2023-03-05, 09:55
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
OK. Du må vara bootlegfrälst, men inte angående Led Zeppelin (ditt användarnamn röjer dig). Du gör som du och många andra vill. Skiter i fakta och kommer vara en av de som alltid varit "slackers and posers" och inte "listeners".

Vilka fakta skiter jag i? Hur röjer mitt användarnamn mig? Hur i helvete vet du att jag inte lyssnar? Gillar att snacka bootlegs och tog senast häromdagen hem 1/18/75 Met Center som jag inte hade i min samling. Var får du de här förutfattade meningarna ifrån?
Citera
2023-03-05, 10:04
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Vilka fakta skiter jag i? Hur röjer mitt användarnamn mig? Hur i helvete vet du att jag inte lyssnar? Gillar att snacka bootlegs och tog senast häromdagen hem 1/18/75 Met Center som jag inte hade i min samling. Var får du de här förutfattade meningarna ifrån?

Om du skriver som du skriver om ett visst datum ur Led Zeppelins turnéarkiv, då ber jag om ursäkt. Då hade jag fel om dig. Det finns ingen förutom Led Zeppelin-lyssnare som har sådana datum i huvudet, så snabbt. Då kanske du i framtiden kan försöka att få andra på samma spår så att man slipper den infantila debatten om det bästa livebandet i slutet av 60-talet och början av 70-talet. Då är det bara att hänvisa till en grym inspelning. Sen kanske de håller käften.
Citera
2023-03-05, 10:14
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Om du skriver som du skriver om ett visst datum ur Led Zeppelins turnéarkiv, då ber jag om ursäkt. Då hade jag fel om dig. Det finns ingen förutom Led Zeppelin-lyssnare som har sådana datum i huvudet, så snabbt.

Jag har absolut inte konsertdatum i huvudet, förutom då det kommer till Grateful Dead och ett par till som man var helt insnöad på. Men det är den senaste konserten som hamnade på hårddisken och ganska nyligen, och en jag inte hade tidigare. Dessutom en helt okej SBD från Empress Valleys påkostade box som kom för ett par år sen.
Citera
2023-03-09, 23:56
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
OK. Du må vara bootlegfrälst, men inte angående Led Zeppelin (ditt användarnamn röjer dig). Du gör som du och många andra vill. Skiter i fakta och kommer vara en av de som alltid varit "slackers and posers" och inte "listeners". Att lämna fan-skapet/supporterskapet bakom sig och bli lyssnare, på riktigt (jag älskade KISS en gång i tiden...och lämnade det bakom mig), fick jag från min far innan han gick bort. Folk som dig och andra idioter angående Led Zeppelin, kommer alltid att vara idioter. Det bara så det är. Det finns ingenting att göra åt det, inte ens posta länkar till något som bör vara musikalisk allmänbildning. För ni tar er aldrig tid att lyssna. Det är där ni tar slut.

Seriöst, du verkar tro att dina personliga åsikter är ren fakta. Var öppensinnad istället din idiot.
Och varför skulle nån sitta i timmar och lyssna igenom alla Zeppelinbootlegs? Led Zeppelin är ett band man börjar med innan man letar vidare och upptäcker bättre, men du gick andra hållet och har nu låst dig vid introduktionsbandet för hårdrockare. Grattis.
Citera
2023-03-11, 01:21
Medlem
Adelaides avatar
Jag lär inte få mycket medhåll, men för mig är Queen WT-musik. Så fort jag hör den där jävla Show Must Go On så tänker jag på fulla tonårsraggare som dricker Norrlands Guld i nån lya i Mjölby eller nåt. Nä fy fan.
Citera
2023-03-11, 01:23
Medlem
Rolling Stones och Beatles = tråkigt och överskattat. Har man hört 1 låt har man hört alla.
Citera
2023-03-11, 04:00
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag lär inte få mycket medhåll, men för mig är Queen WT-musik. Så fort jag hör den där jävla Show Must Go On så tänker jag på fulla tonårsraggare som dricker Norrlands Guld i nån lya i Mjölby eller nåt. Nä fy fan.

Du har fullt medhåll av mig. Eller kvinnor som vill bryta sig fria och gillar låten "I want to break free", men aldrig lyckas bryta sig fria eftersom de trots allt gillar att bli illa behandlad av mannen.
Citera
2023-03-11, 04:16
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
På ett sätt kan jag förstå vad du menar, men undrar om inte dessa raggare skulle finna Queen alldeles för bögigt. “The Show Must Go On” är ju en dramatisk musikallåt med androgyna referenser, ”inside my heart is breaking, my make-up may be flaking” osv. Då är det snarare Meduza och Svenne Rubins som fortfarande gäller skulle jag tro.

Jag är inget fan av Queen. De har uppenbarligen gjort en del briljant musik, men så fort man börjar lyssna på skivorna märks det att det är en hel del skit också. Allt för stor kvalitetsskillnad mellan hits och deep cuts. Men kan ändå tänka mig en man lik Henrik Dorsins gestaltning av svennen, som stolt går runt med Queen-tisha och tycker Queen är det bästa han hört i musikväg för att han gillar att vråla med i ”We Are the Champions” och “We Will Rock You” när han dricker bärs och glor på fotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Rolling Stones och Beatles = tråkigt och överskattat. Har man hört 1 låt har man hört alla.
Precis, alla Beatles-låtar är nästintill likadana! ”Love Me Do” och ”Tomorrow Never Knows” är ju snudd på identiska. Har man hört ”Yesterday” har man i princip hört ”Helter Skelter”, för att inte tala om ”I Am the Walrus”. Lyssnade häromdagen och kom på att jag gått runt och blandat ihop ”I’ll Follow the Sun” med ”I Want You (She’s So Heavy)”, alldeles för snarlika låtar. Det räcker med att lyssna på ”You Know My Name (Look Up The Number)” så kan man diskografin utantill sen.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-03-11 kl. 04:27.
Citera
2023-03-11, 06:24
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Seriöst, du verkar tro att dina personliga åsikter är ren fakta. Var öppensinnad istället din idiot.
Och varför skulle nån sitta i timmar och lyssna igenom alla Zeppelinbootlegs? Led Zeppelin är ett band man börjar med innan man letar vidare och upptäcker bättre, men du gick andra hållet och har nu låst dig vid introduktionsbandet för hårdrockare. Grattis.

Som sagt, "slackers and posers" med en jävla patetisk Hendrix-avatar. Skrattretande. Den siste idioten är inte född och dess moder är alltid gravid. Tråkigt med sådana idioter på FB.
Citera
2023-03-11, 08:26
Medlem
Citat:

Queen var och är enormt populära bland folk i alla olika samhällsklasser. Går absolut inte att jämföra med Motörhead, Sabaton eller Eddie Meduza som har ett mer specifikt lyssnarklientel.
Citera
2023-03-11, 08:39
Medlem
Oakenshields avatar
Det brukar ältas att Hotel California är en överspelad uttjatad öronplåga, men det är ytterst sällan som samma titlar appliceras på Bohemian Rhapsody - snacka om överspelad och uttjatad, fyfan....

Ge mig Hotel California istället, tveklöst!!
Citera
2023-03-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Precis, alla Beatles-låtar är nästintill likadana! ”Love Me Do” och ”Tomorrow Never Knows” är ju snudd på identiska. Har man hört ”Yesterday” har man i princip hört ”Helter Skelter”, för att inte tala om ”I Am the Walrus”. Lyssnade häromdagen och kom på att jag gått runt och blandat ihop ”I’ll Follow the Sun” med ”I Want You (She’s So Heavy)”, alldeles för snarlika låtar. Det räcker med att lyssna på ”You Know My Name (Look Up The Number)” så kan man diskografin utantill sen.

Det är samma skrik och skrän och dåliga mono ljud, låter som de spelat in alla skivorna på en mindre toalett.
Spela kan de inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in