2020-10-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Ja, mina vännerrrrr...

Jag tycker att all könsrock är i stort sett skit. Förutom Eddie Meduza. Men han är ju bredare än "könsrock". Generellt gillar jag inte hans könsrockiga låtar särskilt mycket utan föredrar annat.

För mig känns det mer kontroversiellt 2020 att tycka att t.ex. Onkel kånkel är helt värdelös(a) (som jag gör) än att gilla Onkel kånkel? Åsikterna går isär?!

Jag tror dom flesta musiksnobbar håller t.ex. Onkel kånkel relativt högt iaf. Ellerrrrr?

Onkel Kånkel är nostalgi!

Eddie Medusa har gjort en del bra låtar. Har du några du gillar extra mycket?
Citera
2020-10-18, 00:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja, mina vännerrrrr...

Jag tycker att all könsrock är i stort sett skit. Förutom Eddie Meduza. Men han är ju bredare än "könsrock". Generellt gillar jag inte hans könsrockiga låtar särskilt mycket utan föredrar annat.

För mig känns det mer kontroversiellt 2020 att tycka att t.ex. Onkel kånkel är helt värdelös(a) (som jag gör) än att gilla Onkel kånkel? Åsikterna går isär?!

Jag tror dom flesta musiksnobbar håller t.ex. Onkel kånkel relativt högt iaf. Ellerrrrr?
Kan inte kalla Eddie Meduza för könsrock, visserligen så har gjort många snusklåtar. Men han har gjort så mycket seriöst och bra att det känns fel att kalla honom för könsrock.
På vilket sätt skulle det vara kontroversiellt att kalla Onkel Kånkel för värdelös? Hans musik uppskattas knappast av dagens PK-samhälle. Men det finns en viss acceptans p.g.a att han faktiskt tillhör kulturen och hans musik har ett visst anal år på nacken.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad gillar du inom genren?

Onkel Kånkel, framför allt skivan Fantastiska Äfventyr. Texterna är geniala helt klart. Finns så mycket skit inom könsrock, en massa garageband med tonåringar som skriker könsord är inget kul. Det måste finnas lite hjärna bakom det hela och så klart humor.
Citera
2020-10-19, 08:00
Medlem
Citat:
Aha. Då klarar dom sig. Trodde verkligen att dom funnits längre. Kanske för att dom är så plågsamma?

Troligtvis! Jag var faktiskt tvungen att kolla - jag har nämligen en snarlik känsla...
Citera
2020-10-19, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrykyn
Jag har ingen insyn i branschen, så jag vet inte vem som bär det yttersta ansvaret, men likväl är skivorna på ECM rent guld ljudmässigt. Gillar man inte genrerna och musiken, hjälper det visserligen inte föga.

Väldigt intressant att såga hejvilt och sedan prata om att man inte har koll... oh well.

Citat:
Apropå gammal och smutsig produktion lyssnade jag häromdagen på någon hiphop-låt där de hade implementerat ngt slags knaster i mixen för att få det att låta litet "old-school"; höll på att bli galen. Lät som att hörlurarna hade gått sönder. Kan omöjligt förstå varför någon skulle vilja lyssna på något liknande.

Du får helt enkelt avsvära dig din infantila metallfanatism och komma till den välproducerade elektroniska sidan!

Hm. Jag tror aldrig att jag påstått att jag besitter någon form av "metalfanatism" och inte gillar elektronisk musik. Det var nog helt enkelt bara din egen fördom! Jag lyssnar på det mesta (utom hip-hop och värdelös EDM/House och sån skit).
Citera
2020-10-19, 11:49
Bannlyst
Citat:
Eddie Medusa har gjort en del bra låtar. Har du några du gillar extra mycket?

Här finns väl en någorlunda komplett lista:
(FB) Eddie Meduza - den officiella tråden
Citera
2020-10-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Väldigt intressant att såga hejvilt och sedan prata om att man inte har koll... oh well.

Hm. Jag tror aldrig att jag påstått att jag besitter någon form av "metalfanatism" och inte gillar elektronisk musik. Det var nog helt enkelt bara din egen fördom! Jag lyssnar på det mesta (utom hip-hop och värdelös EDM/House och sån skit).

Jag har koll på ljudet, inte vem som ytterst är ansvarig för det (och inget särskilt intresse heller). Du nämnde att det inte nödvändigtvis är skivbolaget som sysslar med inspelningarna - så kan det vara, jag varken vet eller bryr mig nämnvärt, bara produkten är bra. Och är produkterna konsekvent bra, beror väl detta på skivbolaget, antingen i det att de själva står för inspelningen eller har haft vett att anlita bra folk.

Mitt påstående om din fantatism har ett stänk av skämtsam ironi. Därav den förtydligande smileyn.
Citera
2020-10-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrykyn
Jag har koll på ljudet, inte vem som ytterst är ansvarig för det (och inget särskilt intresse heller). Du nämnde att det inte nödvändigtvis är skivbolaget som sysslar med inspelningarna - så kan det vara, jag varken vet eller bryr mig nämnvärt, bara produkten är bra. Och är produkterna konsekvent bra, beror väl detta på skivbolaget, antingen i det att de själva står för inspelningen eller har haft vett att anlita bra folk.

Mitt påstående om din fantatism har ett stänk av skämtsam ironi. Därav den förtydligande smileyn.

Hm. Mja. Vissa bolag kan ju ha kontakter med olika producenter och studios, absolut. Men det behöver inte vara så heller.

Ah. Då vet jag.
Citera
2020-10-19, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
På vilket sätt skulle det vara kontroversiellt att kalla Onkel Kånkel för värdelös? Hans musik uppskattas knappast av dagens PK-samhälle. Men det finns en viss acceptans p.g.a att han faktiskt tillhör kulturen och hans musik har ett visst anal år på nacken.

Onkel Kånkel, framför allt skivan Fantastiska Äfventyr. Texterna är geniala helt klart.

Jag pratar om det här kring musiksnobbar/elitister nu. Jag tycker Onkel kånkel är otroligt dåligt och plumpt. Inte minst när det gäller musiken.
Citera
2020-10-20, 00:26
Medlem
Citat:
Här finns väl en någorlunda komplett lista:
(FB) Eddie Meduza - den officiella tråden

Oj, det var en gedigen lista! Jag gillar några av de låtarna.
Citera
2020-10-20, 12:35
Bannlyst
Citat:
Oj, det var en gedigen lista! Jag gillar några av de låtarna.

Jo. Jag lyssnade igenom allt jag hade (2005 filer) med Errol ett par vändor och sorterade ut någon slags best of - best of.
Citera
2020-10-20, 22:55
Medlem
Önskar jag hade något att vara kontroversiell över, av nyare musik. Det enda jag kan konstarera är att det är alldeles för mycket reverb, eko, utsmet i all ny musik jag kan tänka mig att lyssna på. Och det är en väldigt generös tolkning av att ha sin grund i någon slags rock. Finns inget som ens avlägset låter garage. Viktigt - som jag hittar.
Citera
2020-10-21, 02:33
Medlem
Geomeisters avatar
Som barn gillade jag aldrig Tjuren Ferdinand när den dök upp på Kalle Ankas Julafton. Det var Onkel Kånkels version Runkbögen Ferdinand som fick mig att tycka om originalet!

Är inte Onkel Kånkel mer humor än legitim musik? Ungefär som att Markoolio är mer underhållning för barn än genuin hiphop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in