Citat:
Ursprungligen postat av
SixtenSixX
S r det skert, vi vill ju bertta och hra tillspetsade historier.
Vad gller mognaden s sammanfaller den rtt bra med den 25-rsgrns som psykologer allt oftare anser vara slutet p det som heter adolescence p engelska.
Kan vara bra att tnka p nr man hakar p i personkulter centrerade runt unga personer. Ni vet vilka ni r.
Ts.. om du syftar p Greta s r knappast klimatrrelsen centrerad runt henne, hon styr ingenting, hon r ingen talesperson, hon r en aktivist som ftt stort utrymme och missfrst mig rtt, jag tycker hon r utmrkt och bra men det r liksom inte som att klimatfrgan str eller faller med Greta. Allt hon gr r att frska sprida vetenskaplig konsensus.
Men verlag s hller jag med om pongen. Jag sjlv ndrade min instllning ungefr dr, ngonstans mellan 22-25, frn att vara politiskt obildad men knslomssigt vertygad av konservatism till att gradvis bli allt mer vnster.
Ett kul exempel r ju den tidigare konservativa ikonen Jonathan Krohn, som skrev 'Defining Conservatism' och talade vid CPAC nr han var 13, och "In 2011, Krohn openly declared he no longer held conservative views, a change he attributed to his study of philosophers and maturing with age."