2019-10-28, 11:40
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Den enkla formen som finns för detta är att begära 10% över vad du kräver, således begär du 40700kr om det är 37000 du vill ha.
Det var det fräckaste jag hört! 10% över HAHA. Du kan inte vara annat än en sketen lagerarbetare som går laget runt efter jobbet och tömmer gubbarna.

TS ska inte tro att han kan tjäna 30+ och jobba 7-16 på ett sketet lager. Det är ett yrke som automatiseras för fullt i detta nu, och inget bristyrke direkt. Vilken skolungdom som helst kan göra jobbet. Inget svårt att delegera uppgifter till en grupp höns
Citera
2019-10-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
HAHA du kan glömma 37-38000 för att sitta på din feta röv och leka "viktig" på ett ruttet lager. Sikta du på 34k, men då ska det vara skift. Att "sikta" på 34k med 7-16 tider kan du bara FETGLÖMMA

Hur är det med läsförståelsen? Jag vet att jag kommer få minst 34 000. Det är minimum på den positionen på detta lager.
Citera
2019-10-28, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caprii
Det är fakta. Verkar vara svårt för dig att ta in att man kan klättra karriärsmässigt och lönemässigt utan högskoleutbildning.

Nu - tillbaka till min fråga tack!

Jag svarade ju på din fråga.
Citera
2019-10-28, 11:53
Bannlyst
Citat:
Hur är det med läsförståelsen? Jag vet att jag kommer få minst 34 000. Det är minimum på den positionen på detta lager.

Jag förstod vad du skrev men tror du ljuger om det för den arbetsuppgiften och varför skulle ni vara två på samma post? Då det inte är ett svårt arbete kan de lätt hitta någon annan som inte vill ha överlön för ett sådant position på ett lager.

Vilka lager har du jobbat på, stora eller små och vad har varit dina tidigare uppgifter och varför erbjöds du den tjänsten, var den vakant?
Senast redigerad av DrMuffins 2019-10-28 kl. 12:36. Anledning: skrev läste men jag menade "skrev"
Citera
2019-10-28, 11:56
Bannlyst
Citat:
Hur vet du det då? Har din chef sagt det eller baserar du det på din kollegas lön (om den nu är sann)?
Har inga problem med att förstå vad du skrev, vad får dig att tro att jag inte förstod vad du skrev?
Citera
2019-10-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Jag förstod vad du läste men tror du ljuger om det för den arbetsuppgiften och varför skulle ni vara två på samma post?

Mina uppgifter stämmer, förstår inte riktigt vad meningen med att ljuga skulle vara.

Mina uppgifter i TS och min fråga är genuin.

Vi är inte två på samma post, vi kommer vara totalt 6 st arbetsledare på lagret. Det är olika avdelningar/kunder.
Citera
2019-10-28, 11:58
Bannlyst
Citat:
Mina uppgifter stämmer, förstår inte riktigt vad meningen med att ljuga skulle vara.

Mina uppgifter i TS och min fråga är genuin.

Vi är inte två på samma post, vi kommer vara totalt 6 st arbetsledare på lagret. Det är olika avdelningar/kunder.

Jag vet inte heller anledningen, men lönen låter helt orimlig för lagerjobb. Vad är det för lager (du behöver inte säga namnet) men är det är väldigt stort lager?
Citera
2019-10-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Jag vet inte heller anledningen, men lönen låter helt orimlig för lagerjobb. Vad är det för lager (du behöver inte säga namnet) men är det är väldigt stort lager?

Vet inte om jag har haft tur i arbetslivet men när jag endast var lagerråtta och inte hade ansvar varken för personal eller kund så fick jag mellan 25-29 innan skatt.

Har faktiskt inte varit med om att någon jag träffat på som är lagerarbetare på heltid har haft mindre än 25-27.

Självklart ska man ha mer i lön om man har personalansvar och kundkontakt/ansvar, fakturerar etc..

Stort och stort.. allt är relativt. Vi kommer vara ca 20 tillsvidareanställda, sen brukar det vara 10-20 inhyrda i högsäsong och mellan 0-5 inhyrda i lågsäsong.
Citera
2019-10-28, 12:04
Bannlyst
Citat:
Det är fakta. Verkar vara svårt för dig att ta in att man kan klättra karriärsmässigt och lönemässigt utan högskoleutbildning.

Nu - tillbaka till min fråga tack!

Klart man kan klättra men utan högskoleutbildning blir det svårt att begära den lönen, vad tjänar du i dagsläget? Normalt är det att man får en ökning med cirka 10-15 %.
Citera
2019-10-28, 12:05
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Hahahahah "minimum på den positionen" vilken jävla myttare! Det smattrar mytter från dig på lagret också säkert. Dröm dig vidare mot 24k istället, det är en mer rimlig lön för den positionen. Men visst, klart du kan gå in och säga "40k tack", och bli gapskrattad i ansiktet av din chef, och sen mobbad på jobbet av dina kollegor för din 24k lön som du slutligen fick.

I övrigt, stort lycka till! Filma gärna när du säger "hade tänkt mig 40k". Vill gärna höra chefens reaktion HAHAHAHHA!
Citera
2019-10-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Hahahahah "minimum på den positionen" vilken jävla myttare! Det smattrar mytter från dig på lagret också säkert. Dröm dig vidare mot 24k istället, det är en mer rimlig lön för den positionen. Men visst, klart du kan gå in och säga "40k tack", och bli gapskrattad i ansiktet av din chef, och sen mobbad på jobbet av dina kollegor för din 24k lön som du slutligen fick.

I övrigt, stort lycka till! Filma gärna när du säger "hade tänkt mig 40k". Vill gärna höra chefens reaktion HAHAHAHHA!

Blir verkligen road av era svar, vad har ni för jobb egentligen där det är standard med så låg lön?
Jag har 31 innan skatt i dagsläget. Då har jag just nu varken personalansvar eller kundansvar.
Citera
2019-10-28, 12:10
Bannlyst
Citat:
Blir verkligen road av era svar, vad har ni för jobb egentligen där det är standard med så låg lön?
Jag har 31 innan skatt i dagsläget. Då har jag just nu varken personalansvar eller kundansvar.

Ta kort på din lönespec där du kladdar över sådant i Paint eller något liknande, som gör du inte outar dig eller företaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in