Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-29, 08:01
  #1
Medlem
Jag var på sjukhus igår pga att örat svullnar hela tiden efter slag.

Det var 4e gången jag besökte dem för att det svullnar nästan över natten efter att de tömt ut med hjälp av sprutor det som samlats.

Igår beslöt läkarn att sy fast en kompress med avsikt att det skall hålla press mot svullnaden och det skall tas bort imorgon, dvs 2 dar. Med bedövning gick det att leva igenom ingreppet men fram mot natten hemma gjorde det alltmer ont.

Först kändes det som att nånting nöp sig fast på örat men efter ett tag gjorde det nåt skarpt, så in i djävulens ont, jag undrar hur jag alls lyckades sova. Jag kan inte vidröra kompressen utan att känna ont samt att det svullnat över hörselgången så jag hör mer ihoptäppt sas.

Tänkte ingreppet igår kanske har gått fel, skall jag gå till akuten eller vänta till imorgon då jag har tid hos dem ? Nån som har en aning ifall det skall göra såhär ont ?
Citera
2019-10-29, 08:38
  #2
Medlem
Jag tror du borde få det kollat. Du kan väl bara gå till en sköterska och visa det och förklara smärtan om inte annat, så hämtar hon en läkare om det behövs.
Citera
2019-10-29, 08:44
  #3
Avstängd
Kick88s avatar
Visst gör det lite ont efter kirurgi, men det bör kanske inte göra jätteont.

Prata med nån sjuksyster om det. Det ska inte göra jätteont. (Bara lite ont)

Du ligger i konvalescens och då gör det lite ont när kroppen återhämtar sig.

Det måste du faktiskt acceptera att det finns en återhämtningsperiod med lite smärta involverad.
__________________
Senast redigerad av Kick88 2019-10-29 kl. 08:53.
Citera
2019-10-29, 08:51
  #4
Medlem
OK tack för era svar, jag sticker iväg strax.
Citera
2019-10-29, 10:03
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Har du inte fått några Oxy-tabletter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback