Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och på vilket sätt kan män idag inte bestämma över sin kropp menar du?
Manlig omskärelse görs på från åtta dagar gamla pojkar. Har de lämnat samtycke?
Nej. Det är olaglig på flickor trots att de görs av exakt samma anledning. Kultur och religion.
Jag anser att all könsstympning som inte är medicinskt påbjuden ska förbjudas omgående och vill de bli av med sina förhudar, får de bekosta detta själva när de fyllt 18.
Citat:
Ha mindre likhet inför lagen?
Ja, det har vi inte. Kvinnor mördar barn, men det kallas inte mord förrän efter en viss ålder. Bara om män gör det.
"hon kanske inte mår så bra, så vi ursäktar detta ett tag"...
Citat:
och, återigen försök nångång fatta hur den kvotering vi nu mest har funkar. Den funkar aldrig så att mindre meriterade för förtur över mer meriterade.
Aldrig. Det är den mest ologiska slutsats du kan göra. Dubbelfel till och med.
Vad ska du med positiv särbehandling till om du vill ha de mest meriterade och det redan är de mest meriterade som väljs?
Jo, för att mindre meriterade kvinnor ska kunna ta mer meriterade mäns plats. Pga vagina.
Ja, det är diskriminering i sin renaste form.
Citat:
Sen rätten till reproduktion...tycker du det är rimligt att den rätten ska övergå ex, andras rätt till sin egen kropp?
Barnet i magen är inte din kropp. Det är en egen kropp som är lika mycket pappans som mammans.
Citat:
Och ska detta i sånt fall även gälla tvärtom? till mäns nackdel?
ex. kvinna vill reproducera sig, ska därför ges juridisk rätt att avtvinga spermier från en utvald man?
Den rätten har hon redan. Att bli inseminerad, men det vore ren fascism att få kräva det av valfri man. Lite som att jag skulle kunna kräva att få sätta på vickan i stjärten. Nej, ni får nöja er med att ni har rätt att få bli inseminerade i Sverige och ingen kommer fråga er om ni har en partner eller relationer. Jag ska inte ens fråga mig om en singelman skulle få adoptera en ung flicka utan partner...
Citat:
alternativt, är detta i en framtid går genomföra, påtvinga en man att operera in ett icke önskat foster i sin egen kropp?
Vad skulle poängen vara med det? Det skulle inte överleva fem minuter.
Citat:
I sverige idag så har vi inga juridiska manliga rättigheter som kivnnor inte har, vad jag kan komma på nu, som inte har med nån typsik manlig funktion att göra, ex rätten till prostataoperationer, plastikkirurgi som rör kuken eller dylikt.
Det lät krystat. Vill du omformulera dig lite, och kanske beskriva de där operationerna och någon "har rätt till dem"?
Citat:
men ute i världen finns det gott om sådana exempel, behöver jag kanske dra dem?
Varsågod. Jag kan säga om det är relevant för Sverige, för direkta översättningar mellan länder funkar inte alltid.
Citat:
Däremot så kan där finna sociala rättigheter...dvs normstyrda sådana som kan drabba kivnnor, men mindre män, ex våldtäkter.
Vad är normstyrda sociala rättigheter?
Är inte "norm", normalt socialt accepterat utfall? Dvs sånt man kan mäta upp när alla gjort som de själva valde? Sociala rättigheter är väl dels allt som inte är olagligt eller opassande i ett civiliserat samhälle? Men en rättighet är det ju inte. Jag vet att dina kompisar är världsmästare på att bli kränkta av allt möjligt och att det finns arméer av folk som ser till att få alla som säger emot att ge sig och underkasta sig den fascistiska övervakningsstatens vilja. #JagÄrHär t.ex är över 70 000 pers och nu har Leif Östling stött på dem två gånger och fått sparken två gånger.