2019-10-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Jag undrar om redaktionen bjöd in två invandrare att debattera som en provokation?
Det är nog ingen högoddsare i varje fall. Dom älskar att skymfa och alldeles för få säger ifrån.
Citera
2019-10-20, 23:07
Medlem
genushexans avatar
Citat:
I debattprogrammet Opinion Live i torsdags debatterade CUF:s utrikespolitiska talesperson Dana Pourkomeylian om Sverige ska halvera flyktingmottagandet som Löfvén önskar. 37 min in i programmet säger hon att det är "välfärdskolossen" som behöver minska, inte flyktingmottagandet.

https://www.svtplay.se/video/2327951...-30?start=auto

Jag har nog aldrig hört en centerpartist säga det så öppet: Det är svenskarnas välfärd som ska monteras ner till förmån för fortsatt flyktingmottagande. Tidigare har det dolts i budskap som att "det är invandrarna som ska rädda välfärden", så det är befriande att höra hur den verkliga agendan ser ut.

Diskutera: Ska flyktingmottagande prioriteras framför svenska folkets välfärd? Vilka delar av det vi brukar anse tillhöra välfärd ska i så fall minskas/tas bort?
Det var mycket bra och kloka inlägg av Dana. Sprid detta så mycket som möjligt så att det blir klart att det är vi på den borgliga sidan som står för en kraftigt ökad invandring. Dana har ju alldeles rätt i att såssarnas välfärdskoloss, men massor med pengar till bidragsparasiter skall bort. Höjd pensionålder, minskad ersättning vid sjukskrivning och kortare sjukskrivningstider är viktigt, vid sidan om nedrusnting.

Synd bara att centern förfallit till såssarnas antisemitism i och med omskärelseförbudet.
Citera
2019-10-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Det var mycket bra och kloka inlägg av Dana. Sprid detta så mycket som möjligt så att det blir klart att det är vi på den borgliga sidan som står för en kraftigt ökad invandring. Dana har ju alldeles rätt i att såssarnas välfärdskoloss, men massor med pengar till bidragsparasiter skall bort. Höjd pensionålder, minskad ersättning vid sjukskrivning och kortare sjukskrivningstider är viktigt, vid sidan om nedrusnting.

Synd bara att centern förfallit till såssarnas antisemitism i och med omskärelseförbudet.

Hm, vilket parti tror du att alla dessa "invandrare" kommer rösta på längre fram? Partiet som lovar "gratis peng" eller partiet som inte gör det?
Citera
2019-10-21, 00:02
Medlem
Citat:

Men borde inte Annie säga detta så att väljarna får veta det? I stället för tjafset om att "det är invandrarna som ska rädda välfärden"?

Citat:

Börjar det kanske gro en liten motståndsrörelse i centerpartiet?
Citera
2019-10-21, 00:07
Medlem
bithaxs avatar
Planen är att spräcka den svenska välfärden med skenande utgifter för invandring, och där efter montera ned välfärden.
Citera
2019-10-21, 20:13
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWTC
Hm, vilket parti tror du att alla dessa "invandrare" kommer rösta på längre fram? Partiet som lovar "gratis peng" eller partiet som inte gör det?
Alla som har något vett i skallen röstar på alliansen, eller i värsta fall på miljöpartiet. Det är bara samhällets bottenskrap - drägget - som röstar på socialdemokraterna eller sverigedemokraterna. (Fast de sistnämnda är iochförsig vårt drägg och patrask, eftersom de kommer att stödja en alliansregering! )

Hursomhelst, så är det viktigt att vi får en alliansregering igen, så vi kan få fart på invandringen äntligen!
Citera
2019-10-21, 20:54
Medlem
Citat:
Alla som har något vett i skallen röstar på alliansen, eller i värsta fall på miljöpartiet. Det är bara samhällets bottenskrap - drägget - som röstar på socialdemokraterna eller sverigedemokraterna. (Fast de sistnämnda är iochförsig vårt drägg och patrask, eftersom de kommer att stödja en alliansregering! )

Hursomhelst, så är det viktigt att vi får en alliansregering igen, så vi kan få fart på invandringen äntligen!

Som sagt, det är främst utlänningar från mellanöstern/afrika som röstar på socialdemokraterna. Du har inte noterat att det inte finns någon "alliansen" längre?
Citera
2019-10-22, 22:18
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWTC
Som sagt, det är främst utlänningar från mellanöstern/afrika som röstar på socialdemokraterna. Du har inte noterat att det inte finns någon "alliansen" längre?
Är det verkligen så illa? Nå efterhand som de blir bättre orienterade om förhållandena i Sverige kommer de att rösta på alliansen. Kom ihåg att det är de borgliga partierna som historiskt varit pådrivande för ökad invandring, och så kommer det att bli i framtiden också.
Citera
2019-10-23, 12:33
Stödjer varken Reinfeldt eller CUF men det ingen verkar fatta här är att fri invandring utan välfärd kommer inte innebära massinvandring som under 2015. De kommer ju hit för en så kallad "gratis peng". Utan välfärden hade enbart så kallade "bra" invandrare kommit hit. Hur många somalier hade kommit till Sverige om de inte lovades gratis boende, mat, kläder osv?
Citera
2019-10-26, 09:10
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buchananite
Stödjer varken Reinfeldt eller CUF men det ingen verkar fatta här är att fri invandring utan välfärd kommer inte innebära massinvandring som under 2015. De kommer ju hit för en så kallad "gratis peng". Utan välfärden hade enbart så kallade "bra" invandrare kommit hit. Hur många somalier hade kommit till Sverige om de inte lovades gratis boende, mat, kläder osv?
EU-migranterna a.k.a. zigenare från Bulgarien och Rumänien har inte lockats hit av svensk välfärd, men de kanske räknas till kategorin "så kallade "bra" invandrare"?
Citera
2019-10-26, 10:08
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Lööf har varit öppen med detta ett bra tag nu. Så Centerpartiets väljare känner nog till vad det är som gäller.
Stureplanscentern har förstås känt till detta men knappast (de numera ganska gamla) kärnväljarna på landet eller kvinnorna som nu anslutit enbart pga Annies retorik mot SD. Just dessa grupper skulle nog bli chockade av nerdragningar i välfärden.
Citera
2019-10-26, 13:13
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
I debattprogrammet Opinion Live i torsdags debatterade CUF:s utrikespolitiska talesperson Dana Pourkomeylian om Sverige ska halvera flyktingmottagandet som Löfvén önskar. 37 min in i programmet säger hon att det är "välfärdskolossen" som behöver minska, inte flyktingmottagandet.

https://www.svtplay.se/video/2327951...-30?start=auto

Jag har nog aldrig hört en centerpartist säga det så öppet: Det är svenskarnas välfärd som ska monteras ner till förmån för fortsatt flyktingmottagande. Tidigare har det dolts i budskap som att "det är invandrarna som ska rädda välfärden", så det är befriande att höra hur den verkliga agendan ser ut.

Diskutera: Ska flyktingmottagande prioriteras framför svenska folkets välfärd? Vilka delar av det vi brukar anse tillhöra välfärd ska i så fall minskas/tas bort?
Låter väldigt positivt. Hoppas moderpartiet tar lite intryck.

Kommunistpolitiken med höga skatter och omfördelning, och offentlig sektor är de stora problemen i Sverige. (Vid sidan av regleringarna på arbets- och hyresmarknaden).

När jag behöver gå och klippa mig vänder jag mig till den privata hårvården och de löser detta raskt och effektivt.
När jag behöver inspektera tänderna vänder jag mig till den privata tandvården och de löser detta raskt och effektivt.

Men offentlig sektor är det bara problem med. Det är en icke fungerande organisationsform. Den saknar helt incitament för förbättringar och effektivitet. Den kan svälja hur mycket intäkter som helst utan att resultaten förbättras. Skall Sverige överleva måste den bort.

Vi kan skaffa oss privata sjukförsäkringar och gå till privat sjukvård. Precis på samma sätt som privat hårvård och privat tandvård.

Vem vill fortsätta plåga svenska folket med offentlig sektor??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in