2023-02-02, 14:36
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Kan du giva oss några exemplar på riktig rock/metal då? Så vi har något att jämföra med.

Det varierar lite på vilken typ av metal man gillar. Om man gillar melodisk deathmetal är Arch Enemy och Amon Amarth bra enligt mig. Dimmu Borgir är bra med (symfoniskt influerat norskt black metal) HAr nyligen börjat lyssna på Domgård med.

Death kanske är svårt att börja med. Vill man ha något lite lugnare kan kan lyssna på Katatonia som har flera bra skivor men varierar tyvärr lite i kvalitet och även lite igener på sina skivor. Samma sak med Helloween som har flera bra skivor och några som inte alls är bra.
Citera
2023-02-02, 16:44
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Kan ju trots allt bara gå på dina musikaliska uttalanden, men de bådar ju inte gott så.

Men du har uppenbarligen inte koll heller.

Citat:
Nu vände du på allting. Du nämnde Hendrix och Mitchell i ditt inlägg, och jag skrev då att jag varit rätt tydlig med att varför jag har svårt att se dessa som virtuoser.

Du skrev att Brian May mfl inte är virtuouser. Har du ingen koll på ditt trollande?

Citat:
Häst och vagn banade väg för i princip alla fordon efter det, liksom Hendrix och hans gitarr gjorde för musiken. Det gör det inte automatiskt bäst. Men du kanske fortfarande använder Windows 95 också.

Man får skilja på att vara först och att vara först OCH influera senare generationer.

På det andra faktumet faller Hendrix in. Häst och vagn not so much.
Citera
2023-02-02, 16:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
En kontroversiell åsikt:

Hårdrock är faktiskt inte särskilt bra musik. Gnällande gitarrer och magra män med kvinnofrisyrer är inte särskilt underhållande. Band som ACDC och Kiss var aldrig särskilt bra. Någon enstaka låt, visst, men som helhet? Nej. Led Zeppelin kan jag uppskatta på grund av sina dubbla budskap och ofta ockulta sångtexter men ser man Jimmy Page åla sig på scen på Youtube går tankarna till en dåligt opererad transa snarare än till någon som är stentuff och häftig (vilket folk från den tiden tyckte och i viss mån fortfarande tycker).

Sådär. Start the chimpout, rockers.

Jag hatar också hårdrock ur ett holistiskt perspektiv. Sure jag älskar band som Blue Cheer och Black Sabbath, men dessa är ju rotade i annan musik jag gillar (psykedelia, blues osv). Men hårdrocksband som Iron Maiden och Kiss, nä det är bara skit.
Citera
2023-02-02, 16:53
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Du skrev att Brian May mfl inte är virtuouser. Har du ingen koll på ditt trollande?
Du snackade om Hendrix och Mitchell i inlägget jag citerade, och det var dessa jag syftade på när jag skrev att jag "har varit rätt tydlig med varför dessa inte är virtuoser".
Trippar du, eller varför rör du ihop allt?

Citat:
Man får skilja på att vara först och att vara först OCH influera senare generationer.

På det andra faktumet faller Hendrix in. Häst och vagn not so much.
Då blir det istället tragikomiskt att du baserar din åsikt om Hendrix på ytliga faktorer, i detta fall andra människor.
Citera
2023-02-02, 16:56
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Du snackade om Hendrix och Mitchell i inlägget jag citerade, och det var dessa jag syftade på när jag skrev att jag "har varit rätt tydlig med varför dessa inte är virtuoser".
Trippar du, eller varför rör du ihop allt?

Din mamma trippar.

Citat:
Då blir det istället tragikomiskt att du baserar din åsikt om Hendrix på ytliga faktorer, i detta fall andra människor.

Nej, jag baserar min åsikt på hur Hendrix är. Han är guds gåva när det gäller gitarrspel och låtskriveri. Därför fortsätter han influera än idag.
Citera
2023-02-02, 16:58
Medlem
HLundborgs avatar
Stevie Wonder är neger.
Citera
2023-02-02, 17:00
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Stevie Wonder är neger.

Är det så kontroversiellt? Att han är svart vet vi.
Citera
2023-02-02, 17:03
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Är det så kontroversiellt? Att han är svart vet vi.
Jag sa inte svart, jag sa NEGER, det är jättekontroversiellt. Musik gör han också. Så min åsikt passar väl in här.
Citera
2023-02-02, 17:09
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Din mamma trippar.

Nej, jag baserar min åsikt på hur Hendrix är. Han är guds gåva när det gäller gitarrspel och låtskriveri. Därför fortsätter han influera än idag.
Okej då. Hendrix är helig. Hade Hendrix bajsat och spelat in det, så hade det varit ett mästerverk.
*EXTREM ironi*

Ska köpa ett exemplar av Electric Ladyland till dig och skriva "The Jerry Garcia Experience" på den istället. Då kommer du säkert automatiskt avsky den.
Citera
2023-02-02, 17:15
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Okej då. Hendrix är helig. Hade Hendrix bajsat och spelat in det, så hade det varit ett mästerverk.
*EXTREM ironi*

Ska köpa ett exemplar av Electric Ladyland till dig och skriva "The Jerry Garcia Experience" på den istället. Då kommer du säkert automatiskt avsky den.

Sämsta humorn jag nånsin sett. Är ju typ samma typ av humor som på ditt förra inlägg så jag svarar din sexiga mamma som trippar.
Citera
2023-02-02, 17:22
Avslutad
Rock är vit musik.

Now fite me.

Dessutom är INXS bög.
Citera
2023-02-02, 18:50
Medlem
HasseBanans avatar
Jag gillar Midi Maxi och Efti och deras låtar "Bad bad boys come with me" och "Ragga steady", trots att de av många sågs som dåliga när de kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in