2019-10-26, 12:41
Medlem
liksom-fbs avatar
Ser ut som skillnaden mellan SD och V minskar för varje dag nu.

Börjar väl mest bli någon liten skillnad i omfattning av statens plundring och omfördelning som skiljer de partierna.
Citera
2019-10-26, 13:11
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Om ditt argument hade haft relevans hade vi kunnat diskutera din jämförelse, men nu finns ju inte den relevansen eftersom pedofili (i meningen barnsexbrott) är olagligt och homosexualitet inte är olagligt (i Sverige) eftersom det inte skadar någon. Två samtyckande vuxna måste väl rimligtvis få ha sex om de önskar det? Du behöver inte dra upp syskonargumentet nu, utan försök vara saklig om du vill ha en fortsatt diskussion.

Jodå, mitt argument är i högsta grad relevant och jag tolkar dig som att en legalisering av pedofili skulle göra dig lika positivt inställt till det som till homosexualitet. Till din glädje arbetar liberaler och marxister hårt också för en legalisering av pedofili. Senast CUF med sitt utspel i Sverige. Under 1970-talet var legalisering av pedofili en viktig fråga för vänstern.
Citera
2019-10-26, 22:38
Medlem
Nordelfs avatar
Är väl självklart. Nästan överraskande sent t. o, m.

SD har väl varit ett HBTQ-parti i sådär 10 år nu?
Citera
2019-10-27, 00:40
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Det här är ett tragiskt misstag, som tyvärr var tydligt kommande redan strax efter valet förra året. Men mediala utspel är en sak och hur den exakta programskrivningen blir en annan.
Citera
2019-10-27, 01:02
Medlem
Som sagt, SD liberaliseras för varje dag som går. SD vill inte längre gå ut ur EU, man vill tillåta homoadoptioner, och abort vecka 18(!). Allt fler liberaler får högre postioner inom partiet och då är det klart att partiet ändras TOTALT. Inte mycket skillnad mellan M, KD och SD längre, inte ens på invandringsfrågan...

Kolla bara på vad Paula Bieler skriver på instagram:
Citat:
När jag för tio år sedan gick med i SD var motståndet mot samkönades möjlighet att adoptera en av få frågor jag hade svårt för, och som jag hoppades få vara med och ändra. På (dåvarande) SDU:s kongress 2011 var jag i princip ensam om att reservera mig till förmån för att byta hållning (någon mer röstade som jag, men reserverade sig därefter inte mot beslutet). 2014 offentliggjordes min hållning, då jag i ett personligt moraltest med ja- och nejfrågor i podden Synfält Framåt valde att just svara personligt i stället för att företräda partilinjen. I samband med detta skrev jag också ett blogginlägg om min hållning (se länk i kommentarerna). De senaste Landsdagarna kom äntligen en motion från Ungsvenskarna i frågan, som vann visst gehör, där partiledningen fick i uppdrag att se över principprogrammets skrivningar på området. Jag har inte alltid hållit med om beslut som vi i ledningen fattat, men detta välkomnar jag helhjärtat. Varje barn förtjänar att få en chans att komma till ett stabilt och kärleksfullt hem. Könssammansättningen på föräldrarna är knappast avgörande för detta. Jag är därför glad och stolt över att förhoppningsvis får vara med och klubba igenom just denna ändring på de kommande Landsdagarna om en knapp månad.
Citera
2019-10-27, 01:11
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
"Sverigemokraternas ledning vill nu överge sitt tidigare motstånd mot att homosexuella ska få adoptera barn, rapporterar Ekot."

https://www.friatider.se/kesson-ska-...osexadoptioner

Vad ska man säga? Läser inte SDare statistik där det framgår att homosexuella förgriper sig på barn i mycket större utsträckning än heterosexuella? Och nyligen framkom det att de är pro-abort vilket är sinnessjukt. Negrer och araber får gärna göra abort men som vi alla vet så är det negrer och araber som föder extremt många barn medans sevsnak kvinnor hellre vill knulla runt och göra abort och satsa på karriären. Varför SD tar extrema normalbögstagningar och gör dem till sin poltik förstår jag inte.

Är det rätt eller fel av SD att lägga om sin politik så att den blir precis lika urvattnad som de andra mittenpartiernas politik? Vad är egentligen skillnaden mellan SD och KD idag?

Det blir svårt att argumentera att bara man-kvinna ska få adoptera barn när det kommer vara höga krav för att få adoptera, så svårt att se att kvinna-kvinna eller man-man skulle vara sämre föräldrar än någon som föder fram avkomlingar lite hipp som happ.

Det är svårt att vara emot något sådant och de som är "för" något vad gäller liberala rättigheter brukar oftast vinna till slut. Så har det skett inom alla anda partier och så kommer det bli inom SD med.

Sedan lär inte HBTQ gruppen börja rösta på SD i någon stor utsträckning bara för att SD vänder kappan efter vinden, men kan bli lite svårre att skrämma om SD om SD har ungefär samma syn som alla andra på dessa frågor.
Citera
2019-10-27, 01:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jesus Kristus, hur fungerar en som du? Vad är det som pågår i ditt huvud? Jag är faktiskt väldigt intresserad, för jag kan på fullaste allvar inte föreställa mig att sådana som du verkligen existerar där ute i verkligheten..

Well de flesta tycker som hen skriver. Det är ni som vill leka "kyrkan på 1800 talet" som är en klar minoritet.

Finna många kassa heterosexuella som inte var så lämpade att bli föräldrar. Att jämföra homosexualitet med pedofili är bara löjligt.
Citera
2019-10-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det blir svårt att argumentera att bara man-kvinna ska få adoptera barn när det kommer vara höga krav för att få adoptera, så svårt att se att kvinna-kvinna eller man-man skulle vara sämre föräldrar än någon som föder fram avkomlingar lite hipp som happ.

Det är svårt att vara emot något sådant och de som är "för" något vad gäller liberala rättigheter brukar oftast vinna till slut. Så har det skett inom alla anda partier och så kommer det bli inom SD med.

Sedan lär inte HBTQ gruppen börja rösta på SD i någon stor utsträckning bara för att SD vänder kappan efter vinden, men kan bli lite svårre att skrämma om SD om SD har ungefär samma syn som alla andra på dessa frågor.
Det går inte att kalla sig (SDemokrater) för opposition när man förespråkar samma sak som resten.

Jodå, HBTQ-människor börjar redan söka sig till SD för att sprida sina ideér, kolla bara på denna kille. Han ska arbeta för SD i nästa valrörelse...
Citera
2019-10-27, 01:34
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Det går inte att kalla sig (SDemokrater) för opposition när man förespråkar samma sak som resten.

Jodå, HBTQ-människor börjar redan söka sig till SD för att sprida sina ideér, kolla bara på denna kille. Han ska arbeta för SD i nästa valrörelse...

Du behöver ju inte vara emot saker o ting bara för att. Det här är ju för de flesta en "skitsak" som inte kommer påverka hur de kommer rösta.

Debatterna blir dock tråkigare när alla ska stå och hålla med varandra. SD kommer aldrig bli feminister, hbtq osv parti så att gulla med dem allt för mycket kommer inte ge något ändå.
Citera
2019-10-27, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Du behöver ju inte vara emot saker o ting bara för att. Det här är ju för de flesta en "skitsak" som inte kommer påverka hur de kommer rösta.

Debatterna blir dock tråkigare när alla ska stå och hålla med varandra. SD kommer aldrig bli feminister, hbtq osv parti så att gulla med dem allt för mycket kommer inte ge något ändå.
Men det är (har varit) "skitsakerna" som skiljer partierna åt. Alla riksdagspartier har ungefär samma lösningar på huvudfrågorna.
Citera
2019-10-27, 01:41
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Men det är (har varit) "skitsakerna" som skiljer partierna åt. Alla riksdagspartier har ungefär samma lösningar på huvudfrågorna.

Du tror inte att de som röstar på SD gör det framförallt för invandringen/migrationen och kanske lite för lag och ordning? Vad SD tycker om samkönade äktenskap, adoption eller vad de tycker om någon enstaka skattefråga, lär inte påverka speciellt många av deras väljare.
Citera
2019-10-27, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jimmie Åkesson ville även gå i Prideparaden.
https://www.friatider.se/kesson-vill...e-men-f-r-inte

Hans chefsideolog Mattias Hans Karlsson är tillsammans med en småländsk negress som "läser juridik på dubbel fart".

Henrik Vinge är gift med en polska som vill använda abort som ett preventivmedel.

Fast hon är ju inte på något sätt negress, men det kanske är ovidkommande när du ska föra fram din sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in