Citat:
Ursprungligen postat av
songline
I debattprogrammet Opinion Live i torsdags debatterade CUF:s utrikespolitiska talesperson Dana Pourkomeylian om Sverige ska halvera flyktingmottagandet som Löfvén önskar. 37 min in i programmet säger hon att det är "välfärdskolossen" som behöver minska, inte flyktingmottagandet.
https://www.svtplay.se/video/2327951...-30?start=auto
Jag har nog aldrig hört en centerpartist säga det så öppet: Det är svenskarnas välfärd som ska monteras ner till förmån för fortsatt flyktingmottagande. Tidigare har det dolts i budskap som att "det är invandrarna som ska rädda välfärden", så det är befriande att höra hur den verkliga agendan ser ut.
Diskutera: Ska flyktingmottagande prioriteras framför svenska folkets välfärd? Vilka delar av det vi brukar anse tillhöra välfärd ska i så fall minskas/tas bort?
Låter väldigt positivt. Hoppas moderpartiet tar lite intryck.
Kommunistpolitiken med höga skatter och omfördelning, och offentlig sektor är de stora problemen i Sverige. (Vid sidan av regleringarna på arbets- och hyresmarknaden).
När jag behöver gå och klippa mig vänder jag mig till den privata hårvården och de löser detta raskt och effektivt.
När jag behöver inspektera tänderna vänder jag mig till den privata tandvården och de löser detta raskt och effektivt.
Men offentlig sektor är det bara problem med. Det är en icke fungerande organisationsform. Den saknar helt incitament för förbättringar och effektivitet. Den kan svälja hur mycket intäkter som helst utan att resultaten förbättras. Skall Sverige överleva måste den bort.
Vi kan skaffa oss privata sjukförsäkringar och gå till privat sjukvård. Precis på samma sätt som privat hårvård och privat tandvård.
Vem vill fortsätta plåga svenska folket med offentlig sektor??