2020-12-20, 15:23
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
AC/DC:s bästa skiva är Back In Black med Brian Johnson på sång.

Fast den var länge av många ansedd som AC/DC:s bästa. Stod tillochmed i skivkatalogen Skivor & Band som gavs ut på 80-90-talet.
Citera
2020-12-20, 15:30
Bannlyst
Citat:

Det är nog rätt många som tycker att den skivan, med den sk. "nya sångaren" är den bästa. Inte minst skivköparna då den väl är världens näst mest sålda skiva, har jag för mig?
Citera
2020-12-20, 15:36
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Fast den var länge av många ansedd som AC/DC:s bästa. Stod tillochmed i skivkatalogen Skivor & Band som gavs ut på 80-90-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det är nog rätt många som tycker att den skivan, med den sk. "nya sångaren" är den bästa. Inte minst skivköparna då den väl är världens näst mest sålda skiva, har jag för mig?

De flesta brukar väl säga att någon av Let There Be Rock, Powerage eller Highway To Hell är bandets kreativa topp? D v s de tre sista med Bon Scott. Eller har jag fel?

På tal om AC/DC så anser jag för övrigt att Flick of the Switch är bandets mest underskattade skiva.
Citera
2020-12-20, 15:40
Bannlyst
Citat:
De flesta brukar väl säga att någon av Let There Be Rock, Powerage eller Highway To Hell är bandets kreativa topp? D v s de tre sista med Bon Scott. Eller har jag fel?

På tal om AC/DC så anser jag för övrigt att Flick of the Switch är bandets mest underskattade skiva.

Jadu, säg det. Det var rätt länge sen jag orkade diskutera diskutera AC/DC med någon. Har glömt bort.
Citera
2020-12-20, 15:43
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:

Har blivit mer vanligt med tiden att plattorna med Bon Scott är de som hyllas mest. Att Back in Black ändå slog som den gjorde var väl mer "nyhetens behag" med en ny sångare.
Citera
2020-12-20, 16:57
Medlem
Craiggs avatar
The Clash är INTE punk.
Citera
2020-12-20, 17:00
Medlem
skotittares avatar
Att Sigur Ros är rätt töntiga.
Citera
2020-12-20, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
The Clash är INTE punk.

The Novelties - Jag Hatar The Clash (2013)
https://music.youtube.com/watch?v=jzGyZp4fPu8&list=RDAMVMjzGyZp4fPu8
Jag skriver under på det där.
Citera
2020-12-20, 17:05
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
The Beatles är musikhistoriens mest överskattade band. Ja, jag gillar ett par låtar ändå.

Att kalla Beatles överskattade är som att kalla Einstein dum i huvudet. Säg ett annat band från samma tid som släppte en skiva som kan mäta sig med Abbey Road? Det finns inte.

Citat:
Jimi Hendrix var sloppy som fan. Jag håller med Marty Friedman.

Marty Friedman har dock inte medverkat på någon skiva som är bättre än vare sig Electric Ladyland eller Band of Gypsys.

Citat:

Inte ett dugg kontroversiellt, det är deras mest sålda skiva någonsin.
Citera
2020-12-20, 17:07
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
The Novelties - Jag Hatar The Clash (2013)
https://music.youtube.com/watch?v=jzGyZp4fPu8&list=RDAMVMjzGyZp4fPu8
Jag skriver under på det där.

Hahah skön låt!
Citera
2020-12-20, 17:12
Bannlyst
Det här blir allt värre - men här har vi årets näst bästa låt. 113,608,863 views. Inom kort kommer jag väl bara och sitta och lyssna på +50M views på youtube.

Ohyggligt catchy, utan särskilt mycket att analysera. En blir ju glad iaf. Gör sig troligen bäst i kackiga laptophögtalare (som nu) alt. usla Marshall-lurar. Produktionen är inget att skriva hem om.

24kGoldn - Mood (2020)
https://www.youtube.com/watch?v=GrAchTdepsU

EDIT: Det tar 15 sekunder (varav sex sekunder som inte är musik) innan den sk. "hooken" kommer på youtube. Känns relativt långt ändå för den här typen av låtar. Men kanske klarar sig, med nio egentliga musiksekunder? Tror t.ex. Rihanna har mycket kortare hook-tidsspann.
Senast redigerad av realFEZ 2020-12-20 kl. 18:06.
Citera
2020-12-20, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Hahah skön låt!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem