Citat:
Ursprungligen postat av
SixtenSixX
Så är det säkert, vi vill ju berätta och höra tillspetsade historier.
Vad gäller mognaden så sammanfaller den rätt bra med den 25-årsgräns som psykologer allt oftare anser vara slutet på det som heter adolescence på engelska.
Kan vara bra att tänka på när man hakar på i personkulter centrerade runt unga personer. Ni vet vilka ni är.
Ts.. om du syftar på Greta så är knappast klimatrörelsen centrerad runt henne, hon styr ingenting, hon är ingen talesperson, hon är en aktivist som fått stort utrymme och missförstå mig rätt, jag tycker hon är utmärkt och bra men det är liksom inte som att klimatfrågan står eller faller med Greta. Allt hon gör är att försöka sprida vetenskaplig konsensus.
Men överlag så håller jag med om poängen. Jag själv ändrade min inställning ungefär där, någonstans mellan 22-25, från att vara politiskt obildad men känslomässigt övertygad av konservatism till att gradvis bli allt mer vänster.
Ett kul exempel är ju den tidigare konservativa ikonen Jonathan Krohn, som skrev 'Defining Conservatism' och talade vid CPAC när han var 13, och "In 2011, Krohn openly declared he no longer held conservative views, a change he attributed to his study of philosophers and maturing with age."