2023-05-09, 23:58
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Kraftwerk

Stort sett ett minusbidrag till musikhistorien, endast omtyckta av ängsligt trendkänsliga hipsters idag

Das Model är vacker, så förmågan finns, men har svårt för de genomgående (?) minimalistiska grejer de gjorde annars. Mer snarkpiller än dåligt gjort.
Citera
2023-05-10, 00:14
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Sepulturas "Arise" från tidigt 90-tal är något av det bästa som gjorts inom trash metal. Uppföljaren, Chaos AD, som fick större genomslag, tycker jag är ganska mycket sämre, med några undantag låtmässigt.

Hammerfall och Sonata Arctica, som visserligen är skickliga musikaliskt, lyckas inte få rätt känsla för den sortens hårdrock de spelar och därför faller de ner till 2 på en 10-gradig betygsskala.

Land of the free med Sonata Arctica har grymma melodislingor, men förstörs av att låten är så taffligt upplagd. Stör mig på såna låtar, som skiner i partier men inte når ända fram.
Citera
2023-05-10, 05:56
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nej problemet är snarare ni boomers som älskar att hata på saker som ni inte förstår er på.

Där kom det. "Trout Mask Replica"-retoriken. Ni förstår inte, ni har inte lyssnat tillräckligt.

Tusen argument kommer inte hjälpa. Det finns inget att fatta. Det är skit. Överansträngd skit för att verka speciella och konstnärliga. Hoppas Mangum ligger död nånstans.
Citera
2023-05-10, 07:48
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Där kom det. "Trout Mask Replica"-retoriken. Ni förstår inte, ni har inte lyssnat tillräckligt.

Tusen argument kommer inte hjälpa. Det finns inget att fatta. Det är skit. Överansträngd skit för att verka speciella och konstnärliga. Hoppas Mangum ligger död nånstans.

Alltså, vad fan är detta? Har Jeff Mangum knullat din fru eller varför så hårda ord?
Jag hatar också många band men inte önskar jag medlemmarna livet för det.

För övrigt borde någon som gillar prog, AOR och Billie Eilish aldrig prata om skitmusik...
Citera
2023-05-10, 10:15
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

Jag gillar Trout Mask Replica, faktiskt. Vet inte varför. Jag borde tycka att den är olyssningsbar, men ändå funkar den. Måste vara den konstigaste skivan jag varit med om.

Neutral Milk Hotel har jag dock aldrig hört, så om dem har jag ingen åsikt.
Citera
2023-05-10, 19:06
Medlem
Adelaides avatar
Dessutom så bekräftade inlägget ovan mina fördomar om hårdrocksfans och dylikt. De är ett pack allihoppa. Kanske inte så konstigt med tanke på skitmusiken de gillar.
Citera
2023-05-10, 20:41
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag hatar också många band men inte önskar jag medlemmarna livet för det.

Detta är tråden för kontroversiella åsikter. Deal with it.
Citera
2023-05-10, 21:44
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Okej... Nu har jag lyssnat igenom "In The Aeroplane Over the Sea".

Efter att ha läst de senaste inläggen så förväntade jag mig att det skulle vara ännu värre än det var. Fanns en del bra låtskrivande här och grundkonceptet fungerar, men framförandet och framför allt den stundtals väldigt sura sången lämnar en del att önska.
Helt okej platta, men inget jag lär återkomma till. Säckpipa kan dock fortfarande dra åt helvete, särskilt den råfalska i spår tio...
Citera
2023-05-11, 18:48
Medlem
Adelaides avatar
Neutral Milk Hotel är ett kulturfenomen. Aeroplane är ett mycket bra konceptalbum om andra världskriget även om lyriken lämnar en del plats åt flum också. Instrumentalt är de bland de mest unika i världen. Hur många band använder sig av singing saw?
Sedan är det är svårt att hitta en lika talangfull musiker som Julian Koster. Den snubben kan spela varenda instrument som finns!

Att alla inte förstår sig på NMHs unika sound är helt okej. Då finns ju hårdrock, AOR, prog och liknande skräp att lyssna på istället.
Citera
2023-05-11, 19:25
Medlem
Smooth jazz är den bästa typen av jazz!
Citera
2023-05-11, 19:38
Medlem
TuffRobbans avatar
Det är då han håller måttet i sällskap med självaste Drottningen Aretha här som man inser att Rod Stewart är faktiskt underskattad.
Citera
2023-05-13, 04:46
Medlem
Saltkatts avatar
Helt sanslöst. Det sista jag hade väntat mig i den här tråden var att någon skulle orka tjafsa om NMH. De är (var) ju hur roliga som helst, och gjorde knappast anspråk på att falla någon i smaken. Men hur orkar man reta upp sig på det? De är ju ändå trettifjorton gånger smartare och stilfullare än ungefär vilket annat indieband som helst.

(Men jag gillar ju faktiskt Trout Mask Replica. På fullt allvar. Så det är väl mig det är fel på, då.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in