2023-05-08, 20:30
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag gillar Lynyrd Skynyrd, men jag hatar deras låt Sweet home Alabama.
Har en snarlik relation till Dire Straits. Gillar bandet, men hatar Walk of Life.
Citera
2023-05-08, 20:53
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Har en snarlik relation till Dire Straits. Gillar bandet, men hatar Walk of Life.

Exakt. Gillar också DS, såpass att jag tackochlov passade på att se dom '92.

Men Walk of Life kan dra åt helvete. Twisting by the Pool likaså.
Citera
2023-05-08, 21:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Töntar? Varför? Jag är inte en typisk tönt enligt samhällets alla normer, tycker inte vi hårdrocksfans ses som töntar av de mesta. Jag är fortfarande lika tokig i Mötley Crüe och KISS och Iron Maiden som jag alltid varit, Hårdrock/Metal är det bästa som finns i livet

Töntigt är modern pop, typ det som är med i Melodifestivalen, Benjimin Ingrosso skit typ. Det är musik utan själ för folk som tror de gillar musik men som inte är nördar, det är fan töntigt.

När jag var liten var nördar töntar, idag är nördar passionerade människor med otroligt mycket mer självförtroende och personlighet än alla jävla sheep som följer mainstream. Nördar är det nya coola, eller det har varit det många år nu.

Jo, hårdrockare är töntar, och inte på ett coolt vis. De spökar ofta ut sig för att få uppmärksamhet. De är dock knappast särskilt rebelliska och upproriska som de vill framhäva sig som. I praktiken sitter de ju bara dricker öl och kramar varandra trots att de väger 140 kg redan.
Citera
2023-05-09, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jo, hårdrockare är töntar, och inte på ett coolt vis. De spökar ofta ut sig för att få uppmärksamhet. De är dock knappast särskilt rebelliska och upproriska som de vill framhäva sig som. I praktiken sitter de ju bara dricker öl och kramar varandra trots att de väger 140 kg redan.

Haha, låter som att någon är lite avundsjuk på de lyckliga som förstått vad det bästa i livet är
Citera
2023-05-09, 06:25
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Haha, låter som att någon är lite avundsjuk på de lyckliga som förstått vad det bästa i livet är

Vad finns det att vara avundsjuk på? Fan hade jag velat bli hårdrockare så finns det inget som hindrar mig eller hur? Men nu vill jag inte det, för jag anser att jag har hittat det bästa i livet redan, vilket definitivt inte är hårdrock och sånt skräp.
Citera
2023-05-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Vad finns det att vara avundsjuk på? Fan hade jag velat bli hårdrockare så finns det inget som hindrar mig eller hur? Men nu vill jag inte det, för jag anser att jag har hittat det bästa i livet redan, vilket definitivt inte är hårdrock och sånt skräp.

Jag har lite svårt att ta någon som säger att Neutral Milk Hotel är bättre än all hårdrock. Det är bland det sämsta jag hört, de kan ju inte spela instrument, de har fel tonlägen, typ ur takt, alla fel. Och sjunga kan de inte heller.

Jag vet att det är kontroversiella åsikter och smaken är som baken, men man behöver inte vara ignorant. Jag hatar all hip-hop men jag VET att det inte är skräp. Jag vet att det finns objektivt otroligt välgjord bra hip-hop med mycket tid och kraft bakom lyrics med mera. Det ÄR inte skräp även om jag inte personligen gillar det.

Men sedan finns det musik som är mer objektivt dåligt, när de faktiskt suger på instrument och sång med mera.

Dock kan jag hålla med om vissa få saker, som diehard hårdrockare:

All Nu-Metal suger! All Grunge suger!
Citera
2023-05-09, 15:14
Medlem
Citat:
Jag vet att det är kontroversiella åsikter och smaken är som baken, men man behöver inte vara ignorant. Jag hatar all hip-hop men jag VET att det inte är skräp. Jag vet att det finns objektivt otroligt välgjord bra hip-hop med mycket tid och kraft bakom lyrics med mera. Det ÄR inte skräp även om jag inte personligen gillar det.

Välgjord hiphop är i klar minoritet. Det mesta består av värdelösa nödrim skrivet av lågbegåvade nerpundade negrer. Det gäller även de riktigt stora artisterna som blivit miljonärer. Sätt dig och läs igenom texter av NWA eller Snoop Dogg så ser du hur jävla uselt det är egentligen.

Man kan kanske hävda att vissa artister har schyssta "beatz" men ofta är det nog inte ens artisten själv som står för dessa.
Senast redigerad av Psoglav 2023-05-09 kl. 15:17.
Citera
2023-05-09, 19:39
Medlem
Jag tycker att Metallica och Megadeth är rena skräpbanden, Två första Kreator albumen kör över deras diskografier som en ångvält!
Citera
2023-05-09, 20:45
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Jag har lite svårt att ta någon som säger att Neutral Milk Hotel är bättre än all hårdrock. Det är bland det sämsta jag hört, de kan ju inte spela instrument, de har fel tonlägen, typ ur takt, alla fel. Och sjunga kan de inte heller.

Men sedan finns det musik som är mer objektivt dåligt, när de faktiskt suger på instrument och sång med mera.

Dock kan jag hålla med om vissa få saker, som diehard hårdrockare:

All Nu-Metal suger! All Grunge suger!

Neutral Milk Hotel är musik för folk med ett bredare musikaliskt öra. Att de inte tilltalar Enter Sandman-lyssnare är inget konstigt, men för mig som är inriktad i psykedelia, krautrock, freak folk m.m så anser jag att de är ett gäng musikaliska genier, vilket också stämmer. Alla i bandet är multiinstrumentalister i princip och skapar ett helt eget sound. Att säga att de inte kan spela instrument är som att säga att fåglar inte kan flyga...

Ur takt? Kan du berätta vart specifikt du har hört det? Många metalband är ju också rätt så otighta live, och Sodom är det ju på skiva till och med.

Och sjunga kan de inte heller? Hur bra sångare är Bon Scott, Brian Johnson, Lemmy och Dave Mustaine tekniskt sett?

Neutral Milk Hotel är ett av mina favoritband sen tidiga tonåren. För de har ett helt eget sound, använder sig av ovanliga instrument och det finns inget annat band som låter som dem. Mycket inom hårdrock låter rätt så likadant. Har du hört ett death metal band så har du hört tusen...
Citera
2023-05-09, 22:36
Medlem
Oakenshields avatar
"Låt oss skramla irriterande helt random och lägg lite nasal äckelsång på det hela och kalla det konst, så blir alla självutnämnda finsmakare till sig i trasorna."

Aeroplane i ett nötskal. NMH var praktexemplet på ett band som försökte vara edgy och special "bara för att" men som i verkligheten bara var överskattat skräp på 90-talets dynghög.
Citera
2023-05-09, 23:14
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
"Låt oss skramla irriterande helt random och lägg lite nasal äckelsång på det hela och kalla det konst, så blir alla självutnämnda finsmakare till sig i trasorna."

Aeroplane i ett nötskal. NMH var praktexemplet på ett band som försökte vara edgy och special "bara för att" men som i verkligheten bara var överskattat skräp på 90-talets dynghög.

Du har helt fel. NMH hade fan mer talang än majoriteten av kända band på 90-talet. Kan du nämna ett annat band som liknar NMH i soundet? Kan du nämna ett annat band där alla fyra medlemmar är multiinstrumentalister?
Nej problemet är snarare ni boomers som älskar att hata på saker som ni inte förstår er på. Aeroplane är en mycket bra skiva. Kont på hög nivå.
Citera
2023-05-09, 23:45
Medlem
jymdjakets avatar
Folk som ofta länkar grejer med några tusen views på YouTube är mycket oftare så pass omusikaliska att de inte kan bedöma grejer än öppensinnat breda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in