• 1
  • 2
2019-10-29, 16:54
Medlem
Herostratoss avatar
Den snubben känner tydligen ej till uttrycket: ”Never put your dick in crazy.”
Citera
2019-10-29, 19:50
Medlem
Hur är det ordspråket går..
Är man inte vänster när man är ung har man inget hjärta, är man inte höger när man är vuxen har man ingen hjärna.
Citera
2019-10-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ts.. om du syftar på Greta så är knappast klimatrörelsen centrerad runt henne, hon styr ingenting, hon är ingen talesperson, hon är en aktivist som fått stort utrymme och missförstå mig rätt, jag tycker hon är utmärkt och bra men det är liksom inte som att klimatfrågan står eller faller med Greta. Allt hon gör är att försöka sprida vetenskaplig konsensus.

Men överlag så håller jag med om poängen. Jag själv ändrade min inställning ungefär där, någonstans mellan 22-25, från att vara politiskt obildad men känslomässigt övertygad av konservatism till att gradvis bli allt mer vänster.

Ett kul exempel är ju den tidigare konservativa ikonen Jonathan Krohn, som skrev 'Defining Conservatism' och talade vid CPAC när han var 13, och "In 2011, Krohn openly declared he no longer held conservative views, a change he attributed to his study of philosophers and maturing with age."

Greta är ett exempel, förmodligen det mest kända. Nu tror jag inte att hennes kampanj drivs av henne och hennes tankegods allena, men poängen är att det är inte sunt att lyssna på barn eller unga vuxna som om de vore auktoriteter. Absolut inte i kombination med att man försöker göra det till en falsk dikotomi där unga vuxna ställs mot äldre vita män i nån slags kamp om sanningen.
Citera
2019-10-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Ett kul exempel är ju den tidigare konservativa ikonen Jonathan Krohn, som skrev 'Defining Conservatism' och talade vid CPAC när han var 13, och "In 2011, Krohn openly declared he no longer held conservative views, a change he attributed to his study of philosophers and maturing with age."

Oförmågan att se nyanser och att vara definitiv i sina ståndpunkter är ju karaktäristiskt för de unga. Ju fler exempel vi ser på kids som mognat desto bättre.

Huvudsaken är att vi aktivt motarbetar den tendens vi har att empatisera med individer och låta det styra viktiga beslut och skeenden.
Citera
2019-10-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGurra
Hur är det ordspråket går..
Är man inte vänster när man är ung har man inget hjärta, är man inte höger när man är vuxen har man ingen hjärna.

Med det påföljande konstaterandet att ett gott hjärta är inget värt utan en fungerande hjärna. Det är inte minst alla godhjärtade utan hjärna (och även en del hjärtlösa som låtsas vara godhjärtade) som möjliggör för onda människor att kunna fortsätta härja fritt och lämna enorma mängder oskyldiga offer efter sig.

När jag skrev ovanstående, så menar jag i största allmänhet och tänkte inte specifikt på vänsterns tendens att speciellt ömma för politiska våldsverkare, kriminella, bedragare, jihadister och islamister, diverse terrorister, diverse krigsförbrytare, massmördande diktaturer o.s.v., samtidigt som man uppvisar en häpnadsväckande likgiltighet inför deras offer. Men det är så klart ett fullgott exempel bland många andra.
Citera
2019-10-30, 12:40
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det skulle vara kul att höra feministernas syn på detta.
Är Sulkowicz en svikare?

Varför skulle hon vara det?
Haidts "The rightful mind" är förresten en av mina favoritböcker.
Citera
2019-10-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer

Ja det är en bra bok, och billig https://www.bokus.com/bok/9780141039...ighteous-mind/
och 'righteous'.
Citera
2019-11-03, 04:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Okej, det lät relevant. Kul att du gillar Haidt.
Vill du ha ett riktigt hett lästips, lär Gorkas senaste eller Andrew Breitbarts senaste, särskilt kapitel 6.
Citera
2019-11-03, 11:15
Medlem
Citat:
Okej, det lät relevant. Kul att du gillar Haidt.
Vill du ha ett riktigt hett lästips, lär Gorkas senaste eller Andrew Breitbarts senaste, särskilt kapitel 6.

Breitbarts senaste har jag läst, Gorkas tvivlar jag på innehåller några överraskningar.

I Breitbart föredrar jag dock första kapitlet. Särskilt när han blir dumpad och frågar en lärare på universitetet om råd och hon säger "Take a semester off and go drop acid in New York" och han är helt skandaliserad
Varför frågar han sin lärare om råd om sitt privatliv? Vad trodde han hon skulle säga!?
Citera
2019-11-03, 16:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Emma Sulkowicz blev känd genom att kånka runt den madrass hon blivit våldtagen på under sin tid på Columbia University.

Nu dejtar hon en konservativ. https://www.thecut.com/2019/10/did-e...redpilled.html

Intressant hur hon beskriver hur hon börjat ta andra perspektiv och utmana sina egna positioner. Kudos till Emma.

Fittan begrep väl till slut att det finns mer cash att hämta hos oss konservativa jämfört med hos omanliga och arbetslösa white-knight hipsters?
Citera
2019-11-04, 13:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Breitbarts senaste har jag läst, Gorkas tvivlar jag på innehåller några överraskningar.

I Breitbart föredrar jag dock första kapitlet. Särskilt när han blir dumpad och frågar en lärare på universitetet om råd och hon säger "Take a semester off and go drop acid in New York" och han är helt skandaliserad
Varför frågar han sin lärare om råd om sitt privatliv? Vad trodde han hon skulle säga!?
Mmm, smaksaker. Har du hunnit läsa The Madness of Crowds?
Den väntar jag på att hinna plocka upp just nu.
Citera
2019-11-06, 06:24
Medlem
Citat:
Mmm, smaksaker. Har du hunnit läsa The Madness of Crowds?
Den väntar jag på att hinna plocka upp just nu.

Nej, men ser fram emot den!
Hoppas verkligen att han tar upp transideologin som just nu håller på att förstöra unga kvinnors liv på rekordnivå...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in