Som sagt, SD liberaliseras för varje dag som går. SD vill inte längre gå ut ur EU, man vill tillåta homoadoptioner, och abort vecka 18(!). Allt fler liberaler får högre postioner inom partiet och då är det klart att partiet ändras TOTALT. Inte mycket skillnad mellan M, KD och SD längre, inte ens på invandringsfrågan...
Kolla bara på vad Paula Bieler skriver på instagram:
Citat:
När jag för tio år sedan gick med i SD var motståndet mot samkönades möjlighet att adoptera en av få frågor jag hade svårt för, och som jag hoppades få vara med och ändra. På (dåvarande) SDU:s kongress 2011 var jag i princip ensam om att reservera mig till förmån för att byta hållning (någon mer röstade som jag, men reserverade sig därefter inte mot beslutet). 2014 offentliggjordes min hållning, då jag i ett personligt moraltest med ja- och nejfrågor i podden Synfält Framåt valde att just svara personligt i stället för att företräda partilinjen. I samband med detta skrev jag också ett blogginlägg om min hållning (se länk i kommentarerna). De senaste Landsdagarna kom äntligen en motion från Ungsvenskarna i frågan, som vann visst gehör, där partiledningen fick i uppdrag att se över principprogrammets skrivningar på området. Jag har inte alltid hållit med om beslut som vi i ledningen fattat, men detta välkomnar jag helhjärtat. Varje barn förtjänar att få en chans att komma till ett stabilt och kärleksfullt hem. Könssammansättningen på föräldrarna är knappast avgörande för detta. Jag är därför glad och stolt över att förhoppningsvis får vara med och klubba igenom just denna ändring på de kommande Landsdagarna om en knapp månad.