• 1
  • 2
2019-10-29, 14:28
Medlem
Emma Sulkowicz blev knd genom att knka runt den madrass hon blivit vldtagen p under sin tid p Columbia University.

Nu dejtar hon en konservativ. https://www.thecut.com/2019/10/did-e...redpilled.html

Intressant hur hon beskriver hur hon brjat ta andra perspektiv och utmana sina egna positioner. Kudos till Emma.
Citera
2019-10-29, 14:31
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Det var bevisat att hon ljg.
Citera
2019-10-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocw2U8ZNLAS
Det var bevisat att hon ljg.

Det r ocks bevisat utom tvivel att hon var ordentligt woke. Ngot som nu verkar ha ndrats. jag tror wokeness r i slutet av sitt trendande och att det kommer te sig svrfrsteligt hur ngon ngonsin kunde vara s woke som vissa var under wokens peak. Precis som man inte kan fatta hur vissa bar s otroligt lgt skurna jeans i brjan av 2000-talet.

Trender r grymma mot sina fljare.
Citera
2019-10-29, 14:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Det skulle vara kul att hra feministernas syn p detta.
r Sulkowicz en svikare?
Citera
2019-10-29, 15:15
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
r Sulkowicz en svikare?

Nej det ser inte ut s, hon verkar inte ha frndrat sina sikter. Jag kan inte grna kritisera henne fr att lsa Jordan Peterson nr jag gjort det sjlv, det beror helt p hur hon uppfattar saker.

Jag skulle sga att hon r ganska typisk, ganska representativ fr gruppen "SJWs" och visar tydligen fr konservativa hur deras karikatyr r fel. Fr de trodde tydligen p den p allvar, jag var vertygad om att det var ngon typ av skmt.
Citera
2019-10-29, 15:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nej det ser inte ut s, hon verkar inte ha frndrat sina sikter. Jag kan inte grna kritisera henne fr att lsa Jordan Peterson nr jag gjort det sjlv, det beror helt p hur hon uppfattar saker.

Jag skulle sga att hon r ganska typisk, ganska representativ fr gruppen "SJWs" och visar tydligen fr konservativa hur deras karikatyr r fel. Fr de trodde tydligen p den p allvar, jag var vertygad om att det var ngon typ av skmt.
Tack.
Jag r inte klar med min analys n.
Orkade inte riktigt lsa klart, nr jag hade en del annat att gra just d.
Citera
2019-10-29, 15:27
Medlem
Citat:

Det r frmst Jon Haidt som nmns som inspiration fr den frndringsresa frn karikatyr till mer kompex person hon beskriver. Att hon var en karikatyr r allts hennes egen vrdering, och hon verkar ga sin tidigare omognad snarare n att ta den ltta vgen ut och sga 'skmta ba' '. Vilket hon terigen ska ha kudos fr.
Citera
2019-10-29, 15:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
r Sulkowicz en svikare?

Nej, det lter vldigt sunt. Precis s dr vill jag ha min feminism, nyfiken.
Citera
2019-10-29, 15:41
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Det r frmst Jon Haidt som nmns som inspiration fr den frndringsresa frn karikatyr till mer kompex person hon beskriver. Att hon var en karikatyr r allts hennes egen vrdering, och hon verkar ga sin tidigare omognad snarare n att ta den ltta vgen ut och sga 'skmta ba' '. Vilket hon terigen ska ha kudos fr.

Ja det r lite tragiskt, lite internaliserad karikatyr, men vad jag menar r att bilden av "SJWs" som vldigt rigida, som inte r intresserade av andras sikter, som inte kan umgs med folk som har andra synpunkter och s vidare r en karikatyr som inte finns i verkligheten. Eller tminstone inte alls r ngot utbrett fenomenen. Fast det r kanske inte hela frklaringen, hon blev ocks ldre och d brukar man inse att man inte ndvndigtvis vet bst p alla omrden.
Citera
2019-10-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, det lter vldigt sunt. Precis s dr vill jag ha min feminism, nyfiken.

Man ska lta folks prefrontal cortex utvecklas klart innan man lyfter upp dem som ledstjrnor helt enkelt.
Citera
2019-10-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ja det r lite tragiskt, lite internaliserad karikatyr, men vad jag menar r att bilden av "SJWs" som vldigt rigida, som inte r intresserade av andras sikter, som inte kan umgs med folk som har andra synpunkter och s vidare r en karikatyr som inte finns i verkligheten. Eller tminstone inte alls r ngot utbrett fenomenen. Fast det r kanske inte hela frklaringen, hon blev ocks ldre och d brukar man inse att man inte ndvndigtvis vet bst p alla omrden.

S r det skert, vi vill ju bertta och hra tillspetsade historier.
Vad gller mognaden s sammanfaller den rtt bra med den 25-rsgrns som psykologer allt oftare anser vara slutet p det som heter adolescence p engelska.

Kan vara bra att tnka p nr man hakar p i personkulter centrerade runt unga personer. Ni vet vilka ni r.
Citera
2019-10-29, 16:00
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
S r det skert, vi vill ju bertta och hra tillspetsade historier.
Vad gller mognaden s sammanfaller den rtt bra med den 25-rsgrns som psykologer allt oftare anser vara slutet p det som heter adolescence p engelska.

Kan vara bra att tnka p nr man hakar p i personkulter centrerade runt unga personer. Ni vet vilka ni r.

Ts.. om du syftar p Greta s r knappast klimatrrelsen centrerad runt henne, hon styr ingenting, hon r ingen talesperson, hon r en aktivist som ftt stort utrymme och missfrst mig rtt, jag tycker hon r utmrkt och bra men det r liksom inte som att klimatfrgan str eller faller med Greta. Allt hon gr r att frska sprida vetenskaplig konsensus.

Men verlag s hller jag med om pongen. Jag sjlv ndrade min instllning ungefr dr, ngonstans mellan 22-25, frn att vara politiskt obildad men knslomssigt vertygad av konservatism till att gradvis bli allt mer vnster.

Ett kul exempel r ju den tidigare konservativa ikonen Jonathan Krohn, som skrev 'Defining Conservatism' och talade vid CPAC nr han var 13, och "In 2011, Krohn openly declared he no longer held conservative views, a change he attributed to his study of philosophers and maturing with age."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in