2019-10-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Fast de gör ju inte det. En typisk kvinna är mer mån om att alla i gruppen ska trivas snarare än vad resultatet för produkten eller tjänsten blir.

Fast det gör de ju.....????har du inte hängt med att det numera kryllar av kivnnor med maktpositioner?
Vad tror du dessa är? Män?

och en av de absolut viktigaste egenskaperna för att vara en bra ledare ex. dvs inneha makt över andra, är just att se till att hela gruppen jobbar på bra. Det är DÅ som ett företag med X anställda får bäst resultat när alla trivs.
Citera
2019-10-30, 16:49
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
...Jag jobbade på ett kontor där de flesta var kvinnor och jag har aldrig sett sådant bakdantande, skitsnackande och konspirerande i hela mitt liv. De försökte involvera mig i det och när jag sade att jag inte var intresserad så blev de sura.

Det stämmer med mina erfarenheter också. Ända sedan gymnasietiden så har feministpacket intrigerat, konspirerat och spridit lögnaktiga rykten omkring sig. En trivsam arbetsplats med samarbetande män, blir snabbt infekterad av lögnarsjukan och den falska ryktesspridningen så fort några högljudda feministdrägg tar sig in.

Man skulle ju inte gråta alltför många tårar, om feninistpacket blev satt i koncentrationsläger - då deras skadeverkningar på samhället måste få en slutgiltig lösning.
Senast redigerad av Schnuppfen 2019-10-30 kl. 16:51.
Citera
2019-10-30, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast det gör de ju.....????har du inte hängt med att det numera kryllar av kivnnor med maktpositioner?
Vad tror du dessa är? Män?

och en av de absolut viktigaste egenskaperna för att vara en bra ledare ex. dvs inneha makt över andra, är just att se till att hela gruppen jobbar på bra. Det är DÅ som ett företag med X anställda får bäst resultat när alla trivs.
Fast det kryllar ju inte av dem. Och flera av de som finns har blivit inkvoterade med manipulation. Det finns absolut kvinnor som är naturliga ledare, men de är betydligt färre än männen.
Citera
2019-10-30, 17:04
Medlem
Citat:
Fast det kryllar ju inte av dem. Och flera av de som finns har blivit inkvoterade med manipulation. Det finns absolut kvinnor som är naturliga ledare, men de är betydligt färre än männen.

"med manipulation"?? kan du förklara den tack.
Den kvotering som idag mest existerar är av den sort där man väljer ett saknat kön när meriterna är lika.
Den kvotering som existerade innan, var av sorten; enkom män är ens på tanken.
Citera
2019-10-30, 17:07
Bannlyst
Citat:
"med manipulation"?? kan du förklara den tack.
Den kvotering som idag mest existerar är av den sort där man väljer ett saknat kön när meriterna är lika.
Den kvotering som existerade innan, var av sorten; enkom män är ens på tanken.
"Saknat" kön? Dvs kvotering, för att någon fått för sig att det måste vara lika mellan könen. Finns ju inga meriter som är helt lika, så att överhuvudtaget gå på kön är diskriminering.

Maniplulationen handlar om att måla ut kvinnor som offer. Annars hade alla tyckt (med rätta) att könskvotering är vansinne.
Citera
2019-10-30, 17:57
Medlem
Citat:
"Saknat" kön? Dvs kvotering, för att någon fått för sig att det måste vara lika mellan könen. Finns ju inga meriter som är helt lika, så att överhuvudtaget gå på kön är diskriminering.

Maniplulationen handlar om att måla ut kvinnor som offer. Annars hade alla tyckt (med rätta) att könskvotering är vansinne.

nej för att någon "fått för sig" att orsaken till att där ex,. fattades kvinnor i riksdagen berodde på att kvinnor diskriminerades.

Vilket även bevisades då man forskade på vad som hände efter att man infört varannan damernas...på 90 talet. Eftersom man då kunde konstatera att detta gjorde att den samlade kompetensen i riksdagen höjdes. och inte sänktes som säkerligen din sort var övertygade om.

Googla så får du säkert upp studien.
Citera
2019-11-01, 09:52
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vänstern anklagas alltid för att vara avundsjuk. Nu är det förstås inte bara vänsteranhängare som är feminister idag men i grunden har man en liknande problembeskrivning. Kvinnor har oproportionerligt lite makt, precis som arbetarklassen har oproportionerligt lite tillgångar trots att man typiskt är de som skapar välståndet. Man bekämpar illegitima hierarkier just för att de är illegitima, att reducera det till "avundsjuka" är fånigt. Varför skulle man inte få sin del av makten eller välståndet, vad motiverar att kvinnor skulle ha mindre att säga till om? Om feminismen är motiverad av avundsjuka så är status quo motiverat av girighet och makthunger.

"The higher you ascend, the smaller you appear to the eye of envy. But most of all they hate those who fly."

Det ligger självklart mycket i socialpsykologiska och gruppevolutionära orsaker och strategier bakom människors politiska åsikter. Det här gäller inte bara feminism.

Det kan också kokas ned till den individen själv och dennes personliga psyke och egenskaper, oavsett vilken grupp eller status man har i övrigt.

Sedan kan man fråga sig vad som är hönan och ägget.

Några exempel bara:

Svaga män med låg testo är vänster och starka män med hög testo är höger: https://www.dailywire.com/news/study...-prestigiacomo

Avgörande psykologiska och neurologiska skillnader mellan liberala och konservativa: https://www.businessinsider.nl/psych...onal=true&r=US

Så kallade högerextrema kvinnor och man är mest nöjda med sitt sexliv och får man anta ojämställda relationer: https://www.buzzfeed.com/jamesball/g...oqx#.wjwl51a87
Citera
2019-11-01, 10:01
Medlem
Feminism har ju inte sin grund i det, men om man är avundsjuk och vill ta ett offerperspektiv så kan man ju använda feminism i det värvet s.a.s.

Alla feminister är inte avundsjuka offer, men alla offerkofteklädda avundsjuka kvinnor är feminister.
Citera
2019-11-01, 12:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Och vilka privilegier har alltså jag som kvinna som du inte skulle ha som man?

exempel tack.
Och dra inte upp aborträtt, eftersom detta är något som enbart kivnnor överhuvudtaget KAN göra, men män inte alls så är det inte ett vettigt exempel.
Du har fått listor till förbannelse i flera år nu. Vad sägs om reproduktiva rättigheter, rätten till sin egen kropp, likhet inför lagen, "positiv särbehandling" och förtur till alla positioner av makt, fast det är den renaste formen av diskriminering?
Du kan få en lista på 50 saker till där kvinnor gynnas på mäns bekostnad.
På ett villkor.
Du ger mig ett exempel på en rättighet män har som kvinnor saknar.
Citera
2019-11-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du har fått listor till förbannelse i flera år nu. Vad sägs om reproduktiva rättigheter, rätten till sin egen kropp, likhet inför lagen, "positiv särbehandling" och förtur till alla positioner av makt, fast det är den renaste formen av diskriminering?
Du kan få en lista på 50 saker till där kvinnor gynnas på mäns bekostnad.
På ett villkor.
Du ger mig ett exempel på en rättighet män har som kvinnor saknar.

Och på vilket sätt kan män idag inte bestämma över sin kropp menar du? Ha mindre likhet inför lagen?
och, återigen försök nångång fatta hur den kvotering vi nu mest har funkar. Den funkar aldrig så att mindre meriterade för förtur över mer meriterade.

Sen rätten till reproduktion...tycker du det är rimligt att den rätten ska övergå ex, andras rätt till sin egen kropp?

Och ska detta i sånt fall även gälla tvärtom? till mäns nackdel?

ex. kvinna vill reproducera sig, ska därför ges juridisk rätt att avtvinga spermier från en utvald man?
alternativt, är detta i en framtid går genomföra, påtvinga en man att operera in ett icke önskat foster i sin egen kropp?

I sverige idag så har vi inga juridiska manliga rättigheter som kivnnor inte har, vad jag kan komma på nu, som inte har med nån typsik manlig funktion att göra, ex rätten till prostataoperationer, plastikkirurgi som rör kuken eller dylikt.

men ute i världen finns det gott om sådana exempel, behöver jag kanske dra dem?

Däremot så kan där finna sociala rättigheter...dvs normstyrda sådana som kan drabba kivnnor, men mindre män, ex våldtäkter.
Citera
2019-11-03, 05:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Och på vilket sätt kan män idag inte bestämma över sin kropp menar du?
Manlig omskärelse görs på från åtta dagar gamla pojkar. Har de lämnat samtycke?
Nej. Det är olaglig på flickor trots att de görs av exakt samma anledning. Kultur och religion.
Jag anser att all könsstympning som inte är medicinskt påbjuden ska förbjudas omgående och vill de bli av med sina förhudar, får de bekosta detta själva när de fyllt 18.
Citat:
Ha mindre likhet inför lagen?
Ja, det har vi inte. Kvinnor mördar barn, men det kallas inte mord förrän efter en viss ålder. Bara om män gör det.
"hon kanske inte mår så bra, så vi ursäktar detta ett tag"...
Citat:
och, återigen försök nångång fatta hur den kvotering vi nu mest har funkar. Den funkar aldrig så att mindre meriterade för förtur över mer meriterade.
Aldrig. Det är den mest ologiska slutsats du kan göra. Dubbelfel till och med.
Vad ska du med positiv särbehandling till om du vill ha de mest meriterade och det redan är de mest meriterade som väljs?
Jo, för att mindre meriterade kvinnor ska kunna ta mer meriterade mäns plats. Pga vagina.
Ja, det är diskriminering i sin renaste form.
Citat:
Sen rätten till reproduktion...tycker du det är rimligt att den rätten ska övergå ex, andras rätt till sin egen kropp?
Barnet i magen är inte din kropp. Det är en egen kropp som är lika mycket pappans som mammans.
Citat:
Och ska detta i sånt fall även gälla tvärtom? till mäns nackdel?
ex. kvinna vill reproducera sig, ska därför ges juridisk rätt att avtvinga spermier från en utvald man?
Den rätten har hon redan. Att bli inseminerad, men det vore ren fascism att få kräva det av valfri man. Lite som att jag skulle kunna kräva att få sätta på vickan i stjärten. Nej, ni får nöja er med att ni har rätt att få bli inseminerade i Sverige och ingen kommer fråga er om ni har en partner eller relationer. Jag ska inte ens fråga mig om en singelman skulle få adoptera en ung flicka utan partner...
Citat:
alternativt, är detta i en framtid går genomföra, påtvinga en man att operera in ett icke önskat foster i sin egen kropp?
Vad skulle poängen vara med det? Det skulle inte överleva fem minuter.
Citat:
I sverige idag så har vi inga juridiska manliga rättigheter som kivnnor inte har, vad jag kan komma på nu, som inte har med nån typsik manlig funktion att göra, ex rätten till prostataoperationer, plastikkirurgi som rör kuken eller dylikt.
Det lät krystat. Vill du omformulera dig lite, och kanske beskriva de där operationerna och någon "har rätt till dem"?
Citat:
men ute i världen finns det gott om sådana exempel, behöver jag kanske dra dem?
Varsågod. Jag kan säga om det är relevant för Sverige, för direkta översättningar mellan länder funkar inte alltid.
Citat:
Däremot så kan där finna sociala rättigheter...dvs normstyrda sådana som kan drabba kivnnor, men mindre män, ex våldtäkter.
Vad är normstyrda sociala rättigheter?
Är inte "norm", normalt socialt accepterat utfall? Dvs sånt man kan mäta upp när alla gjort som de själva valde? Sociala rättigheter är väl dels allt som inte är olagligt eller opassande i ett civiliserat samhälle? Men en rättighet är det ju inte. Jag vet att dina kompisar är världsmästare på att bli kränkta av allt möjligt och att det finns arméer av folk som ser till att få alla som säger emot att ge sig och underkasta sig den fascistiska övervakningsstatens vilja. #JagÄrHär t.ex är över 70 000 pers och nu har Leif Östling stött på dem två gånger och fått sparken två gånger.
Citera
2019-11-03, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att ge kvinnor samma rättigheter som män var historiens största misstag. Det kan mycket väl störta vår civilisation, om männen inte sätter ner foten ordentligt. Går det bra för matriarkatet Sverige tycker du?

Det var inget misstag. Nu har vi ett empiriskt bevis. Svenska kvinnan är den mest misslyckade folkgruppen i mansklighetens historia. Hela skolsystemet är uppbyggt för tjejer. Tjejer får generösare betyg än killar. Rättssystemet omhuldar kvinnor. Kvinnor får mer bidrag än någonsin. Kvinnor kvoteras in här och var. Ändå lyckas män bättre. Här i Kina kan kvinnor bara drömma om att få svenska kvinnans förutsättningar. Ändå lyckas kinesiska kvinnan bättre än den svenska.

Svenska kvinnan har en peak 18-25 då de är attraktiva. Sedan skaffar de familj för att sluta upp som frånskilda bittra lattemorsor som spar sina sista slantar till att åka till Gamba, pimpla vin och köpa sex, samtidigt som de beklagar sig över att svenska män åker till Thailand.

Folk brukar säga att en kille som åker till Thailand/Ukraina/Afrika och skaffar en fru är en loser. På vilket sätt? Dessa kvinnor går inte runt och klagar på andra över sina egna misslyckade liv. Dessa kvinnor har en feminitet svenska kvinnor kan drömma om. Om något går snett så arbetar dessa kvinnor hårt för att fixa det, medan svenska kvinnor gråter ut i aftonhoran och kräver att andra ska fixa hennes liv. Om dessa kvinnor säger nej till sex för att de har huvudvärk, så är det för att de verkligen har en jävla huvudvärk. Svenska kvinnan släpper bara till om hon kan tjäna något på det.

Svenska kvinnan anklagar dessa tjejer för att vara horor, att det bara är betalsex. Ingen svensk tjej/kvinna släpper till utan indirekt betalning, middag, groggar mm. INGEN! Skillnaden är att svenska kvinnan slösar pengar på att gå ner sig själv i skiten i form av olika droger mm. Andra kvinnor investerar pengarna i familjen. Även i killen som betalade för sig.

Nej, den svenska kvinnan kommer gå till historien som den ensammaste mest misslyckade individen i historien. Undantag finns, men är svåra att hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in