2015-06-19, 23:54
Medlem
Tjenare!

Jag har betalningsanmärkningar hos kronofogden men har betalat bort alla mina skulder både dit och till inkasso. Nu är jag sugen på att ta ett Privatlån till en ny bil eftersom jag har så pass bra inkomst och min nuvarande bil PRECIS gått döden till mötes.

Inkomst år: 550.000 :- Brutto och har fast anställning sen 1 år tillbaka.
Vart kan jag vända mig för lån?

Tack på förhand

-Iz
Citera
2015-06-20, 03:05
Medlem
Till och med bluestep kräver att du har haft fast anställning sedan 3år minst.

Om du skulle hitta någon smslånföretag som ger ut eller även om du skulle lyckas övertala bluestep att bortse från rutinen så snackar vi om MINST 30% ränta!

Så om du är smart och har så bra inkomst så tycker jag att du ska spara till en bil, köp en billig sålänge. Om du är dum så kör på, googla lån med betalningsanmärkningar, men då jävlar är du dum.
Citera
2015-06-20, 03:43
Medlem
alienfins avatar
Varför betala massa ränta? Köp en skitbil och spara ihop till din bil du vill ha istället.
Folk är ju puckade på riktigt.
Citera
2015-06-20, 07:54
Medlem
Håller med alienfin, hellre köpa en skitbil för kanske 20000 än att betala ränta.
Citera
2015-06-20, 08:32
Medlem
leathermouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Tjenare!

Jag har betalningsanmärkningar hos kronofogden men har betalat bort alla mina skulder både dit och till inkasso. Nu är jag sugen på att ta ett Privatlån till en ny bil eftersom jag har så pass bra inkomst och min nuvarande bil PRECIS gått döden till mötes.

Tack på förhand

-Iz

Marginalenbank har ett omstartslån. Du är kvalificerad till det som det ser ut med denna information.
Däremot så är räntan ofta väldigt hög där och följer inte börsen som hos storbankerna. Företaget jag arbetar på har tagit haft hand om vissa tjänster för dem, så därav har jag lite koll.
Citera
2015-06-20, 09:15
Medlem
med den inkomsten skulle jag utan tvekan köpa en billig bil för säg 6000 å kört tills jag sparat ihop nämnd summa...
Citera
2015-06-20, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leathermouth
Marginalenbank har ett omstartslån. Du är kvalificerad till det som det ser ut med denna information.
Däremot så är räntan ofta väldigt hög där och följer inte börsen som hos storbankerna. Företaget jag arbetar på har tagit haft hand om vissa tjänster för dem, så därav har jag lite koll.

Du som har koll, kan du vara vänlig och förklara det fetstilta.
Citera
2015-06-20, 09:23
Avstängd
Omstartslånet hos Marginalen kräver att man har äger bostad, som man sätter som pant. Med din årslön på 550 000 tar det väl max 6 månader att spara ihop den summan du behöver till din bil. Gå
till bilhandlaren, lägg en deposition för bilen du vill ha.
Citera
2015-06-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Tjenare!

Tack på förhand

-Iz

Betalningsanmärkningar är inget kronofogden har något att göra med, utan kreditupplysningsföretagen
Hur som helst, är din skuldsaldohistorik ren, dvs, har du varit fri från skulder för indrivning senaste 24 månaderna? Hur många är anmärkningarna? är dom färsk?
"din bank" kan köpa någon anmärkning om man varit skötsam mot dem, men då ska det vara en enda och helst ligga ett par år tillbaka i tiden och det ska inte finnas något skuldsaldo i historiken.
Citera
2015-06-20, 16:57
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathermouth

Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Du som har koll, kan du vara vänlig och förklara det fetstilta.

Även jag är väldigt nyfiken på en förklaring kring detta påstående. Du har ju koll, vilket innebär att du säkerligen kan förklara vad du menar.

PS. Hur fungerar omstartslånet om man saknar bostadsrätt/fastighet som säkerhet? En bolåneränta på, i genomsnitt, 7.45% (maj 2015) känns ju som rena fyndet.
Senast redigerad av ZdravoKobila 2015-06-20 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in