaktärerna är så otroligt platta om man jämför med Got. Got hade Cersei, Tyrion, Littlefinger, Tywin osv. Bra karaktärer med fantastiska skådespelare.
Viserys är ointressant, Otto är kass, Daemon trist. Rhaenyra är iofs rätt het.
Jag tycker de schabblade bort bollen. Jag misstänker att denna serien kommer minska intresset för hela ”universumet”. Finns ju hur mycket som helst de kunnat bygga vidare på. Jag läste någon spin-off bok förra sommaren om en som kämpade för att bli riddare, hade man säkerligen kunnat filmatisera. Nu har man stressat igenom det hela. Halva grejen med Got har ju varit det politiska och uppbyggnaden men allt snabbspolas. Ett halvår dit, tre år där.
HBO brukar stå för kvalitet men detta är ju klass med en engelsk deckare.