Citat:
Ursprungligen postat av
MrSvensson
Så bara för att han inte haft tillgång till de dokument som nämner aliens, så betyder det att de inte finns?
Trams.
Nu vet jag ju dock inte hur det är sagt, han kan mycket väl ha sagt "Jag har inte funnit bevis" sedan har aftonbladet översatt det till sin fördel..
Orkar inte lyssna på podcast.
Snowden har ingen anledning att ljuga om aliens; ni vetenskapsalfabeter förstår er inte på varken astrofysik eller biologisk evolution. Hade ni förstått dessa två grundläggande vetenskapliga områden så hade ni också förstått varför vi aldrig har blivit besökta eller kontaktade av utomjordingar. Liv rent allmänt och intelligent liv i synnerhet är extremt sällsynt ute i universum, och vi kan faktiskt vara helt ensamma i hela detta universum, och även om vi inte är det så är vi verkligen en av få planeter där liv existerar. Och även om universum kryllar av liv, så är det verkligen ingen lätt grej att färdas minst 4 ljusår. Allt snack om aliens är bara crackpot trams från paranoida iDioter som har sett för många Hollywoodfilmer.
Chemtrails är också stupid bullshit, och att Snowden säger att han inte hittade några chemtrailsdokument, det köper jag till 100%. Ni chemtrailstorskar har tjatat i över 10 år nu, att regeringar håller på att folkmörda oss via chemtrails, och inget har hänt hittills. Tvärtom så bara fortsätter jordens befolkning att öka, och vi har aldrig varit så här många tidigare (7.8 miljarder). Om det vore så väl, att regeringar hade planer på att folkmörda några miljarder överflödiga skräpmänniskor (det behövs verkligen en Thanos). Det är bara iPhonemänniskor och liknande iGnoranta iDioter som tror på chemtrails och aliens.
Månlandningen var inte fake. Mythbusters tror jag det var, gjorde ett utmärkt avsnitt om månlandningen.
Det enda jag inte köper av det Snowden tog upp hos Rogan, är 9/11, men sedan kan just den biten vara lite väl hemlighetsstämplad eller något liknande, vore ju korkat av USA:s regering att förvara sådana landsförrädiska dokument där en datorhackare enkelt kan komma åt dem. Alternativt kan det vara så att USA:s regering kanske inte hade en sådan stor roll i 9/11, och att det var privata aktörer som orkestrerade det hela. Eller så kan det också vara så att Snowden känner till mer om 9/11 än vad han vill delge offentligt, eftersom han är medveten om att ifall han sa något i stil med "the US government did it", så hade det blivit en våldsam revolution i USA och hela landet hade försatts i ett blodigt inbördeskrig och det hade varit slut på USA för alltid därefter (Kina, Mexiko, och resten av Sydamerika hade invaderat USA, attackerat och konfiskerat USA:s kärnvapen osv). Så troligtvis håller Snowden tyst om 9/11 mer av en ansvarsplikt för landet, om han nu faktiskt vet något.
Och självklart är climate change på riktigt och människan står för 110% av temperaturökningarna. Sluta vara efterblivna ansvarslösa konservativa iDioter i den här frågan; vår miljöpåverkan är på riktigt och ett mycket allvarligt problem, och vi måste börja ta ansvar för biosfären, med allt vad det innebär (veganism, industrihampa och vertical farming).
Ska kolla klart på resten av avsnittet senare, såg bara halva.