2019-10-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Pensioner,sjukvård,äldreomsorg och socialtjänst. Definitivt.
Förespråkar du det eller konstaterar faktum?
Citera
2019-10-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Reinfeldt, har du inte hört hans skryt om sin släkt som inte är vit? Han har ju både polsk städkärring och cirkusneger i blodet.
Nä, hade missat det. Men det är väl i linje med hans senaste uttalande om att man inte ska sätta sin egen nation främst.
Citera
2019-10-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Jag blir upprörd när en utlänning förespråkar fri invandring och att riva ner välfärden. Vidrigt!

Reinfeldt var samma, men jävligt farligt. Finns det något parti som inte vill ha fri invandring och riva ner välfärden?
Inga partier säger väl att de vill montera ner välfärden så öppet som den här damen. Hur de sedan agerar är en annan fråga.
Citera
2019-10-20, 18:31
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Förespråkar du det eller konstaterar faktum?

Övertygad om att det vill ske och det är jag positiv till, problemet som jag ser är det område som erbjuder en tjänst, dom konkurrerar inte sinsemellan vilket gör att man måste kvalificera sig.
Citera
2019-10-20, 19:20
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
I debattprogrammet Opinion Live i torsdags debatterade CUF:s utrikespolitiska talesperson Dana Pourkomeylian om Sverige ska halvera flyktingmottagandet som Löfvén önskar. 37 min in i programmet säger hon att det är "välfärdskolossen" som behöver minska, inte flyktingmottagandet.

https://www.svtplay.se/video/2327951...-30?start=auto

Jag har nog aldrig hört en centerpartist säga det så öppet: Det är svenskarnas välfärd som ska monteras ner till förmån för fortsatt flyktingmottagande. Tidigare har det dolts i budskap som att "det är invandrarna som ska rädda välfärden", så det är befriande att höra hur den verkliga agendan ser ut.

Diskutera: Ska flyktingmottagande prioriteras framför svenska folkets välfärd? Vilka delar av det vi brukar anse tillhöra välfärd ska i så fall minskas/tas bort?

Lööf är helt för öppna gränser och ett gränslöst flyktingmottagande, så detta är inga konstigheter.
Citera
2019-10-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Övertygad om att det vill ske och det är jag positiv till, problemet som jag ser är det område som erbjuder en tjänst, dom konkurrerar inte sinsemellan vilket gör att man måste kvalificera sig.
Varför skulle konkurrensen utebli, menar du?
Citera
2019-10-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Lööf är helt för öppna gränser och ett gränslöst flyktingmottagande, så detta är inga konstigheter.
Nej, men hennes väljare kanske inte är helt på det klara med medaljens baksida.
Citera
2019-10-20, 20:46
Medlem
Även Reinfeldt ville ju använda invandringen för att montera ner välfärdsstaten.

MUF har ännu idag i sitt program att avskaffa välfärden så vi kan ha råd med helt fri invandring.
Citera
2019-10-20, 21:01
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Nej, men hennes väljare kanske inte är helt på det klara med medaljens baksida.

Lööf har varit öppen med detta ett bra tag nu. Så Centerpartiets väljare känner nog till vad det är som gäller.
Citera
2019-10-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulbuss
Även Reinfeldt ville ju använda invandringen för att montera ner välfärdsstaten.

MUF har ännu idag i sitt program att avskaffa välfärden så vi kan ha råd med helt fri invandring.
Ja, MUF:arna har väl aldrig varit direkt blyga med vad de vill. Men CUF har åtminstone tidigare svängt till det med att "invandringen ska bekosta välfärden". Nu fick vi veta hur de egentligen tänker.
Citera
2019-10-20, 21:12
Medlem
Detta utspel (och liknande) är ett steg i processen att flytta fokus från den misären utlänningar skapar i Sverige till att fabricera problematisering och skuldbeläggning av svenskarna istället.
Sen är det även ytterst provocerande att en utlänning lägger sig i vad svenskarna har för politiska prioriteringar.
Hur mycket eller lite välfärd vi svenskar ska ha är inget denna individ skall uttala sig om.
Citera
2019-10-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWTC
Detta utspel (och liknande) är ett steg i processen att flytta fokus från den misären utlänningar skapar i Sverige till att fabricera problematisering och skuldbeläggning av svenskarna istället.
Sen är det även ytterst provocerande att en utlänning lägger sig i vad svenskarna har för politiska prioriteringar.
Hur mycket eller lite välfärd vi svenskar ska ha är inget denna individ skall uttala sig om.
Jag undrar om redaktionen bjöd in två invandrare att debattera som en provokation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in