2022-08-09, 22:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellslike
Guns and roses och Motley Crue är brutalt överskattade.
Och Axl Rose är brutal överviktig

https://www.bitchute.com/video/J8FXXVjMg3HR/
Citera
2022-08-09, 23:52
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Vince Meal också!
Citera
2022-08-10, 15:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Vince Meal också!
Ja, han också. Där har spriten gjort sitt.
Citera
2022-08-10, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Citat:
Vince Meal också!
Rockmormor Blackie Lawless still going strong.
https://www.talkbass.com/attachments/blackie-lawless-2014-1-jpg.686324/
Citera
2022-08-11, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Rockmormor Blackie Lawless still going strong.
https://www.talkbass.com/attachments/blackie-lawless-2014-1-jpg.686324/
Blackie och gänget levererade nästan som på åttiotalet när jag såg dem på skogsröjet för ett gäng år sedan, redan då bör de ha varit över 50. De har nog råd med bra droger idag.
Citera
2022-08-12, 01:20
Medlem
Adelaides avatar
1. Jag tycker Grateful Dead är oerhört tråkiga.
Det finns absolut inget speciellt med Grateful Dead. Jefferson Airplane som var med i samma scen var tusen gånger bättre.

2. Bruce Springsteen är en trist farbror som föräldrarna tycker är bra. Hur så tråkig musik kan fylla Ullevi är bortom mitt förstånd.

3. Om du ska göra en gemensam lista med de bästa låtarna av KISS, Alice Cooper, Guns N Roses, Europe och Bon Jovi så kommer du upp i max 10 bra låtar.
Senast redigerad av Adelaide 2022-08-12 kl. 01:36.
Citera
2022-08-12, 09:20
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Kurt Cobain är troligtvis den mest överskattade musikern genom alla tider.

En gnällig individ vars status tycks grunda sig mer på att han var en antihjälte med psykisk ohälsa snarare än en talangfull musiker. Nirvana-fans kommer dessutom alltid i brallan så fort Kurt går mot strömmen eller medvetet slaktar sitt eget material, vilket är fruktansvärt larvigt. Musikaliskt pendlar han mellan lipighet och skitnödighet, varav hans gitarrspel oftast är mediokert som bäst. Hans solon är dessutom alltid gnissel eller någon variation av sångmelodin.

I en scen där fantastiska röster som Layne Staley och Chris Cornell har kommit fram, så är det helt ofattbart att Kurt Cobain lyckats bli "the voice of a generation". En medelmåtta som faller totalt platt när han ställs mot sina genre-kollegor.
Citera
2022-08-12, 09:20
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det finns absolut inget speciellt med Grateful Dead. Jefferson Airplane som var med i samma scen var tusen gånger bättre.

2. Bruce Springsteen är en trist farbror som föräldrarna tycker är bra. Hur så tråkig musik kan fylla Ullevi är bortom mitt förstånd.

3. Om du ska göra en gemensam lista med de bästa låtarna av KISS, Alice Cooper, Guns N Roses, Europe och Bon Jovi så kommer du upp i max 10 bra låtar.

Håller helt med. Alice Cooper var bäst på 70-talsskivorna, sen blev han tråkigare. Helt enig om Grateful Dead, helt meningslös musik. Guns n roses avskydde jag då och även nu för att de var mainstream när jag gick i högstadiet. Tog någon med sig ett kassettband eller en CD-skiva till skolan kunde man ge sig fan på att det var Guns n roses. (Det var när Use your Illusion-skivorna kom). Hatade Axl Roses "aaiiaiiaiiiaii" och Slash som alltid i alla intervjuer skulle skryta om hur mycket han söp och alltid med en Jack Daniels-flaska i näven och håret hängande framför ansiktet.

Kiss' storhet har jag aldrig förstått. De spelade ju även mer popmusik än hårdrock och var väl mest posörer.
Citera
2022-08-12, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Jag undrar detsamma, har de där "gubb-rockbanden" någonsin varit speciellt bra?
Nekar inte att det finns ett par guldlåtar dock.
Citera
2022-08-12, 09:28
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Kurt Cobain är troligtvis den mest överskattade musikern genom alla tider.

En gnällig individ vars status tycks grunda sig mer på att han var en antihjälte med psykisk ohälsa snarare än en talangfull musiker. Nirvana-fans kommer dessutom alltid i brallan så fort Kurt går mot strömmen eller medvetet slaktar sitt eget material, vilket är fruktansvärt larvigt. Musikaliskt pendlar han mellan lipighet och skitnödighet, varav hans gitarrspel oftast är mediokert som bäst. Hans solon är dessutom alltid gnissel eller någon variation av sångmelodin.

I en scen där fantastiska röster som Layne Staley och Chris Cornell har kommit fram, så är det helt ofattbart att Kurt Cobain lyckats bli "the voice of a generation". En medelmåtta som faller totalt platt när han ställs mot sina genre-kollegor.

Vilken kvalitet Nirvanas musik höll är ju diskutabelt, men deras entre på scenen utgjorde ändå ett trendbrott, mot det skötsamma, kortklippta och pastellfärgade 80-talet, så sett att det blev mer acceptabelt att vara och se dräggig ut och att det blev mindre skämmigt att vara en loser, eftersom alla losers nu kunde identifiera sig med den depressive och drogmissbrukande Kurt Cobain. Jag förstår varför vissa inte gillar Nirvana och Kurt, men för mig är det inte den musikaliska skickligheten som avgör där, utan att de genom sitt stereotypa plagierande av 70-talet bidrog till att göra 70-talet inne igen.

Alice in chains håller jag dock högre, då deras musik var mer genomtänkt.
Citera
2022-08-12, 10:37
Medlem
TheNarrowMargins avatar
För övrigt så älskar jag Grateful Dead. Min nyaste besatthet som på senare tid verkligen vuxit till ett av favoritbanden.
Det är långt ifrån ett band som tilltalar alla, då deras musik kan vara rätt svårsmält. Men att det inte skulle finnas något speciellt med dem skulle jag säga är närmast faktafel. Bandet har ett helt unikt sound med influenser från allt ifrån psychedelia till country, blues, folk och t.o.m. reggae, allt med en jammig framtoning som skapar en röd tråd. Det hörs direkt när det är Grateful Dead som spelar, fast man behöver ju inte automatiskt tycka om det om man inte vill.
Citera
2022-08-12, 11:31
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Men att det inte skulle finnas något speciellt med dem skulle jag säga är närmast faktafel.

Det är absolut faktafel. Om nån inte gillar dom är helt ointressant. Det faktum att de hade världens genom tiderna mest hängivna följare under 30 år och sålde ut alla ställen de spelade på under konstant turnerande säger en del. Då har man nåt speciellt. Om USA's president med sorg kommenterar en frontfigurs bortgång i nationell TV, då har man nåt speciellt.

Det finns inget annat band i historien som kan mäta sig med Grateful Dead.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in