• 1
  • 2
2019-10-29, 16:54
Medlem
Herostratoss avatar
Den snubben knner tydligen ej till uttrycket: Never put your dick in crazy.
Citera
2019-10-29, 19:50
Medlem
Hur r det ordsprket gr..
r man inte vnster nr man r ung har man inget hjrta, r man inte hger nr man r vuxen har man ingen hjrna.
Citera
2019-10-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ts.. om du syftar p Greta s r knappast klimatrrelsen centrerad runt henne, hon styr ingenting, hon r ingen talesperson, hon r en aktivist som ftt stort utrymme och missfrst mig rtt, jag tycker hon r utmrkt och bra men det r liksom inte som att klimatfrgan str eller faller med Greta. Allt hon gr r att frska sprida vetenskaplig konsensus.

Men verlag s hller jag med om pongen. Jag sjlv ndrade min instllning ungefr dr, ngonstans mellan 22-25, frn att vara politiskt obildad men knslomssigt vertygad av konservatism till att gradvis bli allt mer vnster.

Ett kul exempel r ju den tidigare konservativa ikonen Jonathan Krohn, som skrev 'Defining Conservatism' och talade vid CPAC nr han var 13, och "In 2011, Krohn openly declared he no longer held conservative views, a change he attributed to his study of philosophers and maturing with age."

Greta r ett exempel, frmodligen det mest knda. Nu tror jag inte att hennes kampanj drivs av henne och hennes tankegods allena, men pongen r att det r inte sunt att lyssna p barn eller unga vuxna som om de vore auktoriteter. Absolut inte i kombination med att man frsker gra det till en falsk dikotomi dr unga vuxna stlls mot ldre vita mn i nn slags kamp om sanningen.
Citera
2019-10-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Ett kul exempel r ju den tidigare konservativa ikonen Jonathan Krohn, som skrev 'Defining Conservatism' och talade vid CPAC nr han var 13, och "In 2011, Krohn openly declared he no longer held conservative views, a change he attributed to his study of philosophers and maturing with age."

Ofrmgan att se nyanser och att vara definitiv i sina stndpunkter r ju karaktristiskt fr de unga. Ju fler exempel vi ser p kids som mognat desto bttre.

Huvudsaken r att vi aktivt motarbetar den tendens vi har att empatisera med individer och lta det styra viktiga beslut och skeenden.
Citera
2019-10-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGurra
Hur r det ordsprket gr..
r man inte vnster nr man r ung har man inget hjrta, r man inte hger nr man r vuxen har man ingen hjrna.

Med det pfljande konstaterandet att ett gott hjrta r inget vrt utan en fungerande hjrna. Det r inte minst alla godhjrtade utan hjrna (och ven en del hjrtlsa som ltsas vara godhjrtade) som mjliggr fr onda mnniskor att kunna fortstta hrja fritt och lmna enorma mngder oskyldiga offer efter sig.

Nr jag skrev ovanstende, s menar jag i strsta allmnhet och tnkte inte specifikt p vnsterns tendens att speciellt mma fr politiska vldsverkare, kriminella, bedragare, jihadister och islamister, diverse terrorister, diverse krigsfrbrytare, massmrdande diktaturer o.s.v., samtidigt som man uppvisar en hpnadsvckande likgiltighet infr deras offer. Men det r s klart ett fullgott exempel bland mnga andra.
Citera
2019-10-30, 12:40
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det skulle vara kul att hra feministernas syn p detta.
r Sulkowicz en svikare?

Varfr skulle hon vara det?
Haidts "The rightful mind" r frresten en av mina favoritbcker.
Citera
2019-10-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer

Ja det r en bra bok, och billig https://www.bokus.com/bok/9780141039...ighteous-mind/
och 'righteous'.
Citera
2019-11-03, 04:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Okej, det lt relevant. Kul att du gillar Haidt.
Vill du ha ett riktigt hett lstips, lr Gorkas senaste eller Andrew Breitbarts senaste, srskilt kapitel 6.
Citera
2019-11-03, 11:15
Medlem
Citat:
Okej, det lt relevant. Kul att du gillar Haidt.
Vill du ha ett riktigt hett lstips, lr Gorkas senaste eller Andrew Breitbarts senaste, srskilt kapitel 6.

Breitbarts senaste har jag lst, Gorkas tvivlar jag p innehller ngra verraskningar.

I Breitbart fredrar jag dock frsta kapitlet. Srskilt nr han blir dumpad och frgar en lrare p universitetet om rd och hon sger "Take a semester off and go drop acid in New York" och han r helt skandaliserad
Varfr frgar han sin lrare om rd om sitt privatliv? Vad trodde han hon skulle sga!?
Citera
2019-11-03, 16:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Emma Sulkowicz blev knd genom att knka runt den madrass hon blivit vldtagen p under sin tid p Columbia University.

Nu dejtar hon en konservativ. https://www.thecut.com/2019/10/did-e...redpilled.html

Intressant hur hon beskriver hur hon brjat ta andra perspektiv och utmana sina egna positioner. Kudos till Emma.

Fittan begrep vl till slut att det finns mer cash att hmta hos oss konservativa jmfrt med hos omanliga och arbetslsa white-knight hipsters?
Citera
2019-11-04, 13:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Breitbarts senaste har jag lst, Gorkas tvivlar jag p innehller ngra verraskningar.

I Breitbart fredrar jag dock frsta kapitlet. Srskilt nr han blir dumpad och frgar en lrare p universitetet om rd och hon sger "Take a semester off and go drop acid in New York" och han r helt skandaliserad
Varfr frgar han sin lrare om rd om sitt privatliv? Vad trodde han hon skulle sga!?
Mmm, smaksaker. Har du hunnit lsa The Madness of Crowds?
Den vntar jag p att hinna plocka upp just nu.
Citera
2019-11-06, 06:24
Medlem
Citat:
Mmm, smaksaker. Har du hunnit lsa The Madness of Crowds?
Den vntar jag p att hinna plocka upp just nu.

Nej, men ser fram emot den!
Hoppas verkligen att han tar upp transideologin som just nu hller p att frstra unga kvinnors liv p rekordniv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in