2019-11-02, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag skulle inte heller lägga upp en bild på löneslipp eller liknande, varför liksom? Det känns väl lite som det kvittar om alla tror på en eller inte så länge man talar sanning.

Jag tjänar 90k och inte fan kommer du se mig lägga upp några bilder på kontrakt eller löneslipp.

Fast nu går du ot, vi pratar ju om TS här och inte om din lön. Jag har inte frågat efter din lön så det är helt ot.
Citera
2019-11-02, 10:55
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Fast nu går du ot, vi pratar ju om TS här och inte om din lön. Jag har inte frågat efter din lön så det är helt ot.

Jag vill bara highlighta det faktum att de flesta skiter högaktningsfullt om du tror dem eller inte, detta gäller troligtvis TS också.
Citera
2019-11-03, 02:55
Medlem
Splatt3rs avatar
Förstår verkligen inte varför folk blir helt bananas över den lönen TS påstår sig ha, jobbar själv inom lager som vanlig Teamleader och ligger på 31 brutto, tidigare på annat lager som orderplockade, där låg jag på 28
Citera
2019-11-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Med den lönen är det lite märkligt du haft betalningsanmärkning eller kanske fortfarande har?

Varför skulle man behöva ta lån på 80k om man tjänar 55k i månaden?

(FB) Ta lån på Ca 80.000 med betalningsanmärkning UTAN skulder.

Hur tror du jag löste min skulder egentligen 😌? Jag skaffade mig en bra inkomst och betalade av allt utan att behöva få utmätning. Det där.var väldigt nära efter jag betalat av mina skulder och hade inte hunnit bygga upp någon buffert ännu och behövde en bil! Samma år hade jag närmare 700k i taxerad inkomst som 23 åring så ja det är möjligt!
Citera
2019-11-04, 07:49
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splatt3r
Förstår verkligen inte varför folk blir helt bananas över den lönen TS påstår sig ha, jobbar själv inom lager som vanlig Teamleader och ligger på 31 brutto, tidigare på annat lager som orderplockade, där låg jag på 28

Det var det jag skrev innan Är inte alls förvånad över lönerna på lager runt om i Sverige.

Jag har insyn i lönerna för de stora drakarna (matgrossisterna) i Sverige. ICA, Lidl, Coop, Menigo, Svensk Cater och Dagab. De som arbetar som orderplockare på dessa lager har en bruttolön på 26-28k. När man pratar om dessa löner så måste man ha i åtanke att det är OB och provision (provision på vissa lager) men OBn ger faktiskt väldigt mycket. Arbetar du bara mån-fre 14.00-23.00 så får du 5800-6000 kr i bara OB på en månad.

Gruppcheferna ligger på över 30k brutto utan universitet eller högskoleutbildning.
Citera
2019-11-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprii
Ja absolut, men samtidigt kanske man ska hålla sig på en någorlunda rimlig nivå? Skulle jag föreslå 45 skulle jag förmodligen frambringa skrattanfall.

Jag skrattar fortfarande efter att ha läst att du vill ha 37000 för att ansvara för personer på ett lager
Citera
2019-11-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
HAHA du kan glömma 37-38000 för att sitta på din feta röv och leka "viktig" på ett ruttet lager. Sikta du på 34k, men då ska det vara skift. Att "sikta" på 34k med 7-16 tider kan du bara FETGLÖMMA

Ja herregud. vem skulle betala 38 lax. 38000*1,45 med pension, skatt 12 mån = 661 200 kr för en lager halv boss? om de säljer tex varor med genomsnittlig vinst 20% som inte är ovanligt i detaljhandeln måste de sälja för 661200 / 0,2 *1,25 /12/21= 16400 kr per dag bara för att gå jämnt upp med lönen sen har de fler som ska ha lön tex annan säljpersonal, lokal m.m.
Citera
2019-11-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Hur tror du jag löste min skulder egentligen 😌? Jag skaffade mig en bra inkomst och betalade av allt utan att behöva få utmätning. Det där.var väldigt nära efter jag betalat av mina skulder och hade inte hunnit bygga upp någon buffert ännu och behövde en bil! Samma år hade jag närmare 700k i taxerad inkomst som 23 åring så ja det är möjligt!

Han hade 700 lax i årsinkomst vid 23 års ålder. Nu när han är äldre ska han försöka få jobb som lager kille + allt i allo med 465 lax om året. ok? vad är det för tjänster? Varför skriver du inte vilken yrkestitel det handlar om och typ av jobb. Bara lite lösryckta sysslor som ingår i "jobbet"
Citera
2019-11-06, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det var det jag skrev innan Är inte alls förvånad över lönerna på lager runt om i Sverige.

Jag har insyn i lönerna för de stora drakarna (matgrossisterna) i Sverige. ICA, Lidl, Coop, Menigo, Svensk Cater och Dagab. De som arbetar som orderplockare på dessa lager har en bruttolön på 26-28k. När man pratar om dessa löner så måste man ha i åtanke att det är OB och provision (provision på vissa lager) men OBn ger faktiskt väldigt mycket. Arbetar du bara mån-fre 14.00-23.00 så får du 5800-6000 kr i bara OB på en månad.

Gruppcheferna ligger på över 30k brutto utan universitet eller högskoleutbildning.

Ja, jobbade själv på livsmedelslager innan universitetet (och sommarjobbade där under studierna) och kan intyga att lagerchefer och arbetsledarna/småpåvarna tjänade bra, enl. ryktena då. Detta var 10 år sedan ska tilläggas. Då reagerade även jag på det, i mitt tycke, "oproportionerligt höga" lönerna i förhållande till utbildningsnivån. Inte av missunnsamhet utan med tanke på att de var högre än vad många akademiker med några års erfarenhet tjänade.

Lager är ganska bra betalt i förhållande till hur enkelt det är. Dock kan det vara fysiskt tungt i perioder. Sedan är det som många skriver, olika tillägg slår väldigt mycket på lönen. OB, kyl/frys, risk, skift, ackord osv. "Trucktillägg" har jag för mig att det fanns något som hette.

Helt okvalificerat är arbetsledare inte, men lager och dylika arbetsplatser värdesätter praktisk erfarenhet och verksamhetskännedom högre än akademiska meriter. De rekryterar även gärna från de egna leden. Så det är det faktum att TS jobbat inom (samma) lager tidigare - och i arbetsledande roller - som drar upp lönen om han "går över" till tjänstemannasidan.

Så tycker inte att det är konstigt. När jag var nyexad akademiker, tjänade butikspersonal mer än mig. Däremot har vi ofta en brant löneökningskurva som speglar vår erfarenhet/kompetens.
Senast redigerad av olofzzon 2019-11-06 kl. 07:39.
Citera
2019-11-06, 15:15
Medlem
certinaknoxs avatar
Horunge Carprii vart är du? Berätta hur det gick med mötet om din lön
Oavsett om du fick 38k eller 48k, vi är intresserade och nyfikna!

Men jag antar att du bara är ett troll i mängden, såklart. Fortsätt sälja ditt knark ist
Citera
2019-11-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av king-of-f----world
Han hade 700 lax i årsinkomst vid 23 års ålder. Nu när han är äldre ska han försöka få jobb som lager kille + allt i allo med 465 lax om året. ok? vad är det för tjänster? Varför skriver du inte vilken yrkestitel det handlar om och typ av jobb. Bara lite lösryckta sysslor som ingår i "jobbet"

Jag tror du misstar mig för att vara TS! Jag är inte i samma situation som TS
Citera
2019-11-06, 15:23
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Horunge Carprii vart är du? Berätta hur det gick med mötet om din lön
Oavsett om du fick 38k eller 48k, vi är intresserade och nyfikna!

Men jag antar att du bara är ett troll i mängden, såklart. Fortsätt sälja ditt knark ist

Inlägg #113, sidan 10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in