2022-12-06, 20:14
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hur är den pinsam? Den bygger på en berömd urban legend. Du har emot spoken word men gillar The Doors? Näe det är inte världen som är vrickad, utan... ja, du vet nog.
Vem sa att jag har emot spoken word rent allmänt? Varför skapa en höna av en fjäder?

Uselt riff, värdelös sånginsats från Till (och hans jävla väsande kan dra åt helvete), och vad fan är det där för jävla förvrängd röst som han svarar i refrängen? Låter ju åt helvete.
Låttexter är sekundära, då det är musik vi lyssnar på. Och den är pinsamt usel. Inte ens världens bästa text kan väga upp bedrövlig musik.
Citera
2022-12-06, 20:16
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Vem sa att jag har emot spoken word rent allmänt? Varför skapa en höna av en fjäder?

Uselt riff, värdelös sånginsats från Till (och hans jävla väsande kan dra åt helvete), och vad fan är det där för jävla förvrängd röst som han svarar i refrängen? Låter ju åt helvete.
Låttexter är sekundära, då det är musik vi lyssnar på. Och den är pinsamt usel. Inte ens världens bästa text kan väga upp bedrövlig musik.

Du har ju verkligen vrickad syn på livet. Kallar helt vanlig bassång för väsen och orkar inte ens ta reda på fakta innan du uttalar dig. Refrängen sjungs av både Till och gitarristens 5-åriga barn.

Riffet är iaf bättre än Van Halen som var tvungen att spela Kinks covers för att slå stort.
Citera
2022-12-06, 20:24
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Du har ju verkligen vrickad syn på livet. Kallar helt vanlig bassång för väsen och orkar inte ens ta reda på fakta innan du uttalar dig. Refrängen sjungs av både Till och gitarristens 5-åriga barn.

Riffet är iaf bättre än Van Halen som var tvungen att spela Kinks covers för att slå stort.
Heh. Du har rätt. Jag borde inte ha kallat det väsen. Det låter snarare som "hallå ungar, ska ni ha lite godis?"-sång snarare än något annat. Och vid närmare eftertanke bör jag inte skratta åt det.
Och varför ska jag använda fakta när jag bedömer hur något låter? Det räcker med öronen.

The Beatles lirade också covers i starten...
Citera
2022-12-06, 20:27
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Heh. Du har rätt. Jag borde inte ha kallat det väsen. Det låter snarare som "hallå ungar, ska ni ha lite godis?"-sång snarare än något annat. Och vid närmare eftertanke bör jag inte skratta åt det.
Och varför ska jag använda fakta när jag bedömer hur något låter? Det räcker med öronen.

The Beatles lirade också covers i starten...

Konstigt, jag har aldrig hört sån sång.

Beatles startade 1962, då spelade i princip alla covers. Men att slå igenom med en cover 1978 eller däromkring, njae...
Citera
2022-12-06, 20:31
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Konstigt, jag har aldrig hört sån sång.

Beatles startade 1962, då spelade i princip alla covers. Men att slå igenom med en cover 1978 eller däromkring, njae...
Jodå. Spela Rammsteins skivor så hittar du garanterat det på flera håll.

Spela covers kan öppna dörrar, men det håller inte dörrarna öppna. Van Halen hade slagit oavsett vilken låt som var första singel, då det var EVHs talang som banade väg för deras framgångar.
Citera
2022-12-06, 20:38
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Jodå. Spela Rammsteins skivor så hittar du garanterat det på flera håll.

Spela covers kan öppna dörrar, men det håller inte dörrarna öppna. Van Halen hade slagit oavsett vilken låt som var första singel, då det var EVHs talang som banade väg för deras framgångar.

Till Lindemann är en mycket talangfull musiker! Jag är fan äldre än du nånsin kommer kunna föreställa dig, så jag har gott om erfarenheter av vad som innebär kvalite. Godis? Det vet jag inte vart du får ifrån. Gud vet.
Citera
2022-12-06, 20:41
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Till Lindemann är en mycket talangfull musiker! Jag är fan äldre än du nånsin kommer kunna föreställa dig, så jag har gott om erfarenheter av vad som innebär kvalite. Godis? Det vet jag inte vart du får ifrån. Gud vet.
Yeah yeah. Om du säger det så. Jag ska njuta av mitt kaffe istället för att rasera folks världsbilder.
Till Lindemann är inte en musiker, utan en porrskådis.
Citera
2022-12-06, 20:43
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Yeah yeah. Om du säger det så. Jag ska njuta av mitt kaffe istället för att rasera folks världsbilder.
Till Lindemann är inte en musiker, utan en porrskådis.

Blir fan längre och längre till taket här på Flashback. Helt otroligt.

Om jag spelar in musik, är jag en porrskådis då?
Citera
2022-12-06, 20:44
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Blir fan längre och längre till taket här på Flashback. Helt otroligt.

Om jag spelar in musik, är jag en porrskådis då?
Om du spelar in Rammstein-covers, så troligen.
Citera
2022-12-06, 20:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Om du spelar in Rammstein-covers, så troligen.

Det skämtet var nog det sämsta jag hört sen min vän drog nåt Al-Shabab-skämt efter 3 fireball. Jöses..
Citera
2022-12-06, 20:49
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Det skämtet var nog det sämsta jag hört sen min vän drog nåt Al-Shabab-skämt efter 3 fireball. Jöses..
Bra. Det faktumet bär jag med stolthet, som den idiot jag är.
Citera
2022-12-06, 20:50
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Bra. Det faktumet bär jag med stolthet, som den idiot jag är.

Du är ju inte klok människa, sök vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in